Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

Tο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα για την υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Συμφωνα με τη απόφαση του δικαστηρίου, που ανακοινώθηκε χθες, το ελληνικό δημόσιο παρέλειψε να εκτελέσει, εντός των...
προθεσμιών που ειχαν τεθεί, προηγούμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αν�κτηση από το ναυπηγείο του ποσού που είχε ορίσει η Κομισιόν.
Το 2008 η Επιτροπή είχε εκδώσει απόφαση με την οποία ζητούσε από την Ελλάδα να ανακτήσει πάνω από 230 εκατ. ευρώ για παράνομες ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στα Ναυπηγεία κατά την περίοδο 1996-2002 υπό μορφή δανείων, εγγυήσεων και εισφορών κεφαλαίου χωρίς προηγουμένως να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση Τύπου του δικαστηρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναγνωρίζοντας σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση και τη διοίκηση των ναυπηγείων, ότι η πλήρης ανάκτηση των ενισ! χύσε ων θα μπορούσε να προκαλέσει ακόμα και την πτώχευση της εταιρείας αποφάσισε ότι η αρχική απόφαση θα θεωρούνταν ως εκτελεσθείσα εφόσον πληρούνταν οι ακόλουθες προυποθέσεις:
Επιστροφή στο Δημόσιο των γεωτεμαχίων που παραχωρήθηκαν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για αποκλειστική χρήση και τα οποία δεν σχετίζονται με στρατιωτικές δραστηριότητες.
Δεσμευτική δήλωση των Ναυπηγείων ότι δεν θα αναπτύξουν εμπορική δραστηριότητα τα επόμενα 15 χρόνια.
Δεσμευτική δήλωση ότι δεν θα γίνει χρήση της εγγυήσεως αποζημιώσεως.
Η Κομισιόν προσέφυγε εκ νέου κατά τη� Ελλάδος, ζητώντας από το δικαστήριο να αναγνωρίσει ότι το ελληνικό δημόσιο δεν εκπλήρωσε εμπρόθεσμα τους όρους.
Από το 2012
Η υπόθεση ταλαιπωρεί τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από το 2002 μετά από καταγγελίες στην Κομισιόν, ότι το δημόσιο παραβίασε την κοινοτική νομοθεσία δίνοντας δάνεια, εγγυήσεις κ.λπ. στην εταιρεία την περίοδο 1996-2002. Ας σημειωθεί ότι το 1995, η ΕΤΒΑ πώλησε το 49% των μετοχών στο σύλλογο εργαζομένων στα Ναυπηγεία, διατηρώντας το 51%.
Το 2001 τα Ναυπηγεία πωλήθηκαν στη γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrostaal. To 2005 η ΗDW εξαγοράστηκε από το γερμανικό όμι! λο Thy ssenKrupp. Από το 2010 βασικός μέτοχος των Ναυπηγείων είναι η Hoem Beteiligungs Gesellschaft, σύμπραξη της αραβικής Abu Dhabi Mar και της ThyssenKrupp.
Στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση του ναυπηγείου, το 2001, υπήρχε όρος, σύμφωνα με τον οποίο η επιβολή τυχόν οικονομικών κυρώσεων που σχετίζονται με τις παραβιάσεις των διατάξεων της κοινοτικής νομοθεσίας δεν θα επιβάρυναν τον πλειοδότη.