«Μαύρη χρονιά» για την τηλεόραση και το 2013.
Οι εκτιμήσεις των ανθρώπων της τηλεόρασης είναι πως η διαφημιστική δαπάνη θα υποχωρήσει στα 180 εκατ. ευρώ, από 230 εκατ. ευρώ που εκτιμάται πως θα ανέλθει στο τέλος του 2012. Την ... πρόβλεψη αυτή έκανε ο Θοδωρής Κυριακού, στην πρόσφατη παρουσίαση του προγράμματος το� ΑΝΤ1, προσθέτοντας πως θεωρεί πως αυτός «θα είναι ο πάτος του βαρελιού;». Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως αυτόματα θα αρχίσει η αγορά να επανακάμπτει το 2015, αφού η ύφεση θα έχει πλήξει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας, ενώ είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίζει κι άλλα μέτρα λιτότητας.
Έρχεται «έμφραγμα»
Η τάση στη διαφημιστική δαπάνη της τηλεόρασης, είναι ήδη πτωτική από τη στιγμή που εξαφανίζονται οι μισθοί, απολύεται κόσμος και υπάρχει στάση πληρωμών. Σε σύγκριση με το 2008, αν επαληθευτεί η εκτίμηση αυτή θα έχουν χαθεί 480 εκατ. ευρώ, μέσα σε 4 χρό�! �ια! Δηλαδή τα έσοδα για 4 μεσαίων σταθμών. Το 2008 ήταν η καλύτερη χρονιά για την ελληνική τηλεόραση και ενώ είχε ξεκινήσει στην πραγματικότητα η ύφεση στην ελληνική οικονομία, με έσοδα που έφταναν τα 640 εκατ. ευρώ, στην ονομαστική διαφημιστική δαπάνη. Η πρόβλεψη για τα 180 εκατ. ευρώ του Θοδωρή Κυριακού θα προκαλέσει «έμφραγμα» και θα χαθούν κι άλλες πολλές θέσεις εργασίες, και ενδεχομένως να κλείσουν τηλεοπτικοί σταθμοί. Ο θάνατος του ενός, θα είναι η επιβίωση του άλλου. Ο Θ. Κυριακού πιστεύει πως αν μειώσουν κι άλλο το κόστος της λειτουργία τους τα κανάλια θαυπάρχουν χρήματα που θα επιτρέπουν να «αναπνέουν». Στην πραγματικότητα, όμως και το επόμενο έτος, η ελληνική ιδιωτική τηλεόραση δεν θα έχει ελληνικό πρόγραμμα, αλλά τούρκικο και αμερικάνικο μαζί με ειδήσεις και λίγα αθλητικά γεγονότα. Εκτός κι αν αλλάξει η πολιτική αντίληψη και επιτραπεί στην ΕΡΤ να επενδύσει σε ελληνικό πρόγραμμα μυθοπλασίας, ξυπνώντας και την αγορά των τηλεοπτικών παραγωγών.
typologies.gr