Το «κομπόδεμα» 73χρονης άρπαξαν άγνωστοι στη Θεσσαλονίκη, με το πρόσχημα ότι κάποιο συγγενικό της πρόσωπο νοσηλεύεται σε νοσοκομείο και χρειάζεται επειγόντως χρήματα για τη νοσηλεία.
Όπως κατέθεσε η άτυχη γυναίκα στην Ασφάλεια σήμερα το πρωί δέχθηκε στο σπίτι της τηλεφώνημα από άγνωστο άτομο το οποίο την ενημέρωσε ότι η αδελφή της εισήχθη εσπευσμένα σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, με σοβαρό πρόβλημα υγείας και πρέπει να μεταφερθεί άμεσα σε καρδιοχειρουργικό κέντρο της Αθήνας για επέμβαση. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας την έπεισαν ...
να καταβάλει το ποσό των 28.800 ευρώ, το οποίο η 73χρονη παρέδωσε λίγες ώρες αργότερα σε έναν από τους δράστες που τη συνάντησε.
Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, καθώς επίσης και άλλων παρόμοιων περιπτώσεων εξαπάτησης ηλικιωμένων, που καταγγέλθηκαν στη Διεύθυνση Ασφαλείας Θεσσαλονίκης και τα οποία διερευνώνται, παρατηρήθηκε ότι επιτήδειοι εξαπατούν ηλικιωμένα - υπέργηρα άτομα με την εξής μέθοδο: πληροφορούνται με οποιανδήποτε τρόπο τα στοιχεία ταυτότητας των θυμάτων, αλλά και προσφιλών συγγενικών τους προσώπων, συνήθως των παιδιών τους.
Στη συνέχεια επικοινωνούν τηλεφωνικά μαζί τους, κυρίως μεταμεσονύχτιες αλλά και πρωινές ώρες και εκμεταλλευόμενοι με τον τρόπο αυτό τον αιφνιδιασμό και την αναστάτωση που προκαλείται, τους αναγγέλλουν ότι ένας στενός συγγενής τους (π.χ. γιος, κόρη, γαμπρός ή νύφη) εισήχθη εσπευσμένα σε κάποιο νοσοκομείο με σοβαρό και ξαφνικό πρόβλημα υγείας και απαιτούν μεγάλα χρηματικά ποσά, προκειμένου να γίνει άμεσα κάποια χειρουργική επέμβαση.
Οι δράστες ζητούν από τους ηλικιωμένους να μεταβούν αμέσως σε συγκεκριμένο σημείο, που νωρίτερα οι ίδιοι έχουν επιλέξει ως κατάλληλο, συνήθως κοντά στο σπίτι τους, όπου τους αναμένει ο δράστης προσποιούμενος νοσηλευτή - υπάλληλο του ΕΚΑΒ, ή του νοσοκομείου. Οι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν συνήθως την ίδια τηλεφωνική συσκευή στην οποία δέχθηκαν την κλήση για να καλέσουν στο κινητό τηλέφωνο το συγγενικό τους πρόσωπο, που δήθεν νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.
Ωστόσο, εξαιτίας της ψυχολογικής τους φόρτισης και της σύγχυσης στην οποία βρίσκονται, δεν αντιλαμβάνονται ότι η γραμμή είναι ακόμη ανοιχτή με τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση.
Οι επιτήδειοι προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση των θυμάτων και επιβεβαιώνουν την άσχημη είδηση, παριστάνοντας για παράδειγμα κάποιον τραυματιοφορέα που κρατάει το κινητό του νοσηλευόμενου.
Όπως κατέθεσε η άτυχη γυναίκα στην Ασφάλεια σήμερα το πρωί δέχθηκε στο σπίτι της τηλεφώνημα από άγνωστο άτομο το οποίο την ενημέρωσε ότι η αδελφή της εισήχθη εσπευσμένα σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, με σοβαρό πρόβλημα υγείας και πρέπει να μεταφερθεί άμεσα σε καρδιοχειρουργικό κέντρο της Αθήνας για επέμβαση. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας την έπεισαν ...
να καταβάλει το ποσό των 28.800 ευρώ, το οποίο η 73χρονη παρέδωσε λίγες ώρες αργότερα σε έναν από τους δράστες που τη συνάντησε.
Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, καθώς επίσης και άλλων παρόμοιων περιπτώσεων εξαπάτησης ηλικιωμένων, που καταγγέλθηκαν στη Διεύθυνση Ασφαλείας Θεσσαλονίκης και τα οποία διερευνώνται, παρατηρήθηκε ότι επιτήδειοι εξαπατούν ηλικιωμένα - υπέργηρα άτομα με την εξής μέθοδο: πληροφορούνται με οποιανδήποτε τρόπο τα στοιχεία ταυτότητας των θυμάτων, αλλά και προσφιλών συγγενικών τους προσώπων, συνήθως των παιδιών τους.
Στη συνέχεια επικοινωνούν τηλεφωνικά μαζί τους, κυρίως μεταμεσονύχτιες αλλά και πρωινές ώρες και εκμεταλλευόμενοι με τον τρόπο αυτό τον αιφνιδιασμό και την αναστάτωση που προκαλείται, τους αναγγέλλουν ότι ένας στενός συγγενής τους (π.χ. γιος, κόρη, γαμπρός ή νύφη) εισήχθη εσπευσμένα σε κάποιο νοσοκομείο με σοβαρό και ξαφνικό πρόβλημα υγείας και απαιτούν μεγάλα χρηματικά ποσά, προκειμένου να γίνει άμεσα κάποια χειρουργική επέμβαση.
Οι δράστες ζητούν από τους ηλικιωμένους να μεταβούν αμέσως σε συγκεκριμένο σημείο, που νωρίτερα οι ίδιοι έχουν επιλέξει ως κατάλληλο, συνήθως κοντά στο σπίτι τους, όπου τους αναμένει ο δράστης προσποιούμενος νοσηλευτή - υπάλληλο του ΕΚΑΒ, ή του νοσοκομείου. Οι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν συνήθως την ίδια τηλεφωνική συσκευή στην οποία δέχθηκαν την κλήση για να καλέσουν στο κινητό τηλέφωνο το συγγενικό τους πρόσωπο, που δήθεν νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.
Ωστόσο, εξαιτίας της ψυχολογικής τους φόρτισης και της σύγχυσης στην οποία βρίσκονται, δεν αντιλαμβάνονται ότι η γραμμή είναι ακόμη ανοιχτή με τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση.
Οι επιτήδειοι προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση των θυμάτων και επιβεβαιώνουν την άσχημη είδηση, παριστάνοντας για παράδειγμα κάποιον τραυματιοφορέα που κρατάει το κινητό του νοσηλευόμενου.