α χρονοδιαγράμματα αναμένεται να τηρηθούν στο ακέραιο, καθώς οι μελέτες διέπονται από το ιδιωτικό δίκαιο. Παρακάμπτονται έτσι οι ατέλειωτες προσφυγές, ενώ η χρηματοδότηση έχει διασφαλιστεί (3 εκατομμύρια ευρώ) από τη χορηγία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρου Σ. Ωνάση.
Σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας θα υπάρξει συμμετοχή των κοινωνικών φορέων και των πολιτών με τη μορφή ευρείας διαβούλευσης μέσω της ιστοσελίδας www.rethinkathens.org.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, το συνολικό κόστος του έργου, συμπεριλαμβανομένων των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και της κατασκευής της νέας γραμμής Τραμ, υπολογίζεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ. Θα καλυφθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ αντιμετωπίζεται και το ενδεχόμενο συμμετοχής ιδιωτών στη χρηματοδότηση της κατασκευής και λειτουργίας του τραμ.
Η περιοχή της παρέμβασης εκτείνεται από τη λεωφόρο Αμαλίας μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο. Περιλαμβάνει το σύνολο της οδού Πανεπιστημίου, την «τριλογία» του Πανεπιστημίου, της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Ακαδημίας, την οδό Κοραή, την πλατεία Δικαιοσύνης, μία νέα πλατεία Ομονοίας, το τμήμα της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας από την οδό Ακαδημίας ως την πλατεία Συντάγματος, το τμήμα της Αμαλίας από την οδό Φιλελλήνων μέχρι την Πανεπιστημίου και το τμήμα της Πατησίων, από τη Σταδίου μέχρι την οδό Ηπείρου.
Σε όλο το μήκος της διαδρομής θα κατασκευαστεί γραμμή τραμ διπλής κατεύθυνσης, η οποία θα φθάσει σε πρώτη φάση στην πλατεία Αιγύπτου και στη συνέχεια έως τα Ανω Πατήσια.
Τα αυτοκίνητα δεν εξοστρακίζονται, αλλά περιορίζεται δραστικά η διαμπερής κίνηση. Θα επιτρέπονται τοπικές κινήσεις στις οδούς Εμμ. Μπενάκη και Αμερικής για ΙΧ και ταξί και στις οδούς Ομήρου και Σίνα για τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.