Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

"Γέφυρες κατά των αυτοκτονιών" κατασκευάζει η Νότια Κορέα

Η οικονομία της Νότιας Κορέας βρίσκεται στην 13η θέση ανάμεσα στις πλουσιότερες χώρες του κόσμου. Τα επίπεδα αυτοκτονίας στη χώρα είναι επίσης από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Η Νότια Κορέα στοχεύει στη μείωση των περιστατικών....


εξετάζοντας μέτρα που �α δώσουν στον επίδοξο αυτόχειρα, έστω και την τελευταία στιγμή, λίγη ελπίδα.

Όπως σημειώνει το Radio France International, μέχρι πριν από δέκα χρόνια το ποσοστό των αυτοκτονιών στη χώρα ήταν περίπου ίδιο με άλλες δυτικές βιομηχανικές χώρες αλλά έκτοτε διπλασιάστηκε.

Το 2010 31,2 στους 100.000 Νοτιοκορεάτες έβαλαν οι ίδιοι τέρμα στη ζωή τους, ένας αριθμός κατά 63% μεγαλύτερος από αυτόν της Ιαπωνίας (19,7) και πάνω από δύο φορές μεγαλύτερος της Γαλλίας (13,8). Ειδικότερα το φαινόμενο πλήττει τους άνω των 70 καθώς το ποσοστό στην ηλικιακή ομάδα τους είναι τριπλάσιο από ! αυτό της ομάδας των 20-30 ετών.

Νοτιοκορεάτες ψυχολόγοι εκτιμούν ότι η τεράστια πίεση για επιτυχία (και η ντροπή για την αποτυχία) και το κυνήγι των υλικών αγαθών είχαν καθοριστική επίδραση στους κατοίκους. Οι Νοτιοκορεάτες μέχρι πριν από λίγες μόνο δεκαετίες ήταν από τους φτωχότερους στον πλανήτη, αλλά σήμερα -μέσα σε λιγότερο από δύο γενιές- έφεραν την οικονομία τους στην 13η θέση παγκοσμίως και το βιοτικό τους επίπεδο σε ανάλογη θέση.

Πέρα από αυτό, το οικογενειακό μοντέλο αλλάζει και οι ηλικιωμένοι αντί για αξιοσέβαστα πρόσωπα που διοικούσαν με τ�ν τρόπο τους τις οικογένειες θεωρούνται πλέον βάρος.

Σε αυτό το πλαίσιο μετασκευάστηκε πιλοτικά η γέφυρα Μάπο στη Σεούλ σε «γέφυρα κατά των αυτοκτονιών» αφού ως σήμερα έχει το μακάβριο ρεκόρ των περισσότερων αυτοκτονιών στην πόλη.

Τα παραπέτα έχουν πλαίσια που φωτίζονται μόλις πλησιάσει ο επίδοξος αυτόχειρας και του δείχνουν εικόνες χαράς από την καθημερινότητα όπως και μερικά λόγια ενθάρρυνσης. Υπάρχουν ακόμη τηλέφωνα που συνδέουν με γραμμή υποστήριξης.

«Αν φτιάχναμε ψηλότερα παραπέτα, απλά θα πήγαιναν σε άλλα σημεία» εξηγεί �! �νας από τους υπεύθυνους των γεφυρών και προσθέτει ότι «περισσότερο θέλουμε να τους κάνουμε να αλλάξουν γνώμη».

Αν πετύχει το σχέδιο, θα μετασκευαστούν όλες οι άλλες γέφυρες, ενώ ήδη έχουν γίνει μετατροπές σε γέφυρες του μετρό.