Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ



20120916-210730.jpg 

The bondholder

Τα σχόλια στο άρθρο του Tommy Lee με έκαναν να γράψω αυτό το άρθρο για την ομογένεια..
Έζησα τριάντα χρόνια στην Βόρεια Αμερική και ήρθα να μείνω μόνιμα στην Ελλάδα. Δεν το μετάνιωσα ούτε για μια στιγμή (γαλανός ουρανός , οικογένεια και εκκλησάκια με φως είναι αρκετά). Επαγγελματικά μια καταστροφή.
Στα τριάντα αυτά χρόνια έζησα εμπειρίες που θα μ�ορούσα να γράψω βιβλίο για το τι εμπόδια η ελληνική πολιτεία φέρνει σε κάθε τι που είναι για το καλό της χώρας.
Δεν μας έδωσαν το δικαίωμα ψήφου αν και έγιναν τεράστιες προσπάθειες– οι αμερικανοί ψηφίζουν όπου και να είναι ...


στο εξωτερικό
Όταν γέμισαν λεωφορεία για να γίνει μια διαμαρτυρία για το σκοπιανό είδα γιαγιάδες να φωνάζουν η Μακεδονία είναι Ελληνική σε -30C. Ο πρέσβης όμως δεν έδωσε στην κυβέρνηση της Αμερικής την διαμαρτυρία που είχαν υπογράψει πάνω από 11 000 άτομα μόνο από την πόλη μας.
Τα ελλη! νικά σχολειά που διδάσκουν ελληνικά το Σάββατο γεμάτα.. Η δασκάλα δούλευε χωρίς αποδοχές για τι το ελληνικό κράτος δεν αναγνώριζε αυτό το μάθημα. Η κοινότητα έκανε εράνους για να βοηθήσουμε οικονομικά τους δάσκαλους γιατί οι μισθοί δεν έφταναν ούτε για το ενοίκιο.
Σε μια παρέλαση την 25 Μαρτίου ένας υπουργός δεν παρουσιάστηκε γιατί δεν ήρθε λιμουζίνα να τον πάρει από το ξενοδοχείο. Έπρεπε να περπατήσει τρία τετράγωνα ο καημένος.
Θέριζαν διχόνοια στον Ελληνικό πληθυσμό με τα να χρηματοδοτούν ραδιοφωνικούς σταθμούς και εφημερίδες �ου μονό καλά λόγια για την Ελλάδα δεν είχαν. Πόσες φόρες άκουσα «έλληνες» να λένε ¨δεν αξίζει να πατέ στην Ελλάδα ούτε για διακοπές"..
Πολλές εκδηλώσεις γίνονταν κάτω από την ομπρέλα της φιλίας με την Τουρκιά κάτι που οι περισσότεροι δεν δεχόμασταν να πάμε.
Λεφτά από εράνους για την Ελλάδα δεν έφτασαν ποτέ στους ανθρώπους που είχαν ανάγκη.
Όσο για επαγγελματικές εμπειρίες φρίκη.. Δεν μας ήθελαν.
Από προσωπική εμπειρία ξέρω ότι χάσαμε το Disney world που πήγε τελικά στο Παρίσι, το μεγαλύτερο κέντρο μοριακής τεχνολογίας στον ! κόσμ ο, και δυο υπερπολυτελές μαρίνες για την Αθήνα. Όσο για τον Αστέρα θα πάρει τρεις σελίδες να περιγράψω την κατάσταση. Εμπόδια παντού..
Αν και όλοι είχαν υφυπουργούς για τον ελληνισμό του εξωτερικού δεν είδαμε καμία θετική πρόταση. Μάλλον θα έλεγα ότι οι προτάσεις ήταν φτιαγμένες για να απορριφτούν.
Σοφία πενθείς για την πατρίδα. Μη. Υπάρχουν πολλοί μα παρά πολλοί ΕΛΛΗΝΕΣ που μπορούν έστω και σήμερα να δημιουργήσουν ένα λαμπρό μέλλον για την χώρα. Δεν θα ξεχάσω όταν έγινε μια εκδήλωση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης για την Ελλάδα. Έλληνες τρίτη� γενιάς χόρευαν το συρτάκι του Ζορμπά. Με πάθος.
Αλλά πρώτα πρέπει να φύγουν ΑΥΤΟΙ.







Πηγή


Διαβάστε περισσότερα »

Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο είναι μη βιώσιμο, αλλά μοιράζει εκατομμύρια στα ΜΜ”Ε”. Ποιός είναι ο απατεώνας κύριε Στουρνάρα;


 

Θα μπορούσε να είναι μία στρατηγική επιλογή ανάλογη με τις αποφάσεις του Αδόλφου στις τελευταίες ημέρες του Βερολίνου. Το πιθανότερο όμως είναι να έχουμε μία απιστία σε βαθμό κακουργήματος εις βάρος του ιδρύματος που ανήκει στον Ελληνικό λαό.

Πως αλλιώς θα μπορούσαν να εξηγηθούν οι εκατοντάδες διαφημίσεις σε πανάκριβα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα στα οποία επιδίδεται ακόμη και σήμερα το "χρεοκοπημένο" Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο; Το �άνει ως ...ύστατη προσπάθεια να ενισχύσει την μετοχή του; Όχι. Ο κύριος Στουρνάρας φρόντισε να την "τακτοποιήσει" με την δήλωση του περί μη βιωσιμότητας.

Οπότε εδώ έρχεται το ερώτημα: Πως είναι δυνατόν κύριε Στουρνάρα να "αποκαλύπτετε" ότι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο είναι "μη βιώσιμο", να τίθεται η μετοχή του εκτός διαπραγμάτευσης και την ίδια στιγμή να υλοποιούνται κολοσσιαίες καμπάνιες σε πληθώρα μέσων;

Ή εσείς παρουσιάσατε ψευδή εικόνα για το ίδρυμα οπότε είστε αυτομάτως υπόλογος, ειδ' άλλως η διοίκηση �! �ου ι δρύματος διαπράττει απιστία. Την απάντηση καλό θα ήταν να την δώσετε άμεσα διότι και στις δύο περιπτώσεις ζημιώνεται ο Ελληνικός λαός. Αναμένουμε με αγωνία.








Πηγή


Διαβάστε περισσότερα »

ΣΥΡΙΖΑ: Ετοιμάζονται να πωλήσουν την ΕΥΔΑΠ έως και 20 φορές κάτω από την αξία της

 Σχόλιο attikanea Τα 10.000.000 ευρώ της ΕΥΔΑΠ, που εισπράξατε ως Δήμαρχος της Νέας Μάκρης από τους καταναλωτές, και κανείς δεν ξέρει που πήγαν, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ, ΚΥΡΙΕ ΔΗΜΑΡΧΕ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ;
ΚΥΡΙΕ ΠΕΠΟΝΗ, ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ!

 

Ενώ πολλαπλασιάζονται οι πληροφορίες και οι ενδείξεις ότι η Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζοντα� να πουλήσουν την ΕΥΔΑΠ σε τιμή γύρω στα σημερινά εξευτελιστικά επίπεδα της χρηματιστηριακής αποτίμησής της (200.000.000- 250.000.000 ευρώ), από απάντηση της Κομισιόν στον Ν. Χουντή προκύπτει ότι μόνο τα έργα των βιολογικών καθαρισμών της Ψυττάλειας και του Θριασίου πεδίου (έργο που μόλις ολοκληρώθηκε), έχουν στοιχίσει πολύ περισσότερο και μάλιστα σε τιμές ευρώ που ανάγονται στη δεκαετία του 90!!

Αυτά προκύπτουν, από την απάντηση του Επιτρόπου για την Περιφερειακή πολιτική κ. Hahn, σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή.

Πιο συ! γκεκ ριμένα, ο Ν. Χουντής είχε καταθέσει ερώτηση στην Επιτροπή ζητώντας να πληροφορηθεί σχετικά με την καθυστέρηση παραλαβής του έργου Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (Κ.Ε.Λ.) του Θριασίου Πεδίου το οποίο βρισκόταν σε φάση ολοκλήρωσης από το 2010, αλλά και το κόστος κατασκευής των έργων βιολογικών καθαρισμών που έχουν πραγματοποιηθεί στην Αθήνα (ΚΕΛ Ψυττάλειας και Θριασίου).

Από την απάντηση του κ. Hahn προκύπτει ότι το κόστος κατασκευής των δύο έργων ανέρχεται στο ποσό των 320.000.000 ευρώ, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι τα έργα ξεκίνησαν την δεκαετία του 90.

Με αφ�ρμή τα παραπάνω ο Ν. Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η ΕΥΔΑΠ προμηθεύει νερό σε περίπου 4.500.000.000 κατοίκους της Αττικής, έχει 2.000.000.000 συνδέσεις, έχει περίπου 10.000 χιλιόμετρα δικτύου ύδρευσης και τεράστιες εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού, με ικανότητα επεξεργασίας 1.7000.000 κ.μ. νερού την ημέρα. Επιπλέον, για τη διαχείριση λυμάτων, η ΕΥΔΑΠ εξυπηρετεί 3.500.000 κατοίκους, διαθέτει 5.800 χιλιόμετρα δικτύου αποχέτευσης και τρεις τεράστιες εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, έχει δε εξασφαλιστεί η επέκταση του δικτύου της ΕΥΔΑΠ στην ανατολική Αττική. Η α! ξία � �λων αυτών υπολογίζεται σε περίπου 6,5 δις ευρώ! Η ΕΥΔΑΠ είναι μια εταιρία που όχι μόνο έχει κέρδη, αλλά το Δημόσιο και οι Δήμοι, της χρωστάνε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από .....ανεξόφλητους λογαριασμούς και άλλου είδους συμβατικές υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει απέναντι στην εταιρία.

Η απάντηση του Επιτρόπου που δείχνει ότι και μόνο το κόστος των βιολογικών καθαρισμών που κατέχει σήμερα η εταιρία, είναι μεγαλύτερο από την τιμή που ετοιμάζονται να ξεπουλήσουν όλη την ΕΥΔΑΠ, δηλαδή όχι μόνο πωλούν το δικαίωμά μας στο νερό, την πηγή της ζ�ής, αλλά ετοιμάζονται να το ξεπουλήσουν χωρίς κανένα λόγο και όφελος!! Γνωρίζουμε ότι όπου στον κόσμο έγινε ιδιωτικοποίηση σε εταιρείες ύδρευσης, υπήρξε αύξηση των τιμολογίων, δεν βελτιώθηκε η ποιότητα των νερών, υπήρξαν οικονομικά σκάνδαλα, επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία, τα φαινόμενα αυτά οδήγησαν σε αρκετές περιπτώσεις σε επανακρατικοποιήσεις. Είναι απόλυτη ανάγκη ο λαός να αποτρέψει την πώληση της ΕΥΔΑΠ».

Εξάλλου ο Ν. Χουντής, με νέα ερώτησή του προς την Κομισιόν επιχειρεί να πληροφορηθεί το ύψος των χρεών του κράτους προς την εταιρία κ�! �ι ζη τά την εφαρμογή της οδηγίας 2000/35 και της αναδιατυπωμένης οδηγίας 2011/7 για την «καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές».

Ακολουθούν η ερώτηση και η απάντηση του Επιτρόπου

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-007143/2012

προς την Επιτροπή

Άρθρο 117 του Κανονισμού

Nikolaos Chountis (GUE/NGL)

Θέμα: Κόστος συγχρηματοδοτούμενων έργων ΚΕΛ Ψυττάλειας και ΚΕΛ Θριασίου πεδίου

Με συγχρηματοδότηση από την ΕΕ, έχει κατασκευαστεί σταδιακά και σε τρεις κυρίως φάσεις το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) της Ψυττάλειας, που επ�ξεργάζεται τα λύματα της Αττικής. Το έργο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα του είδους. Λειτουργεί από το 1994 και κατασκευάσθηκε σταδιακά σε τρεις κυρίως φάσεις, που περιλάμβαναν την Α΄ Φάση έργων (1994), την Β΄ Φάση έργων (2004) και την Γ΄ Φάση έργων με την κατασκευή της μονάδας θερμικής ξήρανσης ιλύος (2007).

Στα πλαίσια του ΚΕΛ Ψυττάλειας, κατασκευάστηκαν και οι εξής μονάδες: μονάδα προεπεξεργασίας λυμάτων στη νήσο Σαλαμίνα (2002), δύο μονάδες συμπαραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας (ΣΗΘΕ) με καύση βιοαερίου (2001 και 2009) και μία μονάδα ΣΗΘΕ με καύση φ! υσικ ού αερίου (2009).

Επίσης έχει κατασκευαστεί με συγχρηματοδότηση το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων του Θριασίου Πεδίου, το οποίο βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης από το 2010 αλλά δεν έχει ακόμα παραδοθεί.

Ερωτάται η Επιτροπή: πόσο στοίχισε το καθένα από τα παραπάνω έργα (ΚΕΛ Ψυττάλειας και ΚΕΛ Θριασίου Πεδίου); Ποιο το ποσό που δόθηκε για το καθένα από πόρους της ΕΕ και ποιο από εθνικούς ή άλλους πόρους;

Απάντηση του κ. Hahn

εξονόματος της Επιτροπής

(31.8.2012)

Το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυτάλλειας (ΚΕΛΨ) χρηματοδοτήθηκε σε τρεις φάσεις:

Φάση I: το κόστος κατασκευής του ΚΕΛΨ ανήλθε σε 80 εκατομμύρια δραχμές (τιμές 1994) και το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το προσωρινό χρηματοδοτικό μέσο συνοχής.

Φάση II: για το έργο του Ταμείου Συνοχής «Ψυτάλλεια ΚΕΛΨ-φάση Β» εγκρίθηκε προϋπολογισμός ύψους 171 εκατ. ευρώ και η συμμετοχή του Ταμείου Συνοχής ήταν 135 εκατ. ευρώ.

Φάση III: για το έργο του Ταμείου Συνοχής «Μονάδα ξήρανσης ιλύος Ψυταλλείας», η Επιτροπή ενέκρινε προϋπολογισμό ύψους 39 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδοτική συνδρομή του Ταμείου Συνοχής ανήλθε στα 29 εκατ. ευρώ.

Το έργο στο Θρι! άσιο Πεδίο εγκρίθηκε σε δύο φάσεις:

Η πρώτη αφορούσε την κατασκευή ενός σταθμού καθαρισμού λυμάτων και το κύριο αποχετευτικό δίκτυο. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανήλθε στα 55 εκατ. ευρώ, ενώ η συνδρομή του Ταμείου Συνοχής ήταν 25 εκατ. ευρώ.

Η δεύτερη φάση αφορούσε την κατασκευή του δευτερεύοντος δικτύου αποχέτευσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανήλθε σε 53 εκατ. ευρώ, ενώ η συνδρομή του Ταμείου Συνοχής ανήλθε στα 40 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες για τα δύο έργα ήταν επιλέξιμες έως τις 31 Δεκεμβρίου 2011 και τα έγγραφα που αφορούν το κλείσιμο της παρέμβασης ανα�ένεται να υποβληθούν στην Επιτροπή έως το τέλος του Ιουνίου 2013.






Πηγή


Διαβάστε περισσότερα »

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΤ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΡΙΣΗΣ! ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΜΙΣΘΟ 3000 ΕΥΡΩ!


Γαλαντόμος όπως πάντα o Σίμος Κεδίκογλου με τις προσλήψεις, γαλάζιων κυρίως παιδιών, στην ΕΡΤ.

Στο ίδιο πνεύμα φυσικά και η διοίκηση του ευαγούς ιδρύματος... κάτι που φαίνεται και από τις εισηγήσεις που έχουν κάνει και έχουν ανακοινωθεί στη Διαύγεια.

Σύμφωνα με την σχετική λίστα, που έφερε στο φως της δημοσιότητας το Παρόν, οι μισθοί για τους (εκλεκτούς) νεοπροσλαμβανόμενους είναι πάνω από 3000 ευρώ!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΕΔΩ!




Διαβάστε περισσότερα »

Κανονικά η επί πιστώσει χορήγηση φαρμάκων στα Χανιά

Σε αναστολή των κινητοποιήσεων τους προχωρούν από το πρωί της Τρίτης οι φαρμακοποιοί των Χανίων ύστερα από..........
απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου φαρμακοποιών. «Ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Χανίων αποφάσισε σε ανοικτό διοικητικό συμβούλιο, έχοντας εξασφαλίσει την έγγραφη γνώμη των μελών του συλλόγου να συντονιστεί με την απόφαση του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου και να ξεκινήσουν από την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου τα φαρμακεία του νομού Χανίων να δίνουν με πίστωση φάρμακα στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ» αναφέρεται σε ανακοίνωση του συλλόγου και υπογραμμίζεται: «Η απόφασή μας αυτή δεν πάρθηκε διότι λύθηκαν τα προβλήματά μας , αλλά συναισθανόμενοι την πίεση που ασκείται στους ασφαλισμένους σε δύσκολους καιρούς, αποφασίσαμε να δείξουμε καλή θέληση και να περιμένουμε να υλοποιήσει η κυβέρνηση τις υποσχέσεις της σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα πληρωμών συμπεριλαμβανομένων και των παλαιών οφειλών του 2011». Το Διοικητικό Συμβούλιο ενημερώθηκε για την πρόταση χρηματοδότησης εκ μέρους της Τράπεζας Χανίων που αναλαμβάνει να καλύψει τα χρέη των φαρμακειών προς τους προμηθευτές και στη συνέχεια να απαιτήσει τα χρήματα από τον ΕΟΠΥΥ. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του συλλόγου: «Αξιολόγησε θετικά την πρόταση διότι δίνει μία ανάσα ρευστότητας σε μία δύσκολη στιγμή και ελπίζουμε να ακολουθήσουν το παράδειγμά της και άλλα τραπεζικά ιδρύματα. Πρέπει όμως να τονίσουμε ότι ο περαιτέρω δανεισμός για τα φαρμακεία δεν αποτελεί τη λύση του προβλήματος. Η λύση βρίσκεται στην εξασφάλιση σταθερής κι επαρκούς χρηματοδότησης του ΕΟΠΥΥ, ώστε ο Έλληνας ασφαλισμένος να έχει μία αξιοπρεπή και σταθερή παροχή υπηρεσιών υγείας».




Διαβάστε περισσότερα »

Με εντολή Σαμαρά, ιδιώνυμο τα αδικήματα των λαθρομεταναστών

Με εντολή του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης προωθεί προς το υπουργείο Δικαιοσύνης, νομοθετική ρύθμιση, ώστε, όταν οι παράνομοι μετανάστες τελούν οποιοδήποτε εκ δόλου αδίκημα, η παράνομη είσοδός τους στη χώρα να εκλαμβάνεται ως επιβαρυντική περίσταση.

Δηλαδή, εφόσον ένας λαθρομετανάστης συλληφθεί για....
εκ δόλου αδίκημα, τότε η ποινή η οποία θα του επιβληθεί, θα είναι ανώτερη εκείνης που προβλέπει ο Ποινικός Κώδικας για τους νόμιμους πολίτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ποινή θα αυξάνει κλιμακωτά ανάλογα με τη βαρύτητα του αδικήματος.

Επί παραδείγματι, δεν θα αντιμετωπίζει αυξημένη ποινή ένας λαθρομετανάστης, ο οποίος εμπλέκεται σε τροχαίο ατύχημα, όμως θα του επιβάλλεται προσαυξημένη ποινή εάν είναι δράστης βιασμού, υπεξαίρεσης, πλαστογραφίας, εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, διακίνησης και προώθησης λαθρομεταναστών, ληστείας κ.ά. αδικημάτων. Ως αιτία της ρύθμισης αυτής, αναφέρεται ότι δεν είναι νοητό άτομα που έχουν εισέλθει λαθραία στη χώρα, να έχουν την ίδια ποινική μεταχείριση με τους νόμιμους μετανάστες ή τους ημεδαπούς. Στόχος της ρύθμισης είναι η αντιμετώπιση της εγκλημα�ικότητας και η αποτροπή της εισόδου νέων μέσα από την αυστηροποίηση του Ποινικού Κώδικα.

Κινητοποίηση για τους λαθρομετανάστες από Συρία

To ζήτημα του μεταναστευτικού ρεύματος από τη Συρία τέθηκε εξάλλου σήμερα επί τάπητος σε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό και την συμμετοχή του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Πάνου Παναγιωτόπουλου, του υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκου Δένδια και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.

Η σύσκεψη έγινε το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου και εξερχόμενος ο κ. Δένδιας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ: Στη σύσκεψη, σήμερα το μεσημέρι, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού και με την παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου, του υπουργού κ. Μουσουρούλη και εμού, έγινε μία εκτεταμένη συζήτηση, καταρχήν για την προετοιμασία μας σχετικά με την πιθανότητα ανθρωπιστικής κρίσης στη Συρία και προσφυγικού ρεύματος. Η χώρα έχει, ήδη, σχεδιασμό για το συγκεκριμένο ζήτημα. Ο σχεδιασμός υπεβλήθη στον Πρωθυπουργό και από εκεί και πέρα, θα υπάρξει εξέλιξη του σχεδιασμού τις επόμενες μέρες. Επίσης, έγινε μία εκτενής συζήτηση για τη λή�η μέτρων, ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις παράνομες μεταναστευτικές ροές στο Αιγαίο, να θωρακίσουμε το Αιγαίο. Και η σύσκεψη θα συνεχιστεί το απόγευμα στις 18:00 στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, υπό την προεδρεία του κ. Παναγιωτόπουλου, με παρόντα εμένα και τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, τον κ. Μουσουρούλη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε υπουργέ, έχετε εκπονήσει ένα σχέδιο, αν μπορούσατε σε αδρές γραμμές να μας πείτε, τι περιλαμβάνει αυτό και, αφετέρου, αν βλέπετε να έχουμε το τελευταίο χρονικό διάστημα κύματα μεταναστευτικά από τη Συρία.

ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ: Όπως όλοι ξέρουμε, στη Συρία υπάρχει ένα μεγάλο θέμα. Έχει αρχίσει να διαφαίνεται ένα προσφυγικό ρεύμα. Καταρχήν, δεν έχει φθάσει σε μεγάλους αριθμούς στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή πηγαίνει προς την Τουρκία, την Ιορδανία και το Ιράκ. Όμως, η χώρα πρέπει να είναι έτοιμη. Υποβλήθηκε, λοιπόν, ο σχεδιασμός στον Πρόεδρο της Κυβερνήσεως, τον κ. Σαμαρά, ο οποίος τον ενέκρινε και από εκεί και πέρα, ξαναλέω, είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε οποιαδήποτε πρόκληση. Όμως, εδώ θέλω να είμαστε σαφείς: κάθε προσπάθεια χρειάζεται εκτός από τη στήριξη της Κυβέρνησης κα� τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας.

Ο πρωθυπουργός ανησυχεί

Ειδική αναφορά στο ζήτημα, υπενθυμίζεται, έκανε ο Αντώνης Σαμαράς στην πρόσφατη συνέντευξή του στην Washington Post, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα είναι «κομβικό μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης» και «οποιαδήποτε αποσταθεροποίησή της «θα έριχνε το καράβι στα βράχια». «Ξυπνάω κάθε πρωί και λέω: "Συνέβη τίποτα στη Συρία σήμερα"; Αν κάτι συμβεί στη Συρία, χιλιάδες άνθρωποι θα εισρεύσουν στην Ελλάδα. Οι παράνομοι μετανάστες είναι ήδη ένα μεγάλο πρόβλημα για εμάς. Κάνουμε ήδη μεγάλα βήματα για να αποτρέψουμε τους παράνομους μετανάστες από το να έρθουν εδώ. Φανταστείτε α� αυτός ο αριθμός πολλαπλασιαστεί επί δέκα», ήταν η χαρακτηριστική αναφορά του Πρωθυπουργού για τον κίνδυνο μαζικού κύματος μεταναστών από τη Συρία.

http://www.antinews.gr/




Διαβάστε περισσότερα »

Συνεχίστηκαν και σήμερα οι μεγάλες επιτυχίες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας!!!


Συνεχίστηκαν και σήμερα οι μεγάλες επιτυχίες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος φαίνεται να διανύει περίοδο μεγάλης φόρμας.
Από το http://www.madatoforos.com/


Εξετάζονται από την κυβέρνηση:


1. Το λουκέτο σε 1.182 κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών, κάτι που φυσικά θα επιφέρει τις απολύσεις χιλιάδων συμβασιούχων. Να θυμίσουμε πως τα ΚΕΠ, είναι η μοναδική ελληνική υπηρεσία, που έχει βραβευθεί επανειλημμένα στο εξωτερικό.

2. H κατάργηση ή συγχώνευση 140 τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ. Στο δρόμο για την ιδιωτική παιδεία, κάθε θυσία είναι απαραίτητη.

3. H κατάργηση ή συγχώνευση 15 στρατοπέδων νεοσυλλέκτων. Χρόνια το συζητούσαν, ποτέ δεν το εφάρμοσαν. Τώρα που είμαστε στο χείλος του γκρεμού αποφάσισαν πως πρέπει να δράσουν.

4. To σχέδιο εξόδου από το δημόσιο για 40.000 υπαλλήλους. Τώρα που όλη η Ελλάδα μιλά αρνητικά για τους δημόσιους υπάλληλους, οι οποίοι όλη μέρα κάθονται, αλλά είναι και οι μόνοι που δεν κλέβουν της εφορία, είναι μια καλή ευκαιρία για "εθελούσια" έξοδο.

Ήταν "Τα μέτρα του Αντώνη". Καλησπέρα.




Διαβάστε περισσότερα »

Εναλλακτικοί τρόποι θέρμανσης

Εναλλακτικοί τρόποι θέρμανσης

Εναλλακτικές και συμφέρουσες λύσεις ώστε να μειώσουν το κόστος θέρμανσης αναζητούν οι καταναλωτές που βλέπουν το μισθό τους να μειώνεται δραματικά και το κόστος διαβίωσης να εκτοξεύεται.
Μέσα στα επώδυνα μέτρα, έρχεται πλέον να προστεθεί και η αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο θα εξισωθεί με το κίνησης φτάνοντας το 1,50 ευρώ.
Οι καταναλωτές είναι σε απόγνωση και πολλοί είναι πλέον εκείνοι που αναζητούν νέους τρόπους για να ζεσταθούν το χειμώνα που έρχεται, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που δηλώνουν ότι θα βάλουν στο σπίτι τους ακόμα και ξυλόσομπα.
Επαγγελματίες ωστόσο που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους για να ζεστάνουμε στο σπίτι μας και με κόστος πολύ μικρότερο. Μπορεί το κόστος εγκατάστασης για ορισμένα να είναι μεγάλο, όμως σύμφωνα με τους ειδικούς η απόσβεση θα γίνει μέσα σε δύο χρόνια.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα τα «ΝΕΑ», αν μια οικογένεια καταναλώνει 1.300 λίτρα πετρέλαιο τη χειμερινή σεζόν (Οκτώβριος – Μάρτιος), τότε με βάση τις εκτιμώμενες για φέτος τιμές (1,45 ευρώ) θα κληθεί να πληρώσει 1.885 ευρώ έναντι 1.300 ευρώ πέρυσι. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η επιβάρυνση για τους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας, όπου η μέση κατανάλωση υπολογίζεται στα 2.000 λίτρα και πάνω.
Αναλυτικά λοιπόν:
Φυσικό αέριο:
Αν μια οικογένεια αποφασίσει να αντικαταστήσει το πετρέλαιο με φυσικό αέριο, τότε η κατανάλωση σε αέριο που αντιστοιχεί στα 1.300 λίτρα πετρέλαιο είναι 13.680 kWh και με τις σημερινές τιμές του αερίου, δηλαδή 7,7 λεπτά/kWh, η εν λόγω οικογένεια θα πληρώσει συνολικά για θέρμανση 1.053 ευρώ. Δηλαδή 832 ευρώ λιγότερο (-44%) από ότι με το πετρέλαιο.
Το κόστος εγκατάστασης του καυστήρα διαμορφώνεται σε 3.500 – 4.500 ευρώ για μια μέση πολυκατοικία με 15 διαμερίσματα (οπότε το κόστος ανά διαμέρισμα ανέρχεται μέχρι 300 ευρώ). Σε περίπτωση που απαιτείται και αλλαγή λέβητα, το κόστος ανέρχεται σε 6.500 – 7.000 ευρώ.
Ωστόσο η ΕΠΑ Αττικής μέσω ειδικών προγραμμάτων χρηματοδοτεί το κόστος της εσωτερικής εγκατάστασης, δηλαδή του καυστήρα μαζί με τις σωληνώσεις. Η χρηματοδότηση μπορεί να περιλαμβάνει και την αλλαγή του λέβητα, αν αυτή απαιτείται.
Σόµπα πέλετ
Ιδιαίτερα διαδεδομένες στο εμπόριο είναι οι σόμπες που καίνε πέλετ. Το κόστος τους κυμαίνεται από 900 έως 2.000 ευρώ ανάλογα με τον τύπο. Προσοχή όμως στο μέγεθος της σόμπας που θα διαλέξετε ώστε να καλύψει τις ανάγκες σας, γιατί σε κάθε σπίτι απαιτείται διαφορετικού μεγέθους σόμπα. Για όλη τη χειμερινή περίοδο απαιτούνται 4.000 – 5.000 κιλά πέλετ. Με μέση τιμή τα 28 λεπτά το κιλό, το κόστος για όλη τη χειμερινή σεζόν δεν ξεπερνά τα 1.400 ευρώ, καθιστώντας τη μορφή θέρμανσης πολύ φθηνότερη από το πετρέλαιο, το αέριο και τον ηλεκτρισμό.
Στα αρνητικά περιλαμβάνεται το γεγονός ότι χρειάζεται χώρος για την αποθήκευση των πέλετ, που πολλά σπίτια δεν διαθέτουν.
Πρόκειται για μια πολύ καλή λύση, καθώς έχουν πολύ υψηλό βαθμό απόδοσης, 4 – 5 φορές υψηλότερη από αυτή της σόμπας ξύλου.
Καυστήρας βιοµάζας
Ο καυστήρας είναι οικονομικότερος της σόμπας πέλετ. Η μέση τιμή του κυμαίνεται περίπου στα 28 λεπτά/κιλό, δηλαδή ο κάτοχός του θα πληρώσει για θέρμανση περίπου 1.120 ευρώ. Όπως αναφέρουν τα «ΝΕΑ», η συγκεκριμένη επιλογή συνιστάται για μονοκατοικίες και διπλοκατοικίες, αλλά όχι για πολυκατοικίες λόγω του χώρου που απαιτείται για την αποθήκευση των πέλετ.
Βέβαια το κόστος αγοράς του είναι πολύ υψηλό και κυμαίνεται από 4.000 – 6.000 ευρώ. Επίσης, χρειάζεται μεγάλος αποθηκευτικός χώρος, καθώς ένας τέτοιος καυστήρας για διπλοκατοικία έχει μέση κατανάλωση γύρω στους 3 – 4 τόνους πέλετ για τη χειμερινή σεζόν.
Ενεργειακό τζάκι
Ακόμη μία λύση είναι η μετατροπή του συμβατικού τζακιού σε ενεργειακό. Το συγκεκριμένο τζάκι έχει πολύ υψηλότερη απόδοση από το συμβατικό, καθώς εκμεταλλεύεται τη ροή του ζεστού αέρα που δημιουργείται από την καύση του ξύλου μέσα στον θερμοθάλαμο που περιβάλλει την εστία του. Έχει μικρότερη και ελεγχόμενη κατανάλωση ξύλου από το συμβατικό, ενώ η ροή του αέρα μπορεί να είναι είτε φυσική (απλό ενεργειακό τζάκι) είτε μηχανική (αερόθερμο τζάκι). Η συνήθης λειτουργία του είναι με την πόρτα κλειστή, με αποτέλεσμα αύξηση της θερμοκρασίας και καλύτερη καύση. Μπορεί να συνδεθεί με το υπάρχον σύστημα θέρμανσης του σπιτιού, δηλαδή με τον λέβητα και το σύστημα διανομής ζεστού νερού.
Το κόστος εγκατάστασης κυμαίνεται από 3.000 έως 4.500 ευρώ και απαιτούνται κάποιες εργασίες στο σπίτι, ορισμένα μερεμέτια, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση γυψοσανίδας ώστε να περάσει η θέρμανση μέσω αεραγωγών σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού.
Ζεσταίνει τους τοίχους του σπιτιού και όταν σβήσει ο χώρος παραμένει ζεστός. Η κατανάλωση μιας εστίας, με απόδοση 75%, ανέρχεται σε 4 – 6 κιλά καυσόξυλα την ώρα. Αυτό σημαίνει 40 – 50 κιλά την ημέρα ή 7 τόνους ξύλα για όλη τη χειμερινή σεζόν, εφόσον καίει για περίπου 8 ώρες ημερησίως. Με μέση τιμή για τα καυσόξυλα 20 λεπτά/κιλό, το κόστος χρήσης θα ανέλθει στα 1.400 ευρώ.
Ηλεκτρικό καλοριφέρ και κλιματιστικό
Στις εναλλακτικές λύσεις περιλαμβάνονται και η χρήση ηλεκτρικού καλοριφέρ και κλιματιστικού, ωστόσο το κόστος είναι τεράστιο και δεν συμφέρει καμία από τις δύο περιπτώσεις.
Τα ηλεκτρικά καλοριφέρ και γενικώς τα θερμαντικά σώματα έχουν πολύ υψηλό κόστος χρήσης. Ακριβώς επειδή η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος της οικογένειας αυξάνεται, μεταπηδά σε άλλη κλίμακα και χρεώνεται με υψηλότερη τιμή ανά κιλοβατώρα. Αν η οικογένεια καταναλώνει υπό κανονικές συνθήκες, για παράδειγμα, 2.000 KWh το 4μηνο (με τιμή κιλοβατώρας 14 λεπτά), από του χρόνου τις επιπλέον 13.680 KWh θα τις πληρώσει με 19 λεπτά. Πολλαπλασιάζοντας τις 13.680 KWh με τα 19 λεπτά, προκύπτει κόστος 2.599 ευρώ. Αν έχει νυκτερινό ρεύμα, τότε το ποσό μειώνεται στα 2.188 ευρώ.
Σαφώς οικονομικότερη λύση, τόσο συγκριτικά με τα ηλεκτρικά σώματα όσο και με το πετρέλαιο, είναι η θέρμανση με κλιματιστικό. Για τη χρήση του κλιματιστικού απαιτούνται μόνο 8.047 KWh αντί για 13.680 KWh που θέλουμε για το ηλεκτρικό καλοριφέρ. Με τιμή 19 λεπτά, προκύπτει κόστος 1.530 ευρώ για όλη τη χειμερινή σεζόν. Εάν μάλιστα επιλέξουμε σύστημα τελευταίας τεχνολογίας τύπου inverter, η οικονομία θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.
 newsbomb.gr


Διαβάστε περισσότερα »

Διαβάστε, γιατί τελικά ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τη διατροφή μας.

 

Πώς θα αυξήσουμε τον σίδηρο στη διατροφή μας;

Όσοι πάσχουν από έλλειψη σιδήρου, γνωρίζουν τη σημασία του για την καλή υγεία του οργανισμού μας. Ζαλάδες, αδυναμία, έντονη κόπωση και πολλές άλλες είναι οι συνέπειες από την έλλειψη του βασικού αυτού συστατικού. Δείτε, γιατί τελικά ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για τη διατροφή μας.

Η έλλειψη σιδήρου κατατάσσεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως η υπ' αριθμόν ένα διατροφική ανεπάρκεια παγκοσμίως και αποτελεί μέχρι και σήμερα μια πραγματικότητα.
O σίδηρος θεωρείται ως απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για τους ζωικούς οργανισμούς από το 1860 και μέχρι σήμερα αποτελεί το μέταλλο για το οποίο έχουν γίνει οι περισσότερες μελέτες. Το ανθρώπινο σώμα περιέχει 2-4 γρ. σιδήρου. Η ολική ποσότητα σιδήρου που περιέχεται στο σώμα δεν είναι συνάρτηση μόνο του βάρους αλλά και μίας πληθώρας φυσιολογικών καταστάσεων όπως η ηλικία, το φύλο, η εγκυμοσύνη και τα στάδια ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό του μεταβολισμού του σιδήρου είναι η αποθήκευσή του και η επαναχρησιμοποίησή του σε ποσοστό 90%.
Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για τη μεταφορά οξυγόνου μέσω της αιμοσφαιρίνης, για την απελευθέρωση ενέργειας καθώς και για την ανάπτυξη και διαφοροποίηση των κυττάρων.
Η ανεπάρκειά του σχετίζεται με συμπτώματα όπως εξάντληση, ζαλάδα, πονοκέφαλοι, τριχόπτωση, εύθραυστα νύχια, μειωμένες ικανότητες μάθησης, μειωμένη μνήμη και ευαισθησία στις λοιμώξεις λόγω αποδυνάμωσης του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης, το 50% των περιπτώσεων αναιμίας οφείλονται στην έλλειψη σιδήρου. Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να λειτουργήσουν ως βοηθητικά μέσα όταν τα αποθέματα σιδήρου στον οργανισμό είναι μειωμένα. Όμως, μετά το τέλος της θεραπείας οι αποθήκες θα αδειάσουν ξανά αν δεν διασφαλιστεί η λήψη επαρκών ποσοτήτων σιδήρου μέσω της διατροφής κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά τη θεραπεία.

Πώς θα απορροφηθεί σωστά ο σίδηρος;
Ο διαιτητικός σίδηρος υπάρχει σε δύο μορφές: τον αιμικό και τον μη αιμικό. Ο αιμικός ή ζωικός σίδηρος περιέχεται στα ζωικά τρόφιμα όπως το κόκκινο κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά, το συκώτι. Ο σίδηρος των φυτικών τροφίμων όπως τα φασόλια, οι φακές, κάποια φρούτα και λαχανικά, ονομάζεται μη αιμικός. Η διαφορά ανάμεσα στις δύο μορφές βρίσκεται στην απορρόφηση. Ο αιμικός σίδηρος απορροφάται πιο εύκολα από το σώμα μας σε ποσοστό 8% έως 40%, ενώ ο μη αιμικός απορροφάται δυσκολότερα σε ποσοστό 0,5% έως 6%.
Η βιταμίνη C έχει την ιδιότητα να αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου. Για το λόγο αυτό ενδείκνυνται οι συνδυασμοί των πλούσιων σε σίδηρο τροφίμων με άλλα τρόφιμα που αποτελούν πηγές βιταμίνης C. Όμως υπάρχουν συστατικά τροφίμων όπως οι ταννίνες που βρίσκονται κυρίως στο τσάι, καθώς και το ασβέστιο που συναντάται στα γαλακτοκομικά, «ανταγωνίζονται» το σίδηρο εμποδίζοντας την απορρόφησή του. Κάποια τρόφιμα, μέσα σ' αυτά και το σπανάκι, περιέχουν οξαλοξικά οξέα και καθιστούν δύσκολη την απορρόφηση του διαιτητικού σιδήρου στον οργανισμό.

Πρακτικές Λύσεις
Επιλέξτε επιδόρπια πλούσια σε Βιταμίνη C: θα δράσουν συνεργιστικά με το σίδηρο των τροφίμων του κυρίως πιάτου αυξάνοντας την απορρόφησή του. Φρουτοσαλάτες με φρούτα όπως το ροδάκινο, το ακτινίδιο, οι φράουλες, τα πορτοκάλια και το γκρέιπφρουτ είναι ιδανικές. Βάλτε στη σαλάτα σας αρκετές ωμές πιπεριές κομμένες κατά προτίμηση με το χέρι, ρίξτε μπόλικο λεμόνι στο σπανακόρυζο και προτιμήστε σάλτσες με βάση τη ντομάτα αντί για τις λευκές. Ιδανική επιλογή αποτελούν και οι εμπλουτισμένοι χυμοί με βιταμίνη C, όπως αυτοί που περιέχουν έξτρα ποσότητα βιταμίνης.
Οι πρωτεΐνες των κρεάτων και των ψαριών: συμβάλλουν στην απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου. Δοκιμάστε φακές με ψάρι σχάρας και φασόλια με τόνο σε νερό.
-Διαλέξτε τα σωστά σνακς: Σωστές επιλογές τροφίμων για σνακ θα σας βοηθήσουν να καλύψετε τις ανάγκες σας. 2 φέτες γαλοπούλα με έναν 100% φυσικό χυμό πορτοκάλι ή 1 ποτήρι χυμός εμπλουτισμένος με σίδηρο και βιταμίνη C αποτελούν καλούς συνδυασμούς.
-Προσέξτε την ώρα που καταναλώνετε κάποια τρόφιμα: Αν τα αποθέματα σιδήρου σας είναι χαμηλά, φροντίστε να πιείτε τσάι ή να φάτε σοκολάτα 1 ώρα πριν ή 2 ώρες μετά το γεύμα σας. Αποφύγετε επίσης την κατανάλωση κόκκινου κρασιού μαζί με το φαγητό.
Επίσης, τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πλούσια σε ασβέστιο. Ο συνδυασμός τους με το διαιτητικό σίδηρο έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη απορρόφηση. Μην τα καταναλώσετε μαζί με πηγές σιδήρου, αλλά επιλέξτε κάποια άλλη ώρα της ημέρας για να τα απολαύσετε.
-Διαβάστε τις ετικέτες τροφίμων: Ένα τρόφιμο μπορεί να θεωρηθεί πηγή σιδήρου όταν περιέχει τουλάχιστον 2,1 mg σιδήρου στα 100 γραμμάρια ή ανά μερίδα εφόσον περιέχεται μόνο μία μερίδα στη συσκευασία. Πλούσια σε σίδηρο θεωρούνται τα τρόφιμα που περιέχουν τουλάχιστον 4,2 mg σιδήρου στα 100 γραμμάρια ή στη μία μερίδα της συσκευασίας. Εξετάστε ακόμη αν κάπου στην ετικέτα αναγράφεται η ύπαρξη EDTA (αιθυλενο-διαμινο-τετραοξικό οξύ). Το EDTA είναι ένα συντηρητικό που μειώνει την απορρόφηση σιδήρου από το σώμα κατά 50%.

Από τον Ιωάννη Κερίμη, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο και επιστημονικό συνεργάτη του www.iator.gr
clickatlife.gr


Διαβάστε περισσότερα »

Δείτε:Mαθήτρια Αφήνει Άφωνο Το Κοινό Ελληνο-Γερμανικού Συνεδρίου!!(Video)

"Θέλετε να μας αφήσετε χωρίς εισόδημα και χωρίς προοπτικές και δεν ξεχνάμε τα εγκλήματα της Κατοχής".
Στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο Ελληνο-Γερμανικό συνέδριο με τίτλο «Μνήμη πολιτισμού και συνεργασία Νεολαίας».
Κατά την διάρκεια της πρώτης μέρας, η Χριστίνα Λιόλιου, μαθήτρια από λύκειο της Παραμυθιάς, άφησε άφωνο το κοινό του συνεδρίου με μια εντυπωσιακή ομιλία, η οποία ανάγκασε ακόμα και τους Γερμανούς σύνεδρους να την χειροκροτήσουν.
Η ελληνογερμανική συνάντηση στην Παραμυθιά ασχολήθηκε με τη μνήμη πολιτισμού και τη συνεργασία νεολαίας. Το συνέδριο οργανώθηκε από τον δήμο Σουλίου σε συνεργασία με το Ίδρυμα Friedrich-Ebert, το γραφείο της ελληνογερμανικής συνεργασίας ( DGV στην Θεσσαλονίκη) , και το γερμανικό Γενικό Προξενείο στη Θεσσαλονίκη.
Ασχολήθηκε διεξοδικά με την ιστορική κληρονομιά και τον φυσικό πλούτο της περιοχής.
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το συγκεκριμένο απόσπασμα:


Διαβάστε περισσότερα »

Οι άγραφοι νόμοι του δρόμου

Τα 10 πρωτόκολλα που πρέπει να σεβόμαστε

Το απαραίτητο συμπλήρωμα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Για νέους και -κυρίως- παλιότερους οδηγούς. Γιατί ο ΚΟΚ παραλείπει τεχνηέντως να αναφερθεί στους άγραφους νόμους του δρόμου, κι αυτό είναι ατόπημα.

Οδηγός δεν είναι αυτός που ξέρει μόνο να χειρίζεται το αμάξι και να διαβάζει τα οδικά σήματα, αλλά αυτός που σέβεται και τηρεί τα πρωτόκολλα των δρόμων!


Γι' αυτό και οι 10 αυτοί απαράβατοι και απολύτως αναγκαίοι άγραφοι νόμοι αποτελούν τομή στην οδική συμπεριφορά του Έλληνα, καθώς συμπληρώνουν τον ΚΟΚ με τις τρέχουσες νόρμες της οδικής συνείδησης.


Κάποιους τους ξέρουμε αλλά δεν τους σεβόμαστε, άλλους πάλι τους αγνοούμε παντελώς. Το οδικό αυτό συμπλήρωμα θα λειτουργήσει ως μια υπενθύμιση της κοινής λογικής και θα μας αποτρέψει από το να γίνουμε «αυτός ο τύπος». Τι ποιος τύπος; Αυτός που οδηγεί λες και του ανήκει ολάκερο το συγκοινωνιακό δίκτυο!


No 10 - «Υποτάξου» στα γρηγορότερα αυτοκίνητα




Το γρήγορο GTI σου θα φάει τη σκόνη του διπλανού GT-R όποια στιγμή το θελήσει ο οδηγός του! Μην τον προκαλείς λοιπόν σε μια κοντρίτσα που ξέρεις ότι θα χάσεις. Όταν ο άλλος οδηγεί γρηγορότερο αμάξι, δέξου το και κόψε τα νταηλίκια. Κι αν θες να τον περάσεις σώνει και καλά, κάν' το με τρόπο ασφαλές και μη θεατρικό. Η αξιοπρέπειά σου θα σε ευγνωμονεί...


No 9 - Δείξε σεβασμό στο παρκάρισμα




Αυτές οι λευκές γραμμούλες στο parking δεν είναι διακοσμητικές ξέρεις, σεβάσου τες! Το πώς και το πού παρκάρεις είναι που έχει σημασία. Δεν είναι ανάγκη να παρακωλύεις τη συγκοινωνία για να αράξεις την κουρσάρα σου όπου σου καπνίσει. Λίγη κατανόηση μετατρέπει τον οδηγό σε... άνθρωπο!


No 8 - Δείξε αβρότητα στα μηχανάκια




Τα μηχανάκια δεν είναι ενοχλητικές μύγες που πρέπει πάση θυσία να βγουν από τον δρόμο σου! Δικαιούνται, όσο να πεις, μια θέση στο οδόστρωμα. Κι αν το να σου κάνει σφήνα ο άλλος είναι ενοχλητικό στο αμάξι, πάνω στη μηχανή γίνεται τρομακτικό και ολέθριο! Πάρ' το λοιπόν χαλαρά με τους μηχανόβιους: δώσε χώρο στα μηχανάκια και πάντα να τα προσέχεις...


No 7 - Προειδοποίησε με τα φώτα σου για ραντάρ




Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεσαι τώρα με την οικονομική κρίση είναι μια κλήση για υπερβολική ταχύτητα. Κι αν η ανοχή του κράτους για μερικά χιλιομετράκια παραπάνω έχει εξαντληθεί, ο άγραφος νόμος του τρεμοπαιξίματος των φώτων μπορεί να μας βοηθήσει. Κι όσο κι αν δεν επιδοκιμάζουμε τη μη συμμόρφωση με τα όρια ταχύτητας, όλοι μας εκτιμούμε την αβρότητα του οδηγού που αναβοσβήνει τα φώτα του για να μας προειδοποιήσει για την παγίδα του νόμου...


No 6 - Μη μπλοκάρεις χαμηλότερα οχήματα




Αγόρασες την τζιπάρα σου και πολύ καλά έκανες. Μάθε τώρα να τη χρησιμοποιείς. Ο οδηγός βλέπεις του βαν ή του SUV κάθεται ψηλότερα και έχει καλύτερη ορατότητα στον δρόμο από τον οδηγό της συμβατικής κούρσας. Έλα όμως που έχει κι αυτός δικαίωμα να βλέπει και να μπορούν να τον δουν! Και δεν μιλάμε για καμιά προνομιακή μεταχείριση: όταν απλώς είναι δυνατό, προσπάθησε να μην μπλοκάρεις την πλευρική ορατότητα του πίσω αυτοκινήτου. Ναι, κρατήσου δεξιά και άσ' τον να βλέπει κι αυτός τι γίνεται στο οδόστρωμα.


No 5 - Σταμάτα να βοηθήσεις




Αν το όχημα που έχει χαλάσει οδηγείται από ξανθιά αιθέρια ύπαρξη, κοκαλώνεις επιτόπου, σωστά; Τι θα 'λεγες λοιπόν να γενικεύσεις τη βοήθεια που προσφέρεις σε κάθε οδηγό, όσο ελκυστικός (ή μη) κι αν είναι; Δεν έχουν όλοι κινητό ή οδική βοήθεια ξέρεις, κάτι θα μπορείς να κάνεις. Και μην ξεχνάς ότι ο άγραφος αυτός νόμος λειτουργεί και αντίστροφα: κάποια στιγμή θα τον επικαλεστείς κι εσύ και θα θες κάποιον να προστρέξει...


No 4 - Μη χασομεράς στο βενζινάδικο




Αν βλέπεις μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα έχεις καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το γρήγορο pit stop! Δεν εύχεσαι κι εσύ με τη σειρά σου η στάση στο βενζινάδικο να ήταν συντομότερη; Και μπορεί να γίνει, αν σεβαστείς τον χρόνο των άλλων! Θες να τσεκάρεις την πίεση στα λάστιχα, τη στάθμη του λαδιού ή απλά να καθαρίσεις το παρμπρίζ σου; Δεν είναι ανάγκη να το κάνεις όσο είσαι στην αντλία. Παραμέρισε και κάνε τη δουλειά σου με την ησυχία σου. Περιττό να τονιστεί ότι ο νόμος ισχύει και για τα διόδια...


No 3 - Μην οδηγείς στην αριστερή λωρίδα




Αυτό στο έχει πει και ο ΚΟΚ, γιατί δεν το σέβεσαι; Η αριστερή λωρίδα είναι μόνο για προσπέρασμα, μπαίνεις και ξαναβγαίνεις τάχιστα. Δεν αράζεις αριστερά και μιλάς στο τηλέφωνο, ψάχνεις για σταθμό στα ράδιο και χαριεντίζεσαι με το «μωρό». Δοκίμασε να ξεχαστείς στην αριστερή στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο Autobahn και θα βγεις με κάνα ζωτικό όργανο λιγότερο! Ο κίνδυνος να προκαλέσεις ατύχημα είναι ιδιαίτερα αυξημένος, ειδικά επειδή πας αργά (κι άρα οδηγείς με ασφάλεια!). Αυτό τον άγραφο-γραμμένο νόμο πρέπει να τον τηρείς ευλαβικά, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου...


No 2 - Μη χώνεσαι πρώτος στην ουρά




Αν είσαι ο εξυπνότερος, καλύτερος και πιο «μάγκας» απ' όλους, δείξ' το εκεί που μετράει. Όχι στον δρόμο! Γιατί στον δρόμο με τέτοια συμπεριφορά είσαι απλώς ο «σφηνάκιας» που όλοι βρίζουν, καταριούνται και οικτίρουν. Άσε που ακόμα κι αν θεωρείς ότι έτσι γλιτώνεις χρόνο, στην ουσία ο κερδισμένος αυτός χρόνος είναι δευτερόλεπτα. Κάτσε λοιπόν στη σειρά σου υπομονετικά και απόλαυσέ το: αμάξι δεν ήθελες; Τον εγωκεντρισμό σου πρέπει να τον αφήνεις στο σπίτι όταν πιάνεις τιμόνι...


No 1 - Οδήγησε στα όρια ταχύτητας




Ούτε γρηγορότερα ούτε βεβαίως και απελπιστικά πιο αργά. Γιατί για την υπερβολική ταχύτητα τα ξέρουμε τα κακά, έλα όμως που υπάρχει η στρεβλή πεποίθηση ότι αν πάω ενοχλητικά αργά, οδηγώ με τον μικρότερο δυνατό κίνδυνο! Η ταχύτητα με την οποία κινείται η κίνηση μπροστά σου θα σου υποδείξει τη βέλτιστη ταχύτητα εντός πόλης. Η βασική ιδέα εδώ είναι ότι το να πας με το ρεύμα, κάνει το ρεύμα να κινείται ομαλά. Κάθε σφήνα παρακωλύει την κίνηση, κάθε προσπέρασμα μπλοκάρει την ομαλή συγκοινωνία... 


Διαβάστε περισσότερα »