Σοβαρό είναι το ενδεχόμενο να περιέλθει ο έλεγχος του FIR Αθηνών σε γειτονικές χώρες, μετά την «κίτρινη» κάρτα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Παρά την κινητοποίηση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το υπουργείο Οικονομικών αρνείται να ικανοποιήσε� τα όσα ζητάει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αποτέλεσμα να είναι υπαρκτός ο κίνδυνος, εν όψει και της καλοκαιρινής περιόδου, να παραχωρηθεί ο έλεγχος του FIR Αθηνών σε γειτονικές χώρες -στην Ιταλία, ακόμη και στην Τουρκία.
Μιλώντας στο protothema.gr, ο πρόεδρος Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κ. Σπύρος Ρολάκης, επιβεβαίωσε το έγγραφο με τις «συστάσεις» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου. «Μας γίνονται συστάσεις να εφαρ! μόσο υμε άμεσα και με όλα τα προβλεπόμενα το σχέδιο επιδόσεων, διαφορετικά να σκεφτούμε σοβαρά το ενδεχόμενο να παραχωρήσουμε τον έλεγχο σε γειτονικές χώρες. Το σχέδιο επιδόσεων κατατίθεται από τις ΥΠΑ των κρατών - μελών της ΕΕ. Εμείς το καταθέσαμε, αλλά μας το επέστρεψαν πίσω ως "απαράδεκτο". Ζητούν συγκεκριμένους στόχους, τους οποίους δεν ικανοποιεί η Ελλάδα, με σημαντικότερο αυτόν της διάθεσης των τελών υπερπτήσεων» τόνισε ο κ. Ρολάκης.
Ουσιαστικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητάει από την Ελλάδα να συνεχίσει να εισπράττει το ίδιο τέλος υπερπτήσεων, προκειμέν�υ να δοθούν κίνητρα στους εργαζομένους, λόγω της υποστελέχωσης και του απαρχαιωμένου εξοπλισμού, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στις πτήσεις.
Τα τέλη υπερπτήσεων καταβάλλονται από τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις εντός FIR Αθηνών και πολλές φορές ως σήμερα τα ποσά αυτά καλύπτουν «τρύπες» του προϋπολογισμού και δεν διατίθενται ια τον εκσυγχρονισμό των υποδομών ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και άπτεται των εθνικών συμφερόντων... Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, αναμένονται ανακοινώσει! ς εν� �ός της ημέρας, από το Σωματείο Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, την ίδια ώρα που ο υπουργός Δικτύων και Υποδομών, κ. Μάκης Βορίδης, έχει ζητήσει επιτακτικά λύση από τον υπουργό Οικονομικών κ. Φίλιππο Σαχινίδη, που για την ώρα τουλάχιστον ... «νίπτει τα χείρας του».
πηγη
Μιλώντας στο protothema.gr, ο πρόεδρος Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, κ. Σπύρος Ρολάκης, επιβεβαίωσε το έγγραφο με τις «συστάσεις» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου. «Μας γίνονται συστάσεις να εφαρ! μόσο υμε άμεσα και με όλα τα προβλεπόμενα το σχέδιο επιδόσεων, διαφορετικά να σκεφτούμε σοβαρά το ενδεχόμενο να παραχωρήσουμε τον έλεγχο σε γειτονικές χώρες. Το σχέδιο επιδόσεων κατατίθεται από τις ΥΠΑ των κρατών - μελών της ΕΕ. Εμείς το καταθέσαμε, αλλά μας το επέστρεψαν πίσω ως "απαράδεκτο". Ζητούν συγκεκριμένους στόχους, τους οποίους δεν ικανοποιεί η Ελλάδα, με σημαντικότερο αυτόν της διάθεσης των τελών υπερπτήσεων» τόνισε ο κ. Ρολάκης.
Ουσιαστικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητάει από την Ελλάδα να συνεχίσει να εισπράττει το ίδιο τέλος υπερπτήσεων, προκειμέν�υ να δοθούν κίνητρα στους εργαζομένους, λόγω της υποστελέχωσης και του απαρχαιωμένου εξοπλισμού, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στις πτήσεις.
Τα τέλη υπερπτήσεων καταβάλλονται από τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις εντός FIR Αθηνών και πολλές φορές ως σήμερα τα ποσά αυτά καλύπτουν «τρύπες» του προϋπολογισμού και δεν διατίθενται ια τον εκσυγχρονισμό των υποδομών ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και άπτεται των εθνικών συμφερόντων... Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, αναμένονται ανακοινώσει! ς εν� �ός της ημέρας, από το Σωματείο Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, την ίδια ώρα που ο υπουργός Δικτύων και Υποδομών, κ. Μάκης Βορίδης, έχει ζητήσει επιτακτικά λύση από τον υπουργό Οικονομικών κ. Φίλιππο Σαχινίδη, που για την ώρα τουλάχιστον ... «νίπτει τα χείρας του».
πηγη