Στο 1,654 δισ. δολ. ανήλθαν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, έναντι 2,281 δισ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2011, προυσιάζοντας μείωση 30%. Η...
μείωση των επενδύσεων απεικονίζει ουσιαστικά τη μείωση των αξιών των πλο�ων ανάμεσα στα δύο εξάμηνα, καθώς οι ελληνικές εταιρείες και το 2011 και το 2012 αγόρασαν περίπου τον ίδιο αριθμό πλοίων, 85 στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και 82 πέρυσι.
85 πλοία
Οι Ελληνες τοποθέτησαν 782 εκατ. δολάρια για την αγορά 41 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, 457 εκατ. δολάρια για την αγορά 26 τάνκερ και 414 εκατ. δολάρια για 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Σύμφωνα πάντα με την Allied Shipbroking, στο πρώτο εξάμηνο του 2012 από τα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά έθνη αποκτήθηκαν 506 πλοία έναντι 542 το 2011, αξίας 5,7 δισ. δολαρίων έναντι 9,665 δισ. πέρυσι.
Συνολικά στην α! γορά πλοίων τοποθετήθηκαν στο διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου κεφάλαια ύψους 5,8 δισ. δολαρίων έναντι 10 δισ. δολαρίων το 2011. Ολόκληρο το 2011 είχαν πραγματοποιηθεί αγορές αξίας 17 δισ. δολαρίων από 23,190 δισ. δολάρια το 2010.
Οι μεσίτες παρατηρούν ότι το 2012 υπάρχει μεγάλη συγκράτηση των εφοπλιστών όσον αφορά τις αγορές νέων μονάδων και αυτό γίνεται κατανοητό, καθώς οι συνθήκες σε όλες τις ναυλαγορές είναι αρνητικές.
Μετάθεση
Εκτιμούν ότι το κλίμα στη διεθνή οικονομία λόγω της κατάστασης στις οικονομίες της Ευρώπης και των ΗΠΑ, καθώς και την επιβράδυνση των ρυθμ�ν ανάπτυξης της Κίνας μεταθέτει κατά τουλάχιστον ένα εξάμηνο τη μικρή ανάκαμψη που αναμενόταν στη ναυτιλία, ενώ την ίδια ώρα οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν νέες επενδύσεις παρά μόνο σε λίγες περιπτώσεις με υψηλά επιτόκια και μειώσεις στα ποσοστά χρηματοδότησης έναντι των ιδίων κεφαλαίων