Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

ΚΥΠΡΟΣ - Απέκλεισε οδόφραγμα ο Επίσκοπος Καρπασίας Το ψευδοκράτος δεν του επιτρέπει να συναντήσει το ποίμνιό του

Ο Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος είχε καταγγείλει προ εβδομάδων το κατοχικό καθεστώς, γιατί του απαγορεύει να περάσει στα κατεχόμενα.
Σε μία συμβο�ική εκδήλωση διαμαρτυρίας προχωρεί από νωρίς το πρωί ο Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος, γιατί το κατοχικό καθεστώς του απαγορεύει να περάσει στα κατεχόμενα, να επισκεφθεί το ποίμνιό του στην κατεχόμενη Καρπασία, και να τελέσει τις θείες λειτουργίες της Αγίας Εβδομάδας. Μαζί με ομάδα κληρικών έχει αποκλείσει την πρόσβαση στα κατεχόμενα από το οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου.

Ο Επίσκοπος Χριστοφόρος εξήγησε, σε ραδιοφωνικές δηλώσεις του, ότι η διαμαρτυρία είναι καθαρά συμβολικ�! � και δεν σκοπεύει να εμποδίσει κανένα να μεταβαίνει στα κατεχόμενα. Αντιθέτως, θέλει να στείλει το μήνυμα της αγανάκτησης, γιατί το κατοχικό καθεστώς εμποδίζει τον ίδιο να μεταβεί στην κατεχόμενη Καρπασία.

Συγκινημένος δήλωσε ο Επίσκοπος Καρπασίας, καθώς όλοι οι Τουρκοκύπριοι που συνάντησε στο οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου δήλωσαν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα που διεξάγει, για να πετύχει την ελεύθερη διέλευσή του στα κατεχόμενα και την ελεύθερη άσκηση των θρησκευτικών του καθηκόντων. Όπως ανέφερε, η παρουσία τους ενισχύει την προσπάθει� που καταβάλλεται.
«Έρχεται Πάσχα. Είμαι Επίσκοπος και έχω 300 εγκλωβισμένους πιστούς στην Καρπασία. Θέλω να πάω να τους δω, να τους παρηγορήσω, να τους ενισχύσω, να λειτουργήσω μαζί τους. Μου αρνούνται όχι μόνο το δικαίωμα να πάω να λειτουργήσω, αλλά και να περάσω το οδόφραγμα και να πάω στο ποίμνιό μου. Είμαι εδώ για να πω ότι ζητώ το δικαίωμα να είμαι μαζί με το ποίμνιό μου ως Επίσκοπος» ήταν τα λόγια του Επισκόπου Χριστοφόρου.

Τόνισε, παράλληλα, πως δεν είναι πολιτικό πρόσωπο και πως οι επισκέψεις του στα κατεχόμενα είχαν απο! κλει στικά και μόνο θρησκευτικό χαρακτήρα. «Είμαι πνευματικός πατέρας και πονά η ψυχή μου να μην μπορώ να είμαι με το ποίμνιό μου» ανέφερε ο Επίσκοπος Χριστοφόρος, και κατήγγειλε πως παρά τις επαφές που είχε, με την Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας και την αντιπροσωπεία των Ηνωμένων Εθνών, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις πρεσβείες των πέντε χωρών μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας, δεν εισακούσθηκε και δεν είχε καμία βοήθεια.


Από παλαιότερη συνάντηση του Επισκόπου Καρπασίας Χριστοφόρου με το ποίμνιό του, στο Γυμνάσιο Ριζοκαρπάσου, στην κατεχόμενη χερσόνησο.

Σημειώνεται ότι το κατοχικό καθεστώς εμποδίζει εδώ και εβδομάδες τον Επίσκοπο Χριστοφόρο να μεταβεί στα κατεχόμενα, χωρίς να έχει δώσει επαρκείς εξηγήσεις. Μάλιστα, δεν του επέτρεψαν να μεταβεί ούτε στην κατεχόμενη Μόρφου μαζί με τ�! �ν Μη τροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο, προ μερικών εβδομάδων, και σε ένδειξη διαμαρτυρίας, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου αποφάσισε όπως κανένας ιεράρχης να μην μεταβαίνει στα κατεχόμενα, μέχρι να λήξει το θέμα.

Ο Επίσκοπος Χριστοφόρος δήλωσε πως ζήτησε να συναντήσει και τον κατοχικό ηγέτη, Ντερβίς Έρογλου, για να του εκθέσει το θέμα, όπως κανείς, κατά την αναφορά του, δεν τον έχει βοηθήσει. «Έρχεται Πάσχα και δεν ξέρω τι να κάνω για να με ακούσουν και να με βοηθήσουν ως ποιμένα, ως Επίσκοπο, ως πνευματικό πατέρα αυτών των ανθρώπων, που μου ανέθ�σε ο Θεός να φροντίζω» ήταν η αναφορά του.

Για να καταλήξει: «Έχω πει και άλλες φορές πως δεν διεκδικώ την Καρπασία. Αυτά είναι θέματα των πολιτικών. Είναι, όμως, δικαίωμά μου να μπορώ, ως Επίσκοπος Καρπασίας, αυτούς τους ανθρώπους που μένουν εκεί να τους καθοδηγήσω πνευματικά.»
ΠΗΓΗ