Ποιες αλλαγές φέρνει το νέο Ρυθμιστικό, ποιοι και γιατί διαφωνούνΕνα νέο ρυθμιστικό σχέδιο, «πράσινο» στη φιλοσοφία του, φειδωλό ως προς τα οδικά έργα και το Μετρό και στοχευμένο στη συγκράτηση του πλ�θυσμού στο κέντρο, με το οποίο, όμως, δεν... συμφωνεί σχεδόν κανείς, αναμένεται να ανακοινώσει ίσως και μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Του Κασσιανού Τζέλη
ktzelis@pegasus.grΕνα νέο ρυθμιστικό σχέδιο, «πράσινο» στη φιλοσοφία του, φειδωλό ως προς τα οδικά έργα και το Μετρό και στοχευμένο στη συγκράτηση του πληθυσμού στο! κέν� �ρο, με το οποίο, όμως, δεν... συμφωνεί σχεδόν κανείς, αναμένεται να ανακοινώσει ίσως και μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Ενα νέο ρυθμιστικό σχέδιο, «πράσινο» στη φιλοσοφία του, φειδωλό ως προς τα οδικά έργα και το Μετρό και στοχευμένο στη συγκράτηση του πλ�θυσμού στο κέντρο, με το οποίο, όμως, δεν... συμφωνεί σχεδόν κανείς, αναμένεται να ανακοινώσει ίσως και μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο Περιβάλλοντος.
ktzelis@pegasus.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελικό κείμενο που έχει ετοιμάσει ο Οργανισμός Αθήνας δεν διαφέρει και πολύ από το σχέδιο που παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι και είχε τη σφραγίδα της πρώην υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη και του προέδρου του Οργανισμού Γιάννη Πολύζου. Ωστόσο, στο σχέδιο διαφωνούν κάθετα τόσο το υπουργείο Υποδο�ών άλλα και φορείς όπως το ΤΕΕ και ο Σύλλογος των Συγκοινωνιολόγων. Βασικά σημεία διαφωνίας αποτελούν οι προβλέψεις για νέα οδικά έργα και για την ανάσχεση της πόλης προς τα προάστια. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τελικό κείμενο μέχρι στιγμής τουλάχιστον και σε ότι αφορά τα οδικά έργα περιλαμβάνονται:
- Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης
- Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο του Ολυμπιακού Χωριού στην Εθνικ�! � Αθη νών - Λαμίας.
- Η βελτίωση της λεωφόρου Βάρης - Κορωπίου.
Επεκτάσεις μετρό
Φειδωλό είναι και ως προς τις επεκτάσεις του μετρό, αφού προβλέπει:
- Την κατασκευή της γραμμής 4 που θα συνδέει τον Περισσό με το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Πανεπιστήμιο, το Παγκράτι, την Καισαριανή, του Ζωγράφου, το Ψυχικό, τη Φιλοθέη, το Μαρούσι, την Πεύκη και τη Λυκόβρυση καθώς και το Βύρωνα με την Άνω Ηλιούπ! ολη � �έσω ξεχωριστού κλάδου και
- Τις επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Ιλιον - Καματερό και Γλυφάδα.
Προβλέπεται, πάντως, επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο (ίσως να προστεθεί τελικά και κλάδος προς Ραφήνα) και διπλασιασμός του δικτύου του Τραμ, για το οποίο προβλέπονται επεκτάσεις από Σύνταγμα προς Πατήσια, από Πειραιά προς Κερατσίνι, από Φιξ μέχρι τις Τζιτζιφιές με κλάδο που θα διαπερνά την Καλλιθέα και τρεις νέες γραμμές, οι οποίες θα σ�νδέουν το Σταθμό Λαρίσης με το Γουδί διά μέσω της Λ. Αλεξάνδρας, το Καλαμάκι με την Αργυρούπολη και τον Πειραιά με την Φρεατίδα και τα Καμίνια. Στο σχέδιο περιλαμβάνεται και το monorail του Πειραιά, που θα «αγκαλιάζει» το λιμάνι, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις περιμετρικά αυτού. Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών άλλα κι ο Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων διαφωνούν και ζητούν την ένταξη των εξής έργων:
- Τον αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει το αεροδρόμιο από το ύψος του Κορωπίου με το Ελληνικό μέσω της σήραγγας �! �ης Α ργυρούπολης.
- Την περαιτέρω επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Ποσειδώνος.
- Την επέκταση και ολοκλήρωση του κλάδου της Αττικής Οδού που θα ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο με το λιμάνι της Ραφήνας.
- Την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου.
Στο υπουργείο Υποδομών θέλουν αυτά τα έργα καθώς υποστηρίζουν ότι μπορούν να γίνουν με συμβάσεις παραχώρησης χωρίς να επιβαρύνουν τα δημόσια ταμεία και να δώ�ουν έτσι νέες θέσεις εργασίας και οικονομική ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο άλλα και σε συγγενείς κλάδους, οι οποίοι έχουν υποστεί καθίζηση με την οικονομική κρίση.
«Πράσινος» δακτύλιος
Επιπλέον, ο Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων ζητά την απόσυρση του σχεδίου για τον πράσινο δακτύλιο και την εφαρμογή διοδίων πόλης, που με τα έσοδά τους να χρηματοδοτούν τις επεκτάσεις του Μετρό. Ενα ακόμα βασικό σημείο διαφωνίας είναι τα μέτρα που εισηγείται τ! ο ρυ� �μιστικό σχέδιο για την ανάσχεση της επέκτασης της πόλης και τη συγκράτηση-επιστροφή των κατοίκων στο υποβαθμισμένο κέντρο. Ηδη, η αρχή έγινε με την παροχή φορολογικών κινήτρων στο Γεράνι και το Μεταξουργείου και προτείνεται η επέκταση σε Ανω και Κάτω Πατήσια, Ομόνοια, Εξάρχεια και Κυψέλη. Στο νέο ρυθμιστικό, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν φαίνεται να περνά τελικά πρόβλεψη για οποιαδήποτε ένταξη σε σχέδια πόλης πλην αυτής του Ελληνικού.
Επιπλέον, ο Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων ζητά την απόσυρση του σχεδίου για τον πράσινο δακτύλιο και την εφαρμογή διοδίων πόλης, που με τα έσοδά τους να χρηματοδοτούν τις επεκτάσεις του Μετρό. Ενα ακόμα βασικό σημείο διαφωνίας είναι τα μέτρα που εισηγείται τ! ο ρυ� �μιστικό σχέδιο για την ανάσχεση της επέκτασης της πόλης και τη συγκράτηση-επιστροφή των κατοίκων στο υποβαθμισμένο κέντρο. Ηδη, η αρχή έγινε με την παροχή φορολογικών κινήτρων στο Γεράνι και το Μεταξουργείου και προτείνεται η επέκταση σε Ανω και Κάτω Πατήσια, Ομόνοια, Εξάρχεια και Κυψέλη. Στο νέο ρυθμιστικό, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν φαίνεται να περνά τελικά πρόβλεψη για οποιαδήποτε ένταξη σε σχέδια πόλης πλην αυτής του Ελληνικού.
Το ΤΕΕ χαρακτηρίζει τη �ιλοσοφία αυτή ως «εμμονική και δογματική, που ακυρώνει κάθε αναπτυξιακό ενδεχόμενο για την Αττική, μεγιστοποιώντας την ανεργία και την ύφεση». Το ΤΕΕ ζητά να προβλεφθεί η ένταξη τουλάχιστον 30.000 στρεμμάτων στα σχέδια πόλης, ώστε να πάρει ανάσα η αγορά ακινήτων και η οικοδομή, ενώ επισημαίνει και την αποτυχία των μέτρων που έχουν ληφθεί ήδη στο κέντρο της Αθήνας.
από imerisia.gr