H ευρωπαϊκή EADS, μητρική εταιρεία της Airbus, εξετάζει τη συγχώνευσή της με τη βρετανική εταιρεία αεροδιαστημικών και οπλικών συστημάτων BAE, μια συμφωνία ύψους 42 δισ. δολαρίων...
που θα ενοποιούσε τους κλάδους αμυντικών συστημάτων και συστημάτων για πολιτική χρήση στην Ευρώπη.
Το 40% του νέου ο�ίλου θα ανήκει στην BAE Systems και το υπόλοιπο στην European Aeronautic Defence and Space Company, αναφέρει την Τετάρτη το πρακτορείο Bloomberg.
O νέος όμιλος, ο οποίος θα είχε ως βασικό αντίπαλο την αμερικανική Boeing, θα προσέφερε ένα μεγάλο εύρος προϊόντων για στρατιωτικά και πολιτικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων των επιβατικών αεροπλάνων της Airbus, των μαχητικών Tornado και των αεροπλανοφόρων της κλάσης Queen Elizabeth, προσθέτει η Wall Street Journal.
«Η EADS επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της στην Airbus και να επιτύχει μια καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στις εμπορικές και αμυντικές δραστ�! �ριό� �ητες. Η συγχώνευση με την BAE σίγουρα θα επέτρεπε την επίτευξη αυτού του στόχου» σχολίασε ο Ζάφαρ Καν, αναλυτής της Societe Generale στο Λονδίνο.
Ως μέρος της συμφωνίας, η BAE και η EADS θα παραχωρούσαν μετοχές στις κυβερνήσεις της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας, οι οποίες έχουν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους για την ενδεχόμενη συγχώνευση. Ακόμα, η EADS έχει συμφωνήσει να αποζημιώσει με 200 εκατ. δολάρια τους μετόχους της πριν προχωρήσει σε συγχώνευση.
Στην Ευρώπη, ο κλάδος των εμπορικών αεροδιαστημικών συστημάτων διαχωρίστηκε από τον κλάδο τ�ν αμυντικών συστημάτων στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Η BAE, η οποία ειδικεύεται στα οπλικά συστήματα, δημιουργήθηκε το 1999 όταν η British Aerospace Plc συγχωνεύτηκε με την επίσης βρετανική Marconi Electronic Systems, η οποία ανήκε στην General Electric.
Η EADS σχηματίστηκε λίγο αργότερα όταν η εταιρεία Dasa της Daimler AG εξαγόρασε την ισπανική Construcciones Aeronauticas και στη συνέχεια συγχωνεύτηκε με τη γαλλική Aerospatiale Matra.
H EADS απέκτησε έτσι το 80% της Airbus, από την οποία τελικά αποσύρθηκε η BAE για να εστιαστεί στα αμυντικά προϊόντα.