Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Ψυχική Αφθονία ή Ψυχικά Απόβλητα; Τι επιλέγεις;


Γράφει ο Κωνσταντίνος Καφεντζής

Ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά σου ένα τζίνι και σου λέει: «διάλεξε τι θέλεις να έχεις στη ζωή σου, θλίψη ή χαρά, και εγώ θα εξαφανίσω αυτό που δε θέλεις και θα σου δώσω άφθονο αυτό που θέλεις». Τι διαλέγεις; Θλίψη ή χαρά;

Και αφού διαλέξεις, σου λέει το τζίνι: «διάλεξε τώρα τι θέλεις να έχεις στη ζωή σου, φόβο ή αγάπη, και εγώ θα εξαφανίσω αυτό που δε θέλεις και θα σου δώσω άφθονο αυτό που θέλεις». Τι διαλέγεις; Φόβο ή αγάπη;

Και αφού διαλέξεις και το δεύτερο, σου λέει το τζίνι: «ωραία μέχρι εδώ, διάλεξε τώρα τι θέλεις να έχεις στη ζωή σου, θυμό ή ευδαιμονία, και εγώ θα εξαφανίσω αυτό που δε θέλεις και θα σου δώσω άφθονο αυτό που θέλεις». Τι διαλέγεις;

Θυμό ή ευδαιμονία;
Εάν διάλεξες θλίψη ή φόβο ή θυμό, μην συνεχίζεις παρακάτω. Χάνεις το χρόνο σου.
Εάν όμως διάλεξες αγάπη, χαρά και ευδαιμονία, έχω ένα ερώτημα να σου κάνω (αυτό που κάνω και στον εαυτό μου): Αφού τζίνι δεν υπάρχουν, γιατί να μην εξαφανίσουμε μόνοι μας το θυμό, τη θλίψη και το φόβο και να γεμίσουμε τη ζωή μας αγάπη, χαρά και ευδαιμονία;

Θα πείτε όμως: «καλά τα λες, αλλά τι να κάνω για να μη θυμώνω, να μη φοβάμαι, να μη θλίβομαι;»

Καταρχήν, χρειάζεται να πάρεις μία θέση. Πως λες «σήμερα θα δω τον αγώνα της εθνικής, ο κόσμος να χαλάσει»! Αυτό είναι μία θέση! Ή «εγώ δε χρηματίζομαι και ας τα παίρνουν όλοι γύρω μου»! Αυτό είναι επίσης μία θέση, άλλου είδους βέβαια!

Η θέση εδώ είναι απλή: επιλέγω συνειδητά να είμαι χαρούμενος, να είμαι αγαπητικός, να βιώνω ευδαιμονία.

Από τη στιγμή που συνειδητά το επιλέγεις θα έρθει και η πληροφορία για το πως να το επιτύχεις! Αυτό είναι νόμος! Παίρνοντας θέση είναι σα να λες στο σύμπαν: «άκου σύμπαν, εγώ είμαι χαρούμενος και η θέση μου είναι στην οδό Ευτυχίας 8». Και ξαφνικά όλη η πληροφορία που χρειάζεσαι θα έρχεται στην οδό Ευτυχίας 8. Αρκεί να το έχεις επιλέξει συνειδητά!

Τώρα θα πει κάποιος, αρκεί μία θέση; Όχι! Αλλά αν δεν την πάρεις δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει η ψυχη σου να παράγει και να δέχεται αυτά τα απόβλητα: το θυμό, τη θλίψη, το φόβο. Πάντα θα αμφιταλαντεύεσαι και θα αυτοαμφισβητείσαι! Οπότε θα κάνεις χώρο για περισσότερη ψυχική σαβούρα!

Για να μη σας καθυστερώ, η θέση αυτού του κειμένου είναι απλή:

Για να μπορέσει κάποιος να έλξει τη ψυχική αφθονία (δηλαδή αγάπη, χαρά, ευδαιμονία,...) χρειάζεται να πάρει συνειδητά θέση εναντίον των ψυχικών αποβλήτων (δηλαδή φόβου, θλίψης, θυμού...).