Αυξάνεται ο αριθμός των δανείων για την κατασκευή νέων πλοίων τα οποία διακόπτονται διότι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τους πλοιοκτήτες, σημείωσε χθες σε εκδήλωση των «Ποσειδωνίων» η διευθύνουσα σύμβουλος της...
Second Wind Shipping, Jean Richards. H κ. Richards σύστησε αυτήν την εταιρεία το 2008 παρέχοντας υποστήριξη σε τράπεζες, εταιρείε� και επενδυτές σχετικά με προβληματικά δάνεια. Όπως είπε, αυτή η εξέλιξη θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε μία νέα εποχή όπου δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση. Εξήγησε ότι, ενώ η χρηματοδότηση νέων projects παρέχεται ακόμα από χρηματοοικονομικούς οργανισμούς όπως οι παραδοσιακές τράπεζες, οι κινεζικές τράπεζες, καθώς και από τις αγορές ομολόγων και κεφαλαίων, οι περισσότεροι χρηματοδότες έχουν πλέον την τάση να επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες επενδυτικές κατηγορίες ενώ ταυτόχρονα θέτουν αυστηρότερους δανειακούς όρους. Συμφωνίες Οι παραδοσιακές τρ! άπεζ ες δανείζουν μόνο τους πολύ μεγάλους τους πελάτες, με πολύπλοκες συμφωνίες που αφορούν και άλλα περιουσιακά στοιχεία, ενώ οι κινεζικές τράπεζες επικεντρώνονται κυρίως στο δανεισμό εγχώριων ναυπηγοεπισκευαστικών εταιρειών σε συμφωνίες που τους αφήνουν υψηλά περιθώρια κέρδους. Αντίστοιχα οι εκδόσεις ομολόγων αποτελούν πλέον επιλογή μόνο για μεγάλες και γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες αλλά συνεπάγονται υψηλό επιτόκιο, ενώ η χρηματοδότηση μέσω των κεφαλαιαγορών απαιτεί σε αντάλλαγμα μετοχικά πακέτα μέσω αύξησης κεφαλαίων, ούτως ώστε να μειωθεί το ρίσ�ο της χρηματοδότησης. Επιπλέον ένας μεγάλος αριθμός συμφωνιών αναδιάρθρωσης χρέους που επετεύχθη τα τελευταία τρία χρόνια θα έχει αβέβαιη κατάληξη. Το αρχικό ποσό αποπληρωμής που εκκρεμεί είναι πολλές φορές υψηλότερο από την αξία των πλοίων, ενώ τα έσοδα από τη μεταφορική δραστηριότητα δεν αρκούν για να καλύψουν την εξυπηρέτηση του χρέους καθώς βαίνουμε σε μία εποχή όπου τα αποθέματα ρευστού των πλοιοκτητών είναι είτε χαμηλά είτε συρρικνώνονται με ταχείς ρυθμούς. Υπό αυτές τις συνθήκες παρατηρείται ένας αυξανόμενος αριθμός διακοπής εξυπηρέτηση! ς χρ� �ους που θα οδηγήσει αναπόφευκτα στο τέλος των δανειοδοτήσεων. Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο εξαιτίας της εξαιρετικά περιορισμένης ρευστότητας των διεθνών τραπεζών οι οποίες μειώνουν τη δανειακή έκθεσή τους. Χρηματοδότηση Παραδόξως, ενώ η ναυτιλιακή χρηματοδότηση καθίσταται ολοένα και λιγότερο ελκυστική, ο αριθμός των τραπεζών που εξειδικεύονται στον κλάδο της ναυτιλίας δεν έχει μειωθεί, ενώ αντίθετα έχει σημειωθεί μικρή αύξηση ιδιαίτερα με την προσθήκη των τραπεζών από την Κίνα. Όμως, σύμφωνα πάντα με την κ. Richards, ο αριθμός τους θα συρ�ικνωθεί σίγουρα μέσα στην επόμενη πενταετία.