Γυμνάσιο Κερατέας
Εκπαιδευτικοί των Ξενόγλωσσων ειδικοτήτων του Γυμνασίου Κερατέας
Προς :κυρία Β. Δενδρινού, κυρία Ε. Καραβά, Παιδαγωγικό Ινστιτούτ�
Κοινοποίηση :
· Διεύθυνση Β`βάθμιας Εκπαίδευσης
· Σύμβουλοι Ξένων Γλωσσών
· �! �ύλλ� �γοι Εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών
· Πιλοτικά Σχολεία
Θέμα : ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κύριοι,
Κατά τη διάρκεια του διημέρου της Β΄ φάσης επιμόρφωσης Πιλοτικών σχολείων, μας ανακοινώθηκε ότι προβλέπεται για τις εξετάσεις του Ιουνίου, να αποσταλούν θέματα από Κεντρική Επιτροπή, κοινά για όλα τα Πιλοτικά Γυμνάσια, τα οποία μάλιστα οι καθηγητές δεν θα έχουν τη δυνατότητα να διαφοροποιήσουν ή τροποποιήσουν, ανάλογα με το επίπεδο και τις δυνατότητες των τμημάτων στα οποία διδάσκουν.
Κατ' αρχήν! τον� �ζουμε για μια ακόμη φορά την ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ και ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΗ καθυστέρηση πάσης φύσεως ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, τουλάχιστον του Γυμνασίου μας, εκ μέρους του Προγράμματος. Τέτοιες ριζικές αλλαγές στις εξετάσεις δε νοείται να ανακοινώνονται ( και μάλιστα ανεπίσημα) μόλις τρεις μήνες πριν τη διεξαγωγή τους!!!
Επιπλέον, η ανακοίνωση των ημερομηνιών διεξαγωγής της επιμόρφωσης είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να γίνεται ένα με δύο εικοσιτετράωρα πριν την πραγματοποίηση της. Παρακαλο�με να λάβετε υπόψη σας, πως είμαστε όλοι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, δεχθήκαμε πρόθυμα να εφαρμόσουμε τα πιλοτικά προγράμματα, για τα οποία εργαζόμαστε πάμπολλες ώρες πέραν του ωραρίου μας, και ζητούμε τουλάχιστον τον απαραίτητο σεβασμό από τους υπευθύνους. Όλοι μας έχουμε και άλλες υποχρεώσεις, πλην των διδακτικών, και δεν κατανοούμε για πιο λόγο τυγχάνουμε τέτοιας αντιμετώπισης.
Επιπλέον, η ανακοίνωση των ημερομηνιών διεξαγωγής της επιμόρφωσης είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να γίνεται ένα με δύο εικοσιτετράωρα πριν την πραγματοποίηση της. Παρακαλο�με να λάβετε υπόψη σας, πως είμαστε όλοι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, δεχθήκαμε πρόθυμα να εφαρμόσουμε τα πιλοτικά προγράμματα, για τα οποία εργαζόμαστε πάμπολλες ώρες πέραν του ωραρίου μας, και ζητούμε τουλάχιστον τον απαραίτητο σεβασμό από τους υπευθύνους. Όλοι μας έχουμε και άλλες υποχρεώσεις, πλην των διδακτικών, και δεν κατανοούμε για πιο λόγο τυγχάνουμε τέτοιας αντιμετώπισης.
Εξ άλλου, ο σχεδιασμός του Νέου Σχολείου αναφέρει ΡΗΤΑ, ότι «πρέπει να πληρούνται όλο! ι οι όροι για να λειτουργήσει το πιλοτικό σχολείο (υλικοτεχνική υποδομή σε όλες τις αίθουσες, Internet, τουλάχιστον 3 ώρες εβδομαδιαίως για την ξένη γλώσσα, ολιγομελή τμήματα κλπ)».
Από τη στιγμή λοιπόν που σχεδόν κανείς από τους παραπάνω όρους δεν πληρούται, είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ παράνομο να επιχειρηθούν τέτοιου είδους αλλαγές, που θα έχουν σαν αποτέλεσμα να πληγούν όχι μόνο οι μαθητές αλλά και η αξιοπιστία των καθηγητών.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν είμαστε αντίθετοι στην αλλαγή του τρόπου εξέτασης, την οποία οι Σύλλογοι Καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής ζητούν εδώ και αρκετά χρόνια. Είμαστε όμως αντίθετοι στα κοινά για όλους θέματα, τη στιγμή που σύμφωνα με τις ως τώρα επιμορφώσεις, υπάρχει για τον κάθε εκπαιδευτικό μια μεγάλη ευελιξία τόσο στον τρόπο διδασκαλίας όσο και στις θεματικές ενότητες.
Από τη στιγμή λοιπόν που σχεδόν κανείς από τους παραπάνω όρους δεν πληρούται, είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ παράνομο να επιχειρηθούν τέτοιου είδους αλλαγές, που θα έχουν σαν αποτέλεσμα να πληγούν όχι μόνο οι μαθητές αλλά και η αξιοπιστία των καθηγητών.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν είμαστε αντίθετοι στην αλλαγή του τρόπου εξέτασης, την οποία οι Σύλλογοι Καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής ζητούν εδώ και αρκετά χρόνια. Είμαστε όμως αντίθετοι στα κοινά για όλους θέματα, τη στιγμή που σύμφωνα με τις ως τώρα επιμορφώσεις, υπάρχει για τον κάθε εκπαιδευτικό μια μεγάλη ευελιξία τόσο στον τρόπο διδασκαλίας όσο και στις θεματικές ενότητες.
Επιπλέον, κατά τη Β΄φάση επιμόρφωσης, και καθ' όλη τη διάρκεια του δ�! �ημέ� �ου, παρακολουθήσαμε θέματα σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών , τη στιγμή που δεν έχουμε καν καταλάβει και εμπεδώσει τη δημιουργία των σχεδίων μαθήματος της Α΄ φάσης! Αυτή την αδυναμία κατανόησης εκ μέρους μας, τη θεωρούμε απόλυτα φυσιολογική, τη στιγμή που τέτοιου είδους σχέδια, που μας ζητήθηκε να προετοιμάσουμε, στη σελίδα Learning by Design, εκπονούνται ως επί το πλείστον στα μεταπ�υχιακά τμήματα του Πανεπιστημίου (διετούς φοίτησης!). Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να εκπονήσουμε κάτι παρόμοιο, ίσης αξίας και εγκυρότητας, έχοντας παρακολουθήσει μόνο ένα τριήμερο επιμόρφωσης;
Τόσο η Α΄όσο και η Β΄φάση Επιμόρφωσης, στηρίχθηκε σε ατελείωτες ώρες εξειδικευμένης θεωρίας, η οποία κατά κανένα τρόπο δε βοηθά τον μάχιμο εκπαιδευτικό, που καθημερινά έρχεται στο σχολείο αντιμέτωπος με πλήθος απτών προβλημάτων. Η μελέτη της θεωρίας αυτής θα μπορούσε κάλλι! στα � �α γίνει κατ' οίκον, και οι ώρες που σπαταλήθηκαν για να παρακολουθούμε τα Power Point προγράμματα που είχαν ήδη αναρτηθεί στο διαδίκτυο, θα μπορούσαν να αφιερωθούν στη βιωματική μάθηση, κατάλληλα μάλιστα διαμορφωμένη για την κάθε ξένη γλώσσα.
Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι οι επισημάνσεις μας θα ληφθούν ΣΟΒΑΡΑ υπ'όψιν, και περιμένουμε γραπτή απάντηση σας.
Με τιμή
ΟΙ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΕΡΑΤΕΑΣ
Ορφανίδου-Καμπουροπούλου Δέσποινα (ΠΕ05)
Πρίντεζη Αγνή (ΠΕ05)
Περγαντή Πολυξένη (ΠΕ05)