Ρεπορτάζ : Γιώργος Λιάλιος
(από την Καθημερινή)
Λιγοστές ελπίδες για τη διάσωση του Ε65, τουλάχιστον με τη μορφή που είχε αρχικά σχεδιαστεί, άφησε εμμέσως πλην σαφώς ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Στ. Καλογιάννης. Σε...
χθεσινή συνάντηση με περιφερειάρχες των περιοχών απ' όπου θα δι�ρχόταν ο αυτοκινητόδρομος, ο κ. Καλογιάννης σημείωσε ότι η κατάσταση στο έργο είναι πλέον πολύ δύσκολη, υπενθυμίζοντας ότι η βιωσιμότητά του θα κριθεί από τις τράπεζες. Η βιωσιμότητα του έργου θα κριθεί από τις τράπεζες, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης. Με τη χθεσινή του δήλωση, ο κ. Καλογιάννης έρχεται -σε ήπιους βέβαια τόνους- να επιβεβαιώσει τα διαδοχικά ρεπορτάζ της «Κ», σύμφωνα με τα οποία το Δημόσιο αναζητεί λύση για τη «σωτηρία» του Ε65, καθώς οι τράπεζες έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν τον θεωρούν βιώσιμο. «Η κατασκευή του άξονα έχει διακοπεί α! πό τον Ιανουάριο του 2011, κυρίως διότι ανεστάλη η χρηματοδότηση του παραχωρησιούχου (σ.σ. Κεντρική Οδός) από τις δανείστριες τράπεζες, λόγω των προβλημάτων που αυτές αντιμετωπίζουν. Εκτοτε χάθηκε πολύτιμος χρόνος και η κατάσταση σήμερα είναι πολύ δύσκολη, καθώς τα οικονομικά δεδομένα του 2007 (όταν υπεγράφη η σύμβαση) είναι τελείως διαφορετικά από τα σημερινά», δήλωσε ο κ. Καλογιάννης μετά τη συνάντησή του με τους περιφερειάρχες Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό, Δυτικής Μακεδονίας Γ. Δακή και τον αντιπεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Θ. Στάικο. «Οποιαδήποτε κατ' αρχήν συ�φωνία με τον παραχωρησιούχο, θα πρέπει να γίνει αποδεκτή και από τις τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο και θα κρίνουν τη βιωσιμότητά του, ώστε να συνεχίσουν να το χρηματοδοτούν, και στη συνέχεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», υπενθυμίζει με νόημα η δήλωση του αναπληρωτή υπουργού. Το έργο αφορά την κατασκευή, σε νέα χάραξη, του άξονα Λαμίας - Εγνατίας (Παναγιά), μήκους 175 χλμ. και την εκμετάλλευση της εθνικής οδού στον Μαλιακό κόλπο, από Σκάρφεια έως Ράχες, μήκους 57 χλμ. Η σύμβαση για την κατασκευή του άξονα κυρώθηκε από τη Βουλή το 2007 και επισήμως τα έργα ξ! εκίν�! �σαν ένα έτος αργότερα. Τον Ιανουάριο του 2011 τα έργα σταμάτησαν, λόγω των γνωστών χρηματοδοτικών προβλημάτων. Μέχρι στιγμής έχει κατασκευαστεί το 16% του δρόμου, ενώ το χρηματοδοτικό κενό του έργου υπολογίζεται, κατά πληροφορίες, στα 447 εκατ. ευρώ. Δύο λύσεις Το Δημόσιο φέρεται να έχει ετοιμάσει για να θέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων δύο λύσεις για την τύχη του Ε65. • Η πρώτη αφορά τη γενναία περικοπή του τεχνικού του αντικειμένου. Δηλαδή την κατασκευή του τμήματος από τη Λαμία μέχρι τη γέφυρα Μουργκανίου στην Καλαμπάκα, ενώ συζητιέται αλλαγή σχεδιασ�ού στην παράκαμψη Σμόκοβου. • Η δεύτερη αφορά τη «συγχώνευση» του έργου με την Ιονία Οδό (κοινοπραξία Νέα Οδός), καθώς τα δύο έργα έχουν αναληφθεί από την ίδια κοινοπραξία. Το τμήμα Σκάρφειας - Ραχών θα «ενωθεί» με το τμήμα Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας που εκμεταλλεύεται η Νέα Οδός, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα της τελευταίας.