Για την θέρμανση του σπιτιού ως επι το πλείστον χρησιμοποιούμε τους λέβητες με καύσιμο πετρέλαιο και αέριο. Το νερό ....
ζεσταίνεται στον λέβητα και αφού ανέβει η θερμοκρασία του αρχίζει και κυκλοφορεί στα σώματα του καλοριφέρ. Η μηχανή εσωτερικής καύσης παράγει δύο ειδών ενέργειες, αυτή που κινεί το όχημα και τη θερμική ενέργεια που παράγεται από την καύση του καυσίμου. Η θερμική ενέργεια απορροφάται από το κυρίως σώμα του κινητήρα και το δε σώμα του κινητήρα ψύχεται από το νερό που κυκλοφορεί σε αυτόν. Συνήθως ο θερμοστάτης ενός οχήματος ενεργοποιείται αφού η θερμοκρασία του κινητήρα έχει ανέβει στους 60 βαθμούς κελσίου και εννοείται και το νερό που βρίσκεται στα τοιχώματα του κινητήρα. Τότε αρχίζει να κυκλοφορεί το νερό στα τοιχώματα του κινητήρα και κατόπιν οδηγείται στο ψυγείο που εκεί ψύχεται από τον ανεμιστήρα αλλά και από τον αέρα που εισέρχεται κατά την πορεία του οχήματος. Αυτό το ζεστό νερό μπορεί να ζεστάνει το νερό που βρίσκεται σε ένα συλλέκτη εγκατάστασης καλοριφέρ μέσω μιας σαρμπαντίνας(τεχνικός όρος). Άλλωστε το νερό του μποϊλερ που χρησιμοποιούμε στο σπίτι για να ζεστάνουμε νερό λειτουργεί με μια σαρμπαντίνα(τεχνικός όρος). Μία μηχανή εσωτερικής καύσης μπορεί να μας ζεστάνει το χειμώνα αλλά παράλληλα και να μας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, όχι όμως με τον δυναμό που γνωρίζουμε αλλά με την απευθείας σύνδεση του στροφαλοφόρου άξονα του κινητήρα σε γεννήτρια. Δηλαδή όλη η ιπποδύναμη του κινητήρα μεταφέρεται σε μία γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος. Αν π.χ. έχουμε μία μηχανή εσωτερικής καύσης 75 ίππων η οποία καίει στα 100 χιλιόμετρα 5,5 λίτρα καυσίμου πόση θερμική ενέργεια μπορεί να παράγει αλλά και πόσα κιλοβάτ ηλεκτρικής ενέργειας; Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον ίδιο κινητήρα μπορούμε να δημιουργήσουμε και ψύξη. Άλλωστε και τα αυτοκίνητα έχουν ακριβώς την ίδια φιλοσοφία.
ζεσταίνεται στον λέβητα και αφού ανέβει η θερμοκρασία του αρχίζει και κυκλοφορεί στα σώματα του καλοριφέρ. Η μηχανή εσωτερικής καύσης παράγει δύο ειδών ενέργειες, αυτή που κινεί το όχημα και τη θερμική ενέργεια που παράγεται από την καύση του καυσίμου. Η θερμική ενέργεια απορροφάται από το κυρίως σώμα του κινητήρα και το δε σώμα του κινητήρα ψύχεται από το νερό που κυκλοφορεί σε αυτόν. Συνήθως ο θερμοστάτης ενός οχήματος ενεργοποιείται αφού η θερμοκρασία του κινητήρα έχει ανέβει στους 60 βαθμούς κελσίου και εννοείται και το νερό που βρίσκεται στα τοιχώματα του κινητήρα. Τότε αρχίζει να κυκλοφορεί το νερό στα τοιχώματα του κινητήρα και κατόπιν οδηγείται στο ψυγείο που εκεί ψύχεται από τον ανεμιστήρα αλλά και από τον αέρα που εισέρχεται κατά την πορεία του οχήματος. Αυτό το ζεστό νερό μπορεί να ζεστάνει το νερό που βρίσκεται σε ένα συλλέκτη εγκατάστασης καλοριφέρ μέσω μιας σαρμπαντίνας(τεχνικός όρος). Άλλωστε το νερό του μποϊλερ που χρησιμοποιούμε στο σπίτι για να ζεστάνουμε νερό λειτουργεί με μια σαρμπαντίνα(τεχνικός όρος). Μία μηχανή εσωτερικής καύσης μπορεί να μας ζεστάνει το χειμώνα αλλά παράλληλα και να μας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, όχι όμως με τον δυναμό που γνωρίζουμε αλλά με την απευθείας σύνδεση του στροφαλοφόρου άξονα του κινητήρα σε γεννήτρια. Δηλαδή όλη η ιπποδύναμη του κινητήρα μεταφέρεται σε μία γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος. Αν π.χ. έχουμε μία μηχανή εσωτερικής καύσης 75 ίππων η οποία καίει στα 100 χιλιόμετρα 5,5 λίτρα καυσίμου πόση θερμική ενέργεια μπορεί να παράγει αλλά και πόσα κιλοβάτ ηλεκτρικής ενέργειας; Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον ίδιο κινητήρα μπορούμε να δημιουργήσουμε και ψύξη. Άλλωστε και τα αυτοκίνητα έχουν ακριβώς την ίδια φιλοσοφία.