ΤΑ... ΚΑΛΑ ΤΗΣ ΥΦΕΣΗΣ
Χρήστος Κολώνας
Κι όμως, οι τιμές των υγρών καυσίμων πέφτουν... Κι αν συνεχιστεί η μείωση τότε το Σεπτέμβριο, ο πληθωρισμός θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο. Η «κατηφόρα» των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ προσφέρει μικρή οικονομική «ανάσα» στα νοικοκυριά αλλά και τις... επιχειρήσεις ύστερα από μία πολύμη�η και δυσβάσταχτη επιβάρυνση. Η οποία προκλήθηκε αφενός από την αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και του ΦΠΑ αλλά και από το ράλι... των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Οι φόροι και τα τέλη αποτελούν το 59,86% της τελικής τιμής. Το 33,91% είναι η τιμή διυλιστηρίου και το 6,24% αποτελούν το μεικτό περιθώριο κέρδους εμπορίας και πρατηρίου. Στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρουν στην «Ημερησία», πως «αν οι τιμές συνεχίσουν την πτωτική πορεία όλο το καλοκαίρι και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη κατρακύλα... των διεθνών τιμών των εμπορευμάτων τότε δεν απο! κλεί εται το Σεπτέμβριο να δούμε αρνητικό πληθωρισμό. Βέβαια», συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές, «θα πρέπει οι μειώσεις των τιμών των εμπορευμάτων στις διεθνείς αγορές να περάσουν και στην κατανάλωση».
Τραγική είναι η κατάσταση στην αγορά των υγρών καυσίμων. Οπως αναφέρουν στην «Ημερησία» εκπρόσωποί τους, παρά τη μεγάλη βουτιά των τιμών, εντούτοις η ζήτηση παραμένει αρνητική. «Οι πωλήσεις φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι πεσμένες κατά 13% και στο σύνολο της τριετίας το ποσοστό μεγαλώνει και υπολογίζεται γύρω στο 30%», λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρ�τηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Χάρης Μαυράκης. Για πτώση «όχι τόσο μεγάλη όπως πέρυσι σε σχέση με πρόπερσι», μιλά και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας Μιχάλης Κιούσης και σημειώνει: «Δεν αγγίζει το 15% η μείωση όταν πέρσι ήταν 18%-20%».
Ανάσα από την αποκλιμάκωση των τιμών στα υγρά καύσιμα
Οι επιπτώσεις από τη μεγάλη βουτιά της ζήτησης των καυσίμων προκαλούν ντόμινο αρνητικών εξελίξεων και στις επιχειρήσεις των πρατηρίων. Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ υπολογίζει ότι «τα τελευταία δυόμισι με τρία χρόνια έχουν βάλει... λουκέτο γύρω στα 2.000 β! ενζι νάδικα με την τάση αυτή να αυξάνεται». Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΒΕ παρατηρεί πως «δεν πουλιέται ούτε ένα βενζινάδικο. Πρατήρια που βρίσκονται σε πολύ καλά σημεία πώλησης δεν αγοράζονται παρά το ότι οι τιμές έχουν κατέβει ακόμη και πιο κάτω από το κόστος επένδυσης».
Σε ελεύθερη πτώση
Επί 11 εβδομάδες υποχωρούν οι τιμές της βενζίνης και του ντίζελ αδιαλείπτως
Στις 16 Απριλίου είχαν καταγράψει ιστορικό ρεκόρ
Στο 1,854 ευρώ το λίτρο είχε εκτοξευθεί η τιμή της αμόλυβδης
Στο 1,675 ευρώ το λίτρο έχει πέσει η μέση τιμή της αμόλυβδης.
Στα 17,9 �επτά το λίτρο είναι η μείωση...
imerisia.gr