Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012

Βολές ΣΥΡΙΖΑ για τις προτάσεις Χατζηδάκη

Για αναπαραγωγή των ίδιων ξεπερασμένων μέτρων της έκθεσης του ΟΟΣΑ «περί ανταγωνιστικότητας στην Ελλάδα» το 2001, κάνει λόγο ο συντονιστής του Τομέα Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ Γ.Σταθάκης, σε δήλωσή του με αφορμή τις χθεσινές εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης για την επανεκκίνηση της �ικονομίας. Ο υπουργός....


Ανάπτυξης ανέσυρε μερικά από τα μέτρα της ξεπερασμένης εδώ και χρόνια, έκθεσης του 2001 του ΟΟΣΑ, υποστηρίζει ο βουλευτής Χανίων, καταλογίζοντάς του ότι την ίδια ώρα απέφυγε να πει οτιδήποτε για τις πραγματικές μεταρρυθμίσεις που μπορεί να δώσουν ώθηση στις επενδύσεις.

Αναλυτικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον υπουργό ότι:

«1. Επικαλέστηκε για πολλοστή φορά την απλοποίηση της εισόδου σε επαγγέλματα όπως των υδραυλικών, των ηλεκτρολόγων και των ψυκτικών, αλλά δεν πρότεινε απολύτως τίποτα ! για � �ις παγιωμένες ολιγοπωλιακές και μονοπωλιακές πρακτικές στις κυρίαρχες αγορές της μεταποίησης και του εμπορίου που εμποδίζουν την πτώση των τιμών.

2. Ανακάλυψε ένα νέο κλάδο προς απελευθέρωση, τα ΚΤΕΛ ενώ ξέχασε ότι τα αντίστοιχα εγχειρήματα σε φορτηγά και ταξί καταρρακώθηκαν εν μέσω των ιδεολογικών ιδεοληψιών των κυβερνόντων και της βαθιάς ύφεσης που συνθλίβει τιμές και ζήτηση στις μεταφορές.

3. Εξήγγειλε ταχείες ιδιωτικοποιήσεις σε ΟΣΕ και περιφερειακά αεροδρόμια, αμφιβόλου υπόστασης, εάν δεχθούμε τις νομικές, διαδικαστικές, και αμυντικ�ς μέριμνες που εμπλέκονται στα θέματα αυτά, ανεξάρτητα από την έλλειψη σκοπιμότητας τους.

4. Επανέφερε για πολλοστή φορά την ιδέα της παράκαμψης της γραφειοκρατίας του ¨του one stop, του invest in Greece¨, που από κοινού με το "φάστ τρακ", καλούνται να παρακάμψουν την κείμενη νομοθεσία και τη γραφειοκρατία με τρόπο αίολο, παράτυπο και τελικά αναποτελεσματικό. Δεν υπήρξε ούτε μία σκέψη για πραγματικές μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση και τη νομοθεσία που να απεμπλέκουν τις επενδύσεις από τη διαφθορά, τα γρηγορόσημα και τον ασφυκτικό πολιτικό έλεγχο το! υ ίδ� �ου του υπουργείου.

5. Προανήγγειλε έναν ακόμα επενδυτικό νόμο που θα αντικαταστήσει τα σημερινά άχρηστα, λόγω φοροδιαφυγής, φορολογικά κίνητρα, με χρηματοδοτικά, μόνο που δεν αποσαφήνισε από πού θα βρεθούν τα χρήματα, εν μέσω νέων περικοπών των δημόσιων δαπανών, ύψους 11,5 δις.

6. Υποσχέθηκε επιτάχυνση της δημιουργίας ρευστότητας από το περίφημο Ταμείο για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το οποίο όμως μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, άλλαξε ξανά, καθιστώντας την ιδέα περί άμεσης ενεργοποίησης του εξωπραγματική.

7. Υποσχέθηκε εν τάχει επανέν�ρξη των 4 αυτοκινητόδρομων. Μόνο που οι παλιές συμβάσεις με τις προνομιακές ρυθμίσεις για του εργολάβους, τις τεχνικές ασάφειες και τις υπερβάσεις, έχουν δημιουργήσει ήδη ένα τεράστιο χρέος του δημοσίου προς αυτούς, ύψους 2,3 δις, η ρύθμιση του οποίου είναι προϋπόθεση για την επανέναρξη των έργων. Παράλληλα απαιτούν νέους δημόσιους πόρους, άλλα 3,5 δις και σε κάθε περίπτωση ριζική αναθεώρηση, αν όχι ανατροπή, των συμβάσεων. Η επιλογή του αντιπροέδρου του ΣΕΒ με μηδενική εμπειρία σε δημόσια έργα, για να «λύσει» το θέμα είναι άστοχη επιλογή.

8. Δήλωσε! την πρόθεση του να αγοράσει για την παρακολούθηση της επενδυτικής προόδου το «επενδυτικό πολυεργαλείο» του ΟΟΣΑ, το οποίο κοστίζει μαζί με το προσωπικό του, 600.000 ευρώ ετησίως, και που ορθά απέρριψε η προηγούμενη κυβέρνηση το περασμένο Φεβρουάριο.

9. Υποσχέθηκε ότι οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, που πραγματικά στερούνται οποιασδήποτε στήριξης, θα τύχουν κάποιας υποστήριξης. Δεν είπε κουβέντα για το πώς».

Σύμφωνα τέλος με τον κ. Σταθάκη, πραγματικές μεταρρυθμίσεις που μπορούν να δώσουν ώθηση στις επενδύσεις, είναι:

1) ο χωροταξικός σχεδιασμός κα� το κτηματολόγιο

2) σταθερό, σαφές και δίκαιο φορολογικό σύστημα

3) κανονιστικό πλαίσιο περί δίκαιου ανταγωνισμού και προστασίας των καταναλωτών.

4) το σταθερό εργασιακό καθεστώς

5) το εύληπτο πλαίσιο αδειοδοτήσεων και λειτουργίας των επιχειρήσεων

6) η διαφάνεια στις σχέσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

7) το σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο κατά τομέα και κλάδο

8) η ισότιμη αντιμετώπιση εγχώριων και ξένων επενδύσεων, μεγάλων και μικρών και

9) η ισορροπημένη αντιμετώπιση των κρατικών, συνεταιριστικών και ιδιωτικ! ών ε� �ιχειρήσεων, που θα ενεργοποιούσε ευρύ φάσμα ανανεωμένων επενδυτικών πρωτοβουλιών.