Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε ο Δήμος Θάσου. Ο Δήμος του νησιού στο 50σέλιδο κείμενό του κατέθεσε αίτηση αναστολής εκτέλεσης των από 19 Οκτωβρίου 2012 υπουργικών αποφάσεων για κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Θάσου αλλά και αίτηση ακύρωσης των σχετικών ...
υπουργικών αποφάσεων. Ο Δήμος μεταξύ άλλων ζητά να μη κλείσει η εφορία για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των φορολογούμενων, λόγω του νησιώτικου χαρακτήρα του δήμου και της απόστασης που τον χωρίζει από τη Δ.Ο.Υ. Καβάλας με την οποία πρόκειται να γίνει συγχώνευση. Ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ τόνισε ότι η απόφαση των υπουργείων για το κλείσιμο της Δ.Ο.Υ. Θάσου θα επιφέρει πολλαπλά προβλήματα αφενός στη μετακίνηση κατοίκων του νησιού και αφετέρου στη λειτουργία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτό. «Η Δ.Ο.Υ. Θάσου», συμπλήρωσε ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «εξυπηρετεί σήμερα δεκαπέντε χιλιάδες κατοίκους, πληθυσμό που σχεδόν τριπλασιάζεται τους καλοκαιρινούς μήνες, σύμφωνα και με την πρόσφατη απογραφή του 2011. Επιπλέον, στη Θάσο λειτουργούν 4.515 ατομικές και 792 νομικά πρόσωπα, σχεδόν στο σύνολο τους μικρές και μικρομεσαίες, με επιχειρηματίες και προσωπικό που δουλεύει περίπου 15 ώρες την ημέρα το καλοκαίρι. Λειτουργούν επίσης επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του μαρμάρου με εξαγωγές κυρίως στον Αραβικό κόσμο. Η σχεδιαζόμενη κατάργηση της Δ.Ο.Υ. θα σημάνει την ταλαιπωρία, την απώλεια πολύτιμου και οικονομικά αποδοτικού χρόνου, καθώς και τη σημαντική οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων και των επαγγελματιών του Δήμου. Η δε ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας δημιουργεί πρόσθετα, αξεπέραστα προβλήματα σε σχέση με άλλες περιοχές, όπως η σημαντική αύξηση του χρόνου και του κόστους μετακίνησης, εφόσον πρέπει να συνυπολογιστεί και η θαλάσσια μεταφορά. Ιδιαίτερα το χειμώνα, χρειάζεται περισσότερο από δύο ώρες για να φθάσει κανείς, είτε από τον Πρίνο Θάσου απευθείας στην Καβάλα, είτε από την έδρα του Δήμου στην Κεραμωτή, συνυπολογίζοντας τις οδικές και θαλάσσιες μετακινήσεις και τους χρόνους αναμονής. Αρκετές φορές, είτε λόγω κακών καιρικών συνθηκών, είτε λόγω απεργιών ή προ�λημάτων στα πλοία που εκτελούν τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στη στεριά». Ο δήμαρχος Θάσου υπογραμμίζει πως οι διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι θα εξυπηρετούνται επαρκώς οι νησιώτες στις καθημερινές τους συναλλαγές με εναλλακτικούς τρόπους, είναι αμφίβολο αν θα τηρηθούν, διότι όπως επισημαίνει ακόμα δεν έχει καθοριστεί απόλυτα ο τρόπος λειτουργίας των Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών για Φορολογικές Υπηρεσίες, ο αριθμός των υπαλλήλων που θ' απασχολούνται σε αυτά και κυρίως οι υπηρεσίες που θα παρέχουν.
υπουργικών αποφάσεων. Ο Δήμος μεταξύ άλλων ζητά να μη κλείσει η εφορία για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των φορολογούμενων, λόγω του νησιώτικου χαρακτήρα του δήμου και της απόστασης που τον χωρίζει από τη Δ.Ο.Υ. Καβάλας με την οποία πρόκειται να γίνει συγχώνευση. Ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ τόνισε ότι η απόφαση των υπουργείων για το κλείσιμο της Δ.Ο.Υ. Θάσου θα επιφέρει πολλαπλά προβλήματα αφενός στη μετακίνηση κατοίκων του νησιού και αφετέρου στη λειτουργία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτό. «Η Δ.Ο.Υ. Θάσου», συμπλήρωσε ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «εξυπηρετεί σήμερα δεκαπέντε χιλιάδες κατοίκους, πληθυσμό που σχεδόν τριπλασιάζεται τους καλοκαιρινούς μήνες, σύμφωνα και με την πρόσφατη απογραφή του 2011. Επιπλέον, στη Θάσο λειτουργούν 4.515 ατομικές και 792 νομικά πρόσωπα, σχεδόν στο σύνολο τους μικρές και μικρομεσαίες, με επιχειρηματίες και προσωπικό που δουλεύει περίπου 15 ώρες την ημέρα το καλοκαίρι. Λειτουργούν επίσης επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του μαρμάρου με εξαγωγές κυρίως στον Αραβικό κόσμο. Η σχεδιαζόμενη κατάργηση της Δ.Ο.Υ. θα σημάνει την ταλαιπωρία, την απώλεια πολύτιμου και οικονομικά αποδοτικού χρόνου, καθώς και τη σημαντική οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων και των επαγγελματιών του Δήμου. Η δε ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας δημιουργεί πρόσθετα, αξεπέραστα προβλήματα σε σχέση με άλλες περιοχές, όπως η σημαντική αύξηση του χρόνου και του κόστους μετακίνησης, εφόσον πρέπει να συνυπολογιστεί και η θαλάσσια μεταφορά. Ιδιαίτερα το χειμώνα, χρειάζεται περισσότερο από δύο ώρες για να φθάσει κανείς, είτε από τον Πρίνο Θάσου απευθείας στην Καβάλα, είτε από την έδρα του Δήμου στην Κεραμωτή, συνυπολογίζοντας τις οδικές και θαλάσσιες μετακινήσεις και τους χρόνους αναμονής. Αρκετές φορές, είτε λόγω κακών καιρικών συνθηκών, είτε λόγω απεργιών ή προ�λημάτων στα πλοία που εκτελούν τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στη στεριά». Ο δήμαρχος Θάσου υπογραμμίζει πως οι διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι θα εξυπηρετούνται επαρκώς οι νησιώτες στις καθημερινές τους συναλλαγές με εναλλακτικούς τρόπους, είναι αμφίβολο αν θα τηρηθούν, διότι όπως επισημαίνει ακόμα δεν έχει καθοριστεί απόλυτα ο τρόπος λειτουργίας των Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών για Φορολογικές Υπηρεσίες, ο αριθμός των υπαλλήλων που θ' απασχολούνται σε αυτά και κυρίως οι υπηρεσίες που θα παρέχουν.