(από την Καθημερινή)
Την αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά, επιβεβαιώνει η αύξηση των ζημιών που έχουν αναγγελθεί στο επικουρικό κεφάλαιο, τον φορέα που αποζημιώνει τους οδηγούς που πέφτουν θύματα ανασφάλιστων οχημάτων, κατά το εννεάμηνο του 2012. ...
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 27,9%, καθώς από τις 2.832 περιπτώσεις ανήλθε σε 3.622, ενώ την ίδια στιγμή αυξημένο κατά 19% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, είναι και το πλήθος των ζημιών που πλήρωσε ο φορέας, ο αριθμός των οποίων διαμορφώθηκε σε 2.098 περιπτώσεις από 1.761 το περσινό εννεάμηνο.
Η αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων διαπιστώνεται και από τα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών για το πλήθος των αυτοκινήτων που είναι ασφαλισμένα, ο αριθμός των οποίων εμφανίζει συστηματική μείωση τα τρία τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Allianz Ελλάδος, κ. Πέτρος Παπανικολάου, σε πρόσφατο συνέδριο, ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων συρρικνώθηκε το 2011 στα 4,9 εκατομμύρια, από 5,2 εκατομμύρια το 2010 και 5,5 εκατομμύρια το 2009.
Τα ασφάλιστρα Την ίδια τάση επιβεβαιώνουν τα στοιχεία για την εξέλιξη των ασφαλιστικών εργασιών, που δείχνουν μείωση των ασφαλίστρων για τον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων κατά 3,7% το 2011 σε σχέση με το 2010 και κατά 13,7% το οκτάμηνο του 2012 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η μείωση είναι αποτέλεσμα και της όξυνσης του ανταγωνισμού στην αγορά, που έχει οδηγήσει σε μείωση των τιμών στα ασφάλιστρα κατά 4% το 2011 σε σχέση με το 2010.
Η επιδείνωση του φαινομένου των ανασφάλιστων επαναφέρει στο προσκήνιο την πρόταση που έχει επεξεργαστεί η Τράπεζα της Ελλάδος για τον εντοπισμό τους από τη διασταύρωση της βάσης δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών με τους κατόχους αυτοκινήτων και της βάσης δεδομένων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών με τους ασφαλισμένους οδηγούς.
Από τη διασταύρωση των δύο μηχανογραφικών αρχείων έχει προκύψει ότι τα κυκλοφορούντα οχήματα ανέρχονται σε 7 εκατομμύρια, ενώ την ίδια στιγμή τα ασφαλισμένα δεν ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια, αναδεικνύοντας μια απόκλιση της τάξης των 2 εκατομμυρίων οχημάτων.
Αν και στο νούμερο αυτό περιλαμβάνονται και τα οχήματα που δεν είναι υποχρεωμένα να φέρουν ασφαλιστική κάλυψη, όπως τα οχήματα δημόσιας χρήσης, δηλαδή τα κρατικά αυτοκίνητα, τα οχήματα της αστυνομίας ή τα διπλωματικά επιβατηγά, αλλά και αυτά που οι κάτοχοί τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες, ο αριθμός των ανασφάλιστων εκτιμάται ότι προσεγγίζει το 1,5 εκατομμύριο.
Ο εντοπισμός Η πρόταση προβλέπει ότι μετά τον εντοπισμό τους η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα αποστείλει σχετικές επιστολές προς τους κατόχους των 2 εκατομμυρίων οχημάτων, ζητώντας τους να προσκομίσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, είτε να πληρώσουν πρόστιμο 250 ευρώ και να ασφαλίσουν το όχημά τους.
Η πρόταση προβλέπει ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η ΓΓΠΣ θα αποστέλλει τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου στην Αστυνομία, προκειμένου με τη σειρά της να επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις, που ορίζουν φυλάκιση από 2 έως και 12 μήνες.
Η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει περαιτέρω την αφαίρεση της άδειας οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες ή για δύο χρόνια σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος, αλλά και χρηματικό πρόστιμο υπέρ του επικουρικού κεφαλαίου ίσο με 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.