Εν τω μεταξύ,ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το κύριο έργο και αυτοί σχεδίαζαν τις επεκτάσεις.
Ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ο προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δηλώνει, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή ότι...
δεν μπορεί να υπάρξει επέκταση, αν δεν έχει ολοκληρωθεί το κυρίως έργο!
Ειδικότερα... όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ανακοινώθηκε σήμερα (27.12.2012), από την Αττικό Μετρό, ότι αναδείχθηκε «προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης», η Commission με απάντησή της στον Ν. Χουντή, θέτει το έργο της επέκτασης του Μετρό και τις προθεσμίες που ανακοινώθηκαν, υπό αμφισβήτηση, αφού «θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρ�ογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».
Πιο συγκεκριμένα ο Ν. Χουντής, με γραπτή ερώτηση του εξέφραζε την ανησυχία του για την πορεία κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως τόνιζε «έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2006, παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του και το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα», κι αφού καλούσε την Commission να δώσει στοιχεία για την πρόοδο του έργου, ζητούσε να πληροφορηθεί αν «υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης! του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό».
Στην απάντηση της η Κομισιόν σημειώνει ότι «για την περίοδο 2007-2013, δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση (δηλαδή, δεν υπάρχει καμία απορρόφηση) και ως εκ τούτο, «δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του», και συμπληρώνει ότι «έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του».
Τέλος η Κομισιόν, απαντώντας σε σχέση με το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκη� τονίζει ότι δεν της έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση χρηματοδότησης και τονίζει ότι «η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».
Κατόπιν της ανωτέρω απάντησης της Κομισιόν, υπάρχει ένα ερώτημα, το οποίο χρειάζεται να απαντηθεί: Γιατί η κυβέρνηση σπεύδει, προκηρύσσει διαγωνισμό και αναδεικνύει ανάδοχο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το κυρίως έργο παρου�! �ιάζε! ι τεράστια προβλήματα και είναι άγνωστος ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του;
Η πλήρης ερώτηση και η απάντηση της Κομισιόν
Ερώτηση:
1. Ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, η απορροφητικότητα και το χρηματοδοτικό σχήμα;
2. Πού οφείλονται οι καθυστερήσεις του έργου και πότε προβλέπεται τελικά η ολοκλήρωσή του; Υπάρχει αλλαγή του φυσικού αντικειμένου; Ποια είναι η πρόοδος του φυσικού αντικειμένου μέχρι σήμερα;
3. Υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μ�τρό, για την οποία έχει ζητηθεί ήδη η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων;
Απάντηση του κ. Hahn εξ ονόματος της Επιτροπής (4.12.2012):
1. Η επίσημη αίτηση σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης» υπεβλήθη από τις ελληνικές αρχές στις 14 Ιουνίου 2007, ύστερα από συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές. Η Επιτροπή ενέκρινε το έργο με την απόφαση της 17ης Δεκεμβρίου 2009 , αφού έλαβε πρόσθετα στοιχεία στις 10 Αυγούστου 2009 και στις 19 Οκτωβρίου 2009. Ο συνολικός δημόσιος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 20! 0 εκα�! �ομμύρια ευρώ και η συνεισφορά της ΕΕ κατά την περίοδο 2000-2006 ήταν 100 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αυτό συνεχίζεται ως έργο «γέφυρα» για την περίοδο 2007-2013, αλλά δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση, έτσι η Επιτροπή δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του.
2. Το εν λόγω έργο «γέφυρα» αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου. Αφού η επίσημη αίτηση που αφορά το μεγάλο έργο δεν έχει υποβληθεί ακόμα, η Επιτροπή έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές,οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του.
3. Η αίτηση για το έργο της επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει υποβληθεί ακόμα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα.
Ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ο προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δηλώνει, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή ότι...
δεν μπορεί να υπάρξει επέκταση, αν δεν έχει ολοκληρωθεί το κυρίως έργο!
Ειδικότερα... όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ανακοινώθηκε σήμερα (27.12.2012), από την Αττικό Μετρό, ότι αναδείχθηκε «προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης», η Commission με απάντησή της στον Ν. Χουντή, θέτει το έργο της επέκτασης του Μετρό και τις προθεσμίες που ανακοινώθηκαν, υπό αμφισβήτηση, αφού «θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρ�ογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».
Πιο συγκεκριμένα ο Ν. Χουντής, με γραπτή ερώτηση του εξέφραζε την ανησυχία του για την πορεία κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως τόνιζε «έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2006, παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του και το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα», κι αφού καλούσε την Commission να δώσει στοιχεία για την πρόοδο του έργου, ζητούσε να πληροφορηθεί αν «υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης! του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό».
Στην απάντηση της η Κομισιόν σημειώνει ότι «για την περίοδο 2007-2013, δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση (δηλαδή, δεν υπάρχει καμία απορρόφηση) και ως εκ τούτο, «δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του», και συμπληρώνει ότι «έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του».
Τέλος η Κομισιόν, απαντώντας σε σχέση με το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκη� τονίζει ότι δεν της έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση χρηματοδότησης και τονίζει ότι «η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».
Κατόπιν της ανωτέρω απάντησης της Κομισιόν, υπάρχει ένα ερώτημα, το οποίο χρειάζεται να απαντηθεί: Γιατί η κυβέρνηση σπεύδει, προκηρύσσει διαγωνισμό και αναδεικνύει ανάδοχο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το κυρίως έργο παρου�! �ιάζε! ι τεράστια προβλήματα και είναι άγνωστος ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του;
Η πλήρης ερώτηση και η απάντηση της Κομισιόν
Ερώτηση:
1. Ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, η απορροφητικότητα και το χρηματοδοτικό σχήμα;
2. Πού οφείλονται οι καθυστερήσεις του έργου και πότε προβλέπεται τελικά η ολοκλήρωσή του; Υπάρχει αλλαγή του φυσικού αντικειμένου; Ποια είναι η πρόοδος του φυσικού αντικειμένου μέχρι σήμερα;
3. Υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μ�τρό, για την οποία έχει ζητηθεί ήδη η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων;
Απάντηση του κ. Hahn εξ ονόματος της Επιτροπής (4.12.2012):
1. Η επίσημη αίτηση σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης» υπεβλήθη από τις ελληνικές αρχές στις 14 Ιουνίου 2007, ύστερα από συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές. Η Επιτροπή ενέκρινε το έργο με την απόφαση της 17ης Δεκεμβρίου 2009 , αφού έλαβε πρόσθετα στοιχεία στις 10 Αυγούστου 2009 και στις 19 Οκτωβρίου 2009. Ο συνολικός δημόσιος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 20! 0 εκα�! �ομμύρια ευρώ και η συνεισφορά της ΕΕ κατά την περίοδο 2000-2006 ήταν 100 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αυτό συνεχίζεται ως έργο «γέφυρα» για την περίοδο 2007-2013, αλλά δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση, έτσι η Επιτροπή δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του.
2. Το εν λόγω έργο «γέφυρα» αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου. Αφού η επίσημη αίτηση που αφορά το μεγάλο έργο δεν έχει υποβληθεί ακόμα, η Επιτροπή έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές,οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του.
3. Η αίτηση για το έργο της επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει υποβληθεί ακόμα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα.