Απομονώνεται σταδιακά η Θεσσαλονίκη από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, μετά την απόφαση μεγάλων αεροπορικών εταιριών να διακόψουν τα δρομολόγιά τους από το αεροδρόμιο «Μακεδονία»....
Εκτός από τη Swiss η οποία εγκαταλείπει τη Θεσσαλονίκη από τις 27 Οκτωβρίου, και η βρετανική British Airways διαγράφει από το πτητικό της πρόγραμμα το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας.
Από τις 4 Νοεμβρίου η βρετανική British Airways που συνδέει τρεις φορές την εβδομάδα το αεροδρόμιο Μακεδονία με το Gatwick διακόπτει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Λονδίνο. Επιπλέον, ερωτηματικό παραμένει κατά πόσο θα αποχωρήσει οριστικά από το αεροδρόμιο Μακεδονία και η ιταλική Alitalia, η οποία συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Ρώμη εδώ και 14 χρόνια με δυο πτήσεις την ημέρα. Η εταιρεία θα διακόψει τις πτήσεις της το φθινόπωρο και προς το παρόν προτίθεται να τις επαναφέρει το επόμενο Μάρτιο.
Την ίδια ώρα, η αυστριακή Austrian Airlines το χειμώνα πρόκειται να περιορίσει σε τρία τα δρομολόγιά της προς τη Βιέννη, από καθημερινά που θα είναι έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Σημειώνεται ότι ήδη έχει σταματήσει το πτητικό πρόγραμμα προς Θεσσαλονίκη των τσεχικών αερογραμμών CSA και της ουγγρικής Malev.
Σύμφωνα με τουριστικούς παράγοντες της πόλης, αιτία για όλες αυτές τις υποχωρήσεις των αεροπορικών εταιριών είναι όχι μόνο η οικονομική κρίση αλλά κυρίως ο ανταγωνισμός από τις εταιρίες χαμηλού κόστους και ειδικότερα την Ryanair η οποία μάλιστα, όπως αναφέρουν, επιδοτείται και την Easy Jet. .
Από την άλλη πλευρά, πάντως, επεκτείνονται τα δρομολόγια προς Τουρκία και Ρωσία. Συγκεκριμένα, η Turkish Airlines σχεδιάζει από τις αρχές του 2013 να αυξήσει τα δρομολόγιά της σε δυο καθημερινά από και προς Κωνσταντινούπολη. Έως σήμερα πραγματοποιεί έξι πτήσεις την εβδομάδα ενώ έως τέλος του έτους πρόκειται να γίνουν επτά. Επίσης, η Θεσσαλονίκη συνδέεται με τη Ρωσία μέσω τεσσάρων αεροπορικών εταιριών.