Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά 4-6% για το 2012 προβλέπει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, «με την προϋπόθεση ανάκτησης της εμπιστοσύνης των εμπορικών εταίρων για την προοπτική και τον προσανατολισμό της οικονομίας», όπως ανακοίνωσε στον απολογισμό δράσεων που παρουσιάστηκε στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, η Πρόεδρος του.....
ΔΣ, Χριστίνα Σακελλαρίδη.
Η Χ. Σακελλαρίδη, χαρακτήρισε «την εξωστρέφεια της οικονομίας, την εξωστρέφεια της Ελλάδας», ως το «εθνικό ζητούμενο που υπερβαίνει τη συγκυρία των ημερών και επιτάσσει ευρεία κοινωνική και πολιτική συναίνεση υπέρ του εξαγωγικού προσανατολισμού και της διεθνοποίησης της οικονομίας, στον πυρήνα αναπτυξιακών πολιτικών τόνωσης της ρευστότητας στην αγορά και ενίσχυσης της απασχόλησης».
Στην ομιλία της η Πρόεδρος του ΠΣΕ τόνισε ότι «βιώνουμε μία περίοδο αναντιστοιχίας κατά την οποία ενώ οι εξαγωγείς και ο Σύνδεσμος έχουμε πετύχει πολλά, δεν μπορούμε να πανηγυρίζουμε ούτε για το Ρεκόρ Εξωστρέφειας των 23 δις ευρώ του 2011, ούτε για τη διασφάλιση των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας, λόγω της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, της πολιτικής κρίσης και της αστάθειας».
Και συμπλήρωσε ότι «χάρη στο πείσμα των εξαγωγέων και τις προσπάθειες του ΠΣΕ, σήμερα όλοι οι πολίτες της χώρας αναγνωρίζουν τη σημασία των εξαγωγών, που αποτελούν –όπως επιβεβαιώνει και ο ΟΟΣΑ- το μοναδικό στήριγμα της οικονομίας. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το ρεκόρ του 2011 είναι δυνατό να διευρυνθεί και φέτος, αλλά αυτή η διεύρυνση θα είναι εξαιρετικά επίπονη, καθώς χιλιάδες εξαγωγικές
επιχειρήσεις και οι προμηθευτές τους λειτουργούν στα «κόκκινα» από πλευράς ρευστότητας και η βιωσιμότητά τους καθίσταται εξαιρετικά επισφαλής, ενώ μαζί τους κινδυνεύουν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, που η απώλειά τους θα σημάνει κοινωνική έκρηξη και ακόμη βαθύτερη ύφεση».
Σύμφωνα με την Πρόεδρο του ΠΣΕ «ο Σύνδεσμος εδώ και ένα χρόνο καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να μεταφέρει εκτός των συνόρων το μήνυμα ότι η Ελλάδα, μπορεί, μπορεί και παράγει, ανταγωνιστικά», αναφερόμενη στις παρεμβάσεις της Κεντρικής Εξαγωγικής Οργάνωσης της χώρας, σε διεθνή και εγχώρια ΜΜΕ.
Ωστόσο, συμπλήρωσε, «σήμερα θα πρέπει να υπάρξει μία ευρεία συμφωνία, εντός των συνόρων στην Ελλάδα για την προτεραιότητα του διεθνοποιημένου προσανατολισμού της χώρας και την οικονομίας, στην προσπάθεια ανάκτησης του διεθνούς της κύρους και της εμπιστοσύνης των εταίρων μας: Οι Ρωμαίοι έλεγαν ότι «η συναίνεση φτιάχνει τους νόμους». Στο εμπόριο, η συμφωνία οδηγεί στα συμβόλαια», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Κοινός τόπος μεταξύ των εκπροσώπων των εξαγωγικών επιχειρήσεων στη Γενική Συνέλευση του ΠΣΕ, ήταν η υλοποίηση μίας συνεπούς και συνεκτικής Εθνικής Στρατηγικής Εξωστρέφειας, με επίκεντρο την τόνωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και της αγοράς, την άρση των αντικινήτρων στις εξαγωγικές
διαδικασίες και την υποστήριξη απόκτησης διεθνούς προσανατολισμού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Για μία ακόμη φορά κατέστη σαφής η επιτακτική ανάγκη άμεσων επιστροφών του ΦΠΑ και υιοθέτησης φορολογικών κινήτρων για τις εξαγωγές, σε συνδυασμό με εξασφάλιση νέων γραμμών χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις, από το τραπεζικό σύστημα.
Ως εκ τούτου, μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων για την επέκταση του ορίου χρηματοδότησης των επιχειρήσεων από το Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια ΟΑΕΠ», από τις 200.000 ευρώ στις 500.000 ευρώ, καθώς και η επικείμενη προκήρυξη του Προγράμματος «Εξωστρέφεια - Ανταγωνιστικότητα ΙΙ».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη ΓΣ εκπροσωπήθηκαν για πρώτη φορά πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επιχείρησαν να εξάγουν για πρώτη φορά την περασμένη διετία, με τα στελέχη του ΠΣΕ να σημειώνουν ότι οι εγγραφές νέων μελών και τα αιτήματα υποστήριξης και συμβουλευτικής επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 140%, σε σχέση με το 2010.
Για το 2012, η Χ. Σακελλαρίδη έθεσε ως προτεραιότητες «δράσεις που αφορούν, την επέκταση σε νέες αγορές, σε νέες γεωγραφικές περιοχές, την ανάδειξη νέων, καινοτομικών προϊόντων και την αποτελεσματική άρση των αντικινήτρων στις εξαγωγές» και προανήγγειλε:
Α) την υλοποίηση προγράμματος επιδοτούμενης επιμόρφωσης και κατάρτισης στελεχών εξαγωγικών επιχειρήσεων αρχής γενομένης από το καλοκαίρι,
Β) την προβολή ελληνικών προϊόντων στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, από το «Σπίτι των Ελλήνων» και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, με την Πρωτοβουλία SYMPOSSIO TOURING, καθώς και
Γ) τη συνέχιση της συνεργασίας με την Eurobank EFG, για το Πρόγραμμα GO INTERNATIONAL και την ψηφιακή πλατφόρμα υποστήριξης εξαγωγών TRADE PLANET.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr