Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

ΑΙΓΑΙΟ-- ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΕΝΟΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝΤΟΣ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ..!!! ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΟΛΟ ..!!!!‏

Ολοκληρώνεται στις μέρες μας το ξεπούλημα του Αιγαίου και ποιος ξέρει τι άλλο έχει σειρά που αφορά την εθνική κυριαρχία και τα σύνορα της πατρίδας μα�.. Ήδη αποκαλύφθηκε η υποχώρηση της κυβέρνησης στις νατο-τουρκικές απαιτήσεις και αποδέχθηκε να παραχωρήσει την εκ περιτροπής διοίκηση του Συμμαχικού Αεροπορικού Υποστρατηγείου της Λάρισας και σε τούρκο ανώτατο αξιωματικό.

Η ανύπαρκτη και οσφυοκάμπτουσα εξωτερική πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. όλα αυτά τα χρόνια της μεταπολιτευτικής περιόδου έδωσε γη και ύδωρβήμα προς βήμα, από τον Οκτώβρη του 1980 (με την επανένταξη της Ελλάδας στο στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ) έως και σήμερα..
Ας θυμηθούμε ότι οι πιέσεις για την κατάργηση των ορίων επιχειρησιακής ευθύνηςξεκίνησαν με αφορμή την επανένταξη της χώρας μας στο στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ:
  • Τον Οκτώβρη του 1980 με την γνωστή «συμφωνία Ρότζερς», η Ελλάδα επανεντάχτηκε στην ουσία χωρίς σύνορα γιατί η Τουρκία απειλούσε με ¨βέτο¨ και δεν δεχόταν την επανένταξη αυτή στην προ της αποχώρησης του 1974 κατάσταση.
  • Τον Δεκέμβρη του 1992 η κατάσταση αυτή αλλάζει μορφή με την (στα πλαίσια του ΝΑΤΟ), των ορίων περιοχών ευθύνης και το Αιγαίο παραμένει για τους Νατοϊκούς «γκρίζα» θάλασσα. Εδώ αρχίζει και η «νομιμοποίηση» του νέου καθεστώτος της περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο.
  • Τον Ιούνη του 1993 στην σύνοδο του ΝΑΤΟ (στον Αστέρα της Βουλιαγμένης) ο σχεδιασμός αυτός κινείται στο ίδιο πνεύμα όπου αναφέρεται για πρώτη φορά η τουρκική απαίτηση για συνδιοίκηση στο Α�γαίο, με παθητική από την πλευρά της Ελληνικής κυβέρνησης (Βαρβιτσιώτης). Ανάμεσα στα άλλα εισάγεται για πρώτη φορά και η ιδέα για δημιουργία Κέντρων Συνδυασμένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων Σε Λάρισα και Σμύρνη
  • Τον Ιούλη του 1997 με την Συμφωνία της Μαδρίτης (Σημίτης – Ντεμιρέλ) και μετά τα τετελεσμένα γεγονότα που δημιουργήθηκαν στα Ιμια, η Ελλάδα αναγνωρίζει και τα«ζωτικά συμφέροντα και ενδιαφέροντα» της Τουρκίας στο Αιγαίο. Μέχρι τότε το μόνο σημείο τριβής επίσημα ήταν το ζήτημα της υφαλοκρυπίδας και μόνον αυτό. Από την αναγνώριση αυτή αρχίζει το παιχνίδι και οι απαιτήσεις της Τουρκίας επί των «γκρίζων ζωνών».
  • Τον Απρίλη του 1999 στην σύνοδο της Ουάσιγκτον παράλληλα με την επικύρωση της νέας δομής του ΝΑΤΟ προβλέπεται και η πλήρης κατάργηση των εθνικών ορίων επιχειρησιακής ευθύνης των κρατών μελών και καθιερώνεται ο ενιαίος αμυντικός χώρος στα πλαίσια των ορίων της συμμαχίας.
  • ! Τον Σεπτέμβρη του 1999 (21-22 Σεπτέμβρη) στην σύνοδο υπουργών Άμυνας στο Τορόντο του Καναδά συζητήθηκαν «τεχνικά θέματα» με βάση της διεκδικήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο δηλαδή την δημιουργία δύο Νατοϊκών υποστρατηγείων στην Λάρισα και Σμύρνη μεθοδεύοντας την διχοτόμηση του Αιγαίου με ελληνοτουρκική συγκυριαρχ�α και υπό την επικυριαρχία των Αμερικανών. Οι απαράδεκτες προτάσεις αφορούν διχοτόμηση με άξονα περίπου τον 25ο μεσημβρινό δίνοντας έτσι την αρμοδιότητα άσκησης αυτού του ελέγχου στην Τουρκία για μια περιοχή που περιλαμβάνει τα ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου όπως και διαδρόμους επικοινωνίας (θαλάσσιας και εναέρια! ς) τω ν νησιών αυτών με την ηπειρωτική Ελλάδα..
  • Τον Μάιο 2000 (20 Μάη – 10 Ιούνη) η Νατοϊκή άσκηση "Dynamic Mix 2000"αποτελεί πρόβα επιβολής της αμερικάνικης επικυριαρχίας στο Αιγαίο και ενεργοποιείται το Νατοϊκό στρατηγείο της Λάρισας. Για πρώτη φορά συμμετέχουν σε άσκηση επί ελληνικού εδάφους τουρκικές στρατιωτικές δυνάμεις. Στην διάρκεια της άσκησης αυτής το FIR Αθηνών πέρασε στον έλεγχο του ΝΑΤΟ και αναστέλλεται ο όρος που πάντα έμπαινε από ελληνικής πλευράς για υποβολή σχεδίων πτήσεων από τα μαχητικά αεροσκάφη.
  • Τον Οκτώβρη του 2002 (5-15 Οκτώβρη) διεξάγεται η Νατοϊκή άσκηση «Destined Glory» στην Ιταλία και στο Ιόνιο ! πέλα γος. Για μία ακόμη φορά αμφισβητούνται τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα. Στο Αιγαίο. Τα Νατοϊκά επιτελεία στον σχεδιασμό τους σχετικά με τα τουρκικά μαχητικά αεροπλάνα που θα προέρχονταν από την Τουρκίαδιχοτόμησαν το Αιγαίο εξαιρώντας έτσι από το ελληνικό FIR όλο το θαλάσσιο χώρο του Ανατολικού Αιγαίου και απάλλαξαν από την υποχρέωση ως όφειλαν , της υποβολής σχεδίων πτήσεων. Παράλληλα δόθηκε εντολή στα ελληνικά μαχητικά από τους Αμερικανούς μέσω του ιπτάμενου ρανταρ (ΑΒΑΚΣ), να επιστρεψουν στην βάση τους γιατί είχαν σηκωθεί τουρκικά μαχητικά να τα αναχαιτίσουν. Επιβάλλουν με αυτόν τον τρόπο το μισό Αιγαίο να καταγράφεται σαν γκρίζα, χωρίς ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα, περιοχή.
  • Τον Ιούνη του 2003 ακολουθεί η διαδικασία εφαρμογής της νέας δομής του ΝΑΤΟ με τις αποφάσεις της συνόδου των υπουργών Άμυνας στις Βρυξέλλες, εκεί όπου έγινε �! �ποδ� �κτό από ελληνικής πλευράς (Παπαντωνίου), να μην υπάρχουν εθνικά όρια ευθύνης στο Αιγαίο και την κεντρική ευθύνη να την έχουν τα Νατοϊκά στρατηγεία . Έτσι καθιερώνεται η on line εικόνα στο αεροπορικό σ�ρατηγείο της Νάπολης στα πλαίσια των περιβόητων ΜΟΕ (Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης) για το Αιγαίο. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα τόσο το ΝΑΤΟ όσο και η Τουρκία έχουν λόγο ακόμα και για τις ελληνικές ασκήσεις (Ναυτικού και Αεροπορίας) που προγραμματίζονται για το Αιγαίο και ο προγραμματισμός αυτός υποβάλλεται κάθε φθινόπωρο στην αρμόδια στρατιωτική επιτροπή, με ότι συνεπάγεται αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα από αυτές τις Νατοϊκές διαδικασίες που οι ελληνικές κυβερνήσεις αποδέχονταν έμμεσα ή άμεσα, βρήκαν τελικά τρόπο έκφρασης και εφαρμογή οι πιο βασικές τουρκικές απαιτήσεις ενάντ�α στο δικαίωμα επέκτασης των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 μίλια (από τα 6 που είναι σήμερα), για τον περιορισμό του ελληνικού χώρου στα 6 μίλια (από τα 10 που είναι σήμερα) κάτι που υιοθετεί το ΝΑΤΟ, η μη αναγνώριση από την Τουρκία της ελληνικής αρμοδιότητας ελέγχου των στρατιωτικών πτήσεων πάνω από το Αιγαίο (FIR Αθηνών), και τέλος η απαίτηση για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και της Λήμνου.
  • Το� Σεπτέμβρη του 2004 η ελληνική κυβέρνηση αποδέχεται την τροποποίηση σχετικού κειμένου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) που αφορά την διαγραφή του όρου «όρια» (boundaries) σχετικά με τη�! � αρμ οδιότητα των ορίων της έρευνας και διάσωσης στον διεθνή χώρο του Αιγαίου. Ένα δικαίωμα και πρακτική του ICAO που εφάρμοζε η Ελλάδα από το 1952. Εδώ βέβαια υπάρχουν και ένοχες παραλήψεις μεταξύ ΓΕΑ , ΓΕΕΘΑ και Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την εξασφάλιση αρμοδιότητας έρευνας και διάσωσης η οποία συνδέεται άρρηκτα με τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο Αιγαίο.
  • Τον Απρίλη του 2005 Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με ανακοίνωση του (και μετά από επίσκεψη του ΥΠΕΞ Μολυβιάτη στην Τουρκία) αναφέρει ότι τα εισερχόμενα τουρκικά αεροσκάφη που θα μπαίνουν στο FIR Αθηνών παράνομα και χωρίς να έχουν καταθέσει σχέδια πτήσης απλώς θα αναγνωρίζονται και δεν θα αναχαιτίζονται από τα ελληνικά μαχητικά. Υπενθυμίζεται ότι πάγια τακτική και δικαίωμα ήταν και είναι η αναχαίτιση των τουρκικών μαχητικών να αναχαιτίζονται την στιγμή που έχουν ως κατεύθυνση τον ελληνικό �ναέριο χώρο.

Αυτό το χρονικό είναι ενδεικτικό για την ενδοτικότητα των ελληνικών κυβερνήσεων εις βάρος των εθνικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων. Δείχνει ότι το Αιγαίο που έχει περάσει στα χέρια του ΝΑΤΟ και μέσω αυτού έχει αρχίσει ένας διάλογο! ς με την Τουρκία για την μοιρασιά του. Στην ουσία λειτουργεί ως ένας «Δούρειος Ίππος» ενάντια στην εθνική κυριαρχία της χώρας. Ο νεοταξικός μεγαλοϊδεατισμός των κυβερνήσεων των τελευταίων τριάντα τουλάχιστον ετών αποδεικνύει την φιλοσοφία της διεκδίκησης του αυξημένου ρόλου των στα πλαίσια της «Νέας Τάξης Πραγμάτων» και ξεπουλούν στην κυριολεξία κάθε έννοια κυριαρχικών δικαιωμάτων αλλά και της εθνικής Άμυνας της χώρας. Σήμερα δέχεται η κυβέρνηση την τοποθέτηση του λύκου να φυλάει τα πρόβατα.. Ευνόητο είναι πλέον ότι η Ελλάδα δεν έχει καμία θέση στο ΝΑΤΟ, που στην ουσία συνιστά τον υπ' αριθμόν ένα εχθρό της εθνικής κυριαρχίας και ανεξαρτησίας.

ΠΗΓΗ
23/05/2009

Νίκος Τζοβλάς - Απόστρατος Αξιωματικός Πολεμικού Ναυτικού
Μέλος της Κίνησης για την Εθνική Άμυνα!