Το παράδειγμά της έφεραν οι εκπρόσωποι της εταιρείας «Ζύθος» (ζυθεστιατόρια της Θεσσαλονίκης), για να υπογραμμίσουν τη δυναμική των ελληνικών προϊόντων εντός και εκτός της χώρας, μια δυναμική που, όπως είπαν, γίνεται συχνά μόδα, αλλά στους δύσκολους (οικονομικά) καιρούς ε�ιβάλλεται η καθιέρωσή τους στις επιχειρηματικές επιλογές.
Η εταιρεία, που σχεδιάζει να ανοίξει τρίτο κατάστημα στην Αθήνα επενδύοντας περί τις 500.000 ευρώ, μετά τρία χρόνια προσπάθειας και επίμονη στροφή στα εγχώρια προϊόντα, ανακοίνωσε χθες ότι το σύνολο του νέου καταλόγου της αποτελείται αποκλειστικ�! � από ελληνικά προϊόντα (μπίρες, τυριά, κρασιά, λάδια, αλλαντικά, κρέατα, ζυμαρικά κ.ά.).
Η οικονομική κρίση, ωστόσο, δεν έχει αφήσει αλώβητη και τη συγκεκριμένη επιχείρηση εστίασης, που είδε μεν σταθεροποίηση του αριθμού τωνπελατών της, αλλά τον τζίρο της να μειώνεται κατά 50%. Οπως ανέφερε η εκπρόσωπος της επιχείρησης κ. Δέσποινα Μαυρομάτη, ο τζίρος των δύο καταστημάτων σε «Λαδάδικα» και «Ντορε», με συνολικά 52 εργαζόμενους, ήταν 1,3 εκατ. και 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ η ζημία έφτασε τα 70.000 ευρώ ύστερα από συνεχή κερδοφόρο πορεία.
Πάντως, η πλήρης ελληνοποίηση των γεύσεων του «Ζύθου» -όπως είπαν οι εκπρόσωποί του- «εναρμονίζεται με μια πρωτοβουλία που σκοπεύει στη ! δημι ουργία ενός Δικτύου Ελληνικών Γεύσεων, μια οργανωμένη προβολή των χώρων εστίασης της Θεσσαλονίκης, που δίνουν προτεραιότητα στους Ελληνες παραγωγούς και στα ελληνικά προϊόντα».
«Αν 1.000 οικογένειες άλλαζαν απλώς την κατανάλωση από εισαγόμενα προϊόντα θα δημιουργούσαν τουλάχιστον 100 - 150 θέσεις εργασίας», επισήμανε ο κ. Δημήτρης Μάρδας, καθηγητής Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ,που μίλησε στην εκδήλωση.
http://news.kathimerini.gr
http://www.kala-nea.gr