Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Το αργό πετρέλαιο διεθνώς πέφτει ...η βενζίνη στην Ελλάδα πετάει

 
  • Το καρτέλ εμπορίας και διακίνησης καυσίμων στη χώρα μας συνεχίζει ακάθεκτο το δικό του πάρτι..
  • Ενώ το αργό πετρέλαιο μειώθηκε από τα τέλη Μαρτίου ως τα τέλη Αυγούστου 2012 κατά 6% και συγκεκριμένα από τα 93 στα 88 ευρώ, η μέση τιμή της αμόλυβδ�ς βενζίνης αυξήθηκε κατά 2%!




 Η τιμή του αργού πετρελαίου πέφτει αλλά οι τιμές της βενζίνης και των άλλων καυσίμων στην Ελλάδα ανεβαίνουν με αποτέλεσμα νοικοκυριά και επιχειρήσεις να υποφέρουν από την...  ανεξέλεγκτη κατάσταση στο πετρελαϊκό κύκλωμα.

Το μόνιμο παράδοξο γεγονός στην εγχώρια αγορά καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ και σε ανακοίνωσή του υπογραμμίζει: "Ενώ το αργό πετρέλαιο μειώθηκε από τα τέλη Μαρτίου ως τα τέλη Αυγούστου 2012 κατά 6% και συγκεκριμένα από τα 93 στα 88 ευρώ, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αυ! ξήθη κε κατά 2%". Πρόκειται μάλιστα για επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΚΑ, όπως λέει η Επιτροπή Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση και το πετρελαϊκό κύκλωμα: "Σε αυτές τις εξελίξεις, η ευθύνη της κυβέρνησης είναι τεράστια, γιατί αφενός δεν ασκεί ουσιαστικό έλεγχο στο πετρελαϊκό κύκλωμα σε όλες του τις φάσεις (διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας, πρατήρια βενζίνης), αλλά και γιατί με τους νέους φόρους που επιβάλλει διογκώνει παραπέρα τις τιμές".

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, "τα έσοδα από τον Ειδικό Φό�ο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα από το 2009 έως σήμερα έχουν μειωθεί περίπου κατά 1,5 δισ. Ευρώ, παρόλο που ο ΕΦΚ αυξήθηκε".

Οι επιπτώσεις όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι "οι πολίτες της χώρας μας να παρακολουθούν με απόγνωση τις εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων, αφού αυτές κάνουν αβίωτη τη ζωή τους. Το ίδιο ισχύει και για τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τις ενεργοβόρες, που η λειτουργία τους καθίσταται προβληματική με τέτοιες υψηλές τιμές".

Για μία ακόμη φορά καταγγέλλει: "Η πολιτεία επιμένει σε εισπρακτικές πολιτικές ολοένα και πιο δυσβάσταχτες γι�! � νοι κοκυριά και επιχειρήσεις. Είναι δε, εξοργιστική η διαχρονική έλλειψη πολιτικής βούλησης των κυβερνήσεων να καταπολεμήσουν τα κυκλώματα νοθείας και λαθρεμπορίας καυσίμων που λυμαίνονται το χώρο και στερούν ετησίως πολλά εκατομμύρια από τον κρατικό προϋπολογισμό