Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

5 μύθοι που καταρρίφθηκαν

 Υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία οι περισσότεροι θεωρούν δεδομένα.
Η αλήθεια όμως είναι ότι πρόκειται για παραπληροφόρηση.
Μύθος: Ο Αϊνστάιν...


 δεν ήταν καλός μαθητής
Αλήθεια: Στην πραγματικότητα ήταν πολύ καλός μαθητής, ιδιαίτερα στη φυσική και τα μαθηματικά!
Μύθος: Ο Ναπολέων Βοναπάρτης ήταν κοντός
Αλήθεια: Είχε ύψος περίπου 1,70 που ήταν το μέσο ύψος για την εποχή του στην Γαλλία.
Μύθος: Οι Βίκιγκς είχαν κράνη με κέρατα
Αλήθεια: Οι Βίκιγκς ενταφιαζόταν μαζί με τα κράνη του και τα κέρατα που χρησιμοποιούσαν σαν κούπες. Όταν ανακαλύφθηκαν οι πρώτοι τάφοι θεωρήθηκε λανθασμένα ότι είχαν κράνη με κέρατα.
Μύθος: Ο Τόμας Έντισον ανακάλυψε τον ηλεκτρικό λαμπτήρα
Αλήθεια: Ο Έντισον ανακάλυψε πολλά πράγματα αλλά ο ηλεκτρικός λαμπτήρας δεν είναι ένα από αυτά. Στην πραγματικότητα ανακάλυψε τον ηλεκτρικό λαμπτήρα σχεδόν ταυτόχρονα με το Βρετανό Τζόζεφ Σουάν, στον οποίο ανήκει η πατρότητα της εφεύρεσης.
Μύθος: Ο Δαρβίνος υποστήριξε ότι ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο
Αλήθεια: Εκείνο που υποστήριξε ο Δαρβίνος ήταν ότι οι πίθηκοι, οι χιμπατζήδες και ο άνθρωπος είχαμε τον ίδιο πρόγονο πριν από πολλά πολλά χρόνια.
 
 


Διαβάστε περισσότερα »

Σκηνές που θα θέλαμε να ξαναδούμε 28.0

«ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ» (1960, σκην. Jules Dassin)

ΣΚΗΝΗ: Η Ιλυα (Μελίνα Μερκούρη), μια πόρνη που δουλεύει στην Τρούμπα, «ψωνίζει» σε κάποιο καφενείο του Πειραιά ένα συνεσταλμένο ναύτη του αμερικανικού στόλου (Δημήτρης Παπαμιχαήλ), αντί να επιλέξει το συνάδελφό του (Φαίδων Γεωργίτσης) που την πλησίασε πρώτος, αλλά δεν της άρεσε η συμπεριφορά του. Αργότερα, στο δωμάτιο της Ιλυας, μουδιασμένος ο ναύτης ζητά συγγνώμη για την ερωτική αποτυχία του στο κρεβάτι:

- Συγγνώμη, δεσποινίς. Ειλικρινά συγγνώμη. Δεν είναι ότι εσείς… Νομίζω ότι είστε πανέμορφη. Και μ' άρεσε πολύ αυτό που κάνατε στο καφενείο. Ηθελα τόσο πολύ να είμαι μαζί σας, αλλά… Αλλά, δεν ξέρω… Εχω τρακ. Κι εσείς είστε πολύ καλή… Αν δεν σας πειράζει, να πηγαίνω τώρα…

- (Χαμογελώντας τρυφερά) Δεν με πειράζει. Αλλά πρώτα, θα καπνίσουμε ένα τσιγάρο. (Πλησιάζει το πρόσωπό της στο δικό του) Θα μου δώσεις ένα αγγλικό τσιγάρο, έτσι;

- (Αμήχανα) Φυσικά…

Της προσφέρει τσιγάρο και της το ανάβει, χωρίς να τολμά να την κοιτάξει στα μάτια. Η Ιλυα τραβάει μια βαθιά ρουφηξιά και μετά φέρνει το τσιγάρο στα χείλη του. Εκείνος κάνει δυο γρήγορες ρουφηξιές, κοιτάζοντας πάντα στο πάτωμα. Τον ρωτά με σιγανή φωνή:

- Σ' αρέσει η μουσική;

Κουνά το κεφάλι του καταφατικά. Η Ιλυα σηκώνεται από το κρεβάτι, πλησιάζει το τραπέζι και βάζει ένα δισκάκι στο πικάπ. Ακούγονται οι πρώτες νότες από το «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι» και εκείνη του εξηγεί:

- Αυτή είναι ελληνική μουσική. Μπουζούκι! (Ερχεται προς το μέρος του) Στους άντρες αρέσει αυτή η μουσική. Σ' αρέσει;

- (Πιο χαλαρός, χαμογελώντας) Ναι… Κι εσύ μ' αρέσεις!..

- Πότε φεύγει το καράβι σου;

- Αύριο.

- Θα ξανάρθεις στον Πειραιά;

- Δεν ξέρω… Μπορεί.

- Να έρθεις να με δεις.

- Και βέβαια θα 'ρθω. Το πρώτο…

Η Ιλυα του κλείνει το στόμα με το χέρι της, λέγοντας:

- Οι στίχοι του τραγουδιού είναι πολύ ωραίοι! (Σιγοτραγουδά τον σκοπό. Μετά, του μεταφράζει τους στίχους) «Με το φεγγάρι πώς να τραγουδήσω, με το φεγγάρι πώς να παρηγορηθώ…; Διώξε τη λύπη, παλληκάρι…». (Του εξηγεί) Παλληκάρι είναι ένας δυνατός, νέος άντρας. (Ξαναπιάνει το τραγούδι) «…πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι».

Εχοντας ξαναβρεί την ερωτική του διάθεση ο ναύτης της κλείνει το στόμα με ένα φιλί και ξαπλώνουν αγκαλιασμένοι στο κρεβάτι.

*Το βιβλίο του Αρη Μαλανδράκη "SEX" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΠΟΤΑΜΟΣ



Διαβάστε περισσότερα »

Ο διαγωνισμός

Photo: Bitofapilchard/Flickr

Photo: Bitofapilchard/Flickr

1 εικόνα

της Κατερίνας Καρσιώτη

Δεν μπορώ να δω καθαρά, με θολώνει ο καπνός από τις καμινάδες. Έκτακτη επικαιρότητα: διαγωνισμός, για τα συστατικά του καπνού. Όποιος βρεί 5 συστατικά περνά στον επόμενο γύρο. Ας δοκιμάσω, σκέφτηκε. «Κάθε μέρα το εισπνέω, σίγουρα θα τα καταφέρω», μονολόγησε σχεδόν αλαζονικά, «αρκεί να βάλω λίγο το μυαλό μου να δουλέψει και να ανακαλέσω την ανάμνηση».

Χμμ...τι έκανα όταν μύρισα τον καπνό πρώτη φορά; Μόλις είχα σχολάσει από τη δουλειά -από δω και πέρα θα την αποκαλούμε Το Προνόμιο και θα μνημονεύουμε για τον εργοδότη μας. Η αλήθεια είναι οτι στην αρχή δεν κατάλαβα κάποια στατιστικά σημαντική διαφορά στην ατμόσφαιρα. Δυσφορία ένιωθα και μέσα και έξω. Το Προνόμιο, δεν μας εξασφάλιζε τον καθαρό αέρα που απαιτείται για την σωστή εκπλήρωση των καθηκόντων μας. Θυμάμαι, πήρα μια βαθια εισπνοή ελυθερίας. Κοίταξα προς τον ήλιο αλλά δεν τον βρήκα. Ένα παχούλο σύννεφο καπνού απλωνόταν πάνω από την πόλη. Φωτιά, φωτιάσκέφτηκα. Μπήκα από το κινήτο στο internet, καμία είδηση για φωτιά.

Οδηγώντας στάματησα σε ένα φανάρι. «Πάλι σε μένα;» αναρωτήθηκα με παράπονο. Γιατί; Κοίταξα έξω, θρήνοντας την έλλειψη χρόνου και τότε το είδα. Καπνός. Κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει. Έβγαινε νικητής από μια παλιά καμινάδα, με υφάκι νίκης, ρετρό vs σύγχρονο. Μα τι είναι αυτά που βλέπω; Έτριψα τα μάτια, με έτσουζαν από τον καπνό. Γράμματα ανακατεμένα. Αχ, βαχ, πονάω, γιατί, τελείωσε, φάρμακα, φαγητό, αξίες, αξιοκρατία. Όλα είχαν καεί και τώρα έβγαινε ο καπνός τους. Στο επόμενο φανάρι ξανακοίταξα για να βεβαιωθώ. Τα ίδια. Δουλειά, κάρτες, λογαριασμοί, φόροι, γ�άμματα στη σειρά γέμισαν τον ουρανό με ένα παράπονο έτοιμο να μας πνίξει. Αυτά έχει μέσα ο καπνός, θα κερδίσω το διαγωνισμό! Γρήγορα να στείλω sms! Kαι αν κερδίσω εγώ θα αγοράσω ένα φοίνικα και θα τον αφήσω να πετάξει ψηλά σε όλη την πόλη, για να ξαναγεννηθεί ό,τι απέμεινε από τις στάχτες. Το υπόσχομαι, εκτός αν εισπνεύσω αυτό το βρώμικό καπνό και έχω χάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή τον εαυτό μου.

ένα άρθρο των πρωταγωνιστών


Διαβάστε περισσότερα »

Το καλό παιδί

Photo: happylobster/Flickr

Photo: happylobster/Flickr

1 εικόνα

του Αντώνη Ταργουτζίδη

Η θεία στο κρεβάτι από τη μέση της. Που να πάει στην ουρά του ΕΟΠΥΥ έτσι; Γιατρό ιδιώτη απ'την πετσοκομμένη σύνταξη του θείου. Τα φάρμακα, ευτυχώς φθηνά, τα φέρνω εγώ. Η πόρτα ανοιχτή. Υπό την επίβλεψη του θείου, την διορθώνει ένας μαστοράκος με φόρμα και εργαλειοθήκη. Πρόσωπο στρόγγυλο και αξύριστο, βλέμμα με συνεσταλμένη ευγένεια και παράπονο απόκληρου: τίποτε ασυνήθιστο, «καλημέρα» και πάω μέσα. Σε λίγο να'σου κι ο θείος με την περήφανη συγκίνηση για τη νέα γενιά: «Καλό παιδί, δεν καταδέχτηκε ούτε ευρώ να πάρει». «Να σου πάρω εσένα 20 ευρώ; Ντροπή!»

-Καλά και τα καινούρια κλειδιά που κρατάς;
-Αφού άλλαξε την κλειδαριά. Αλλά μόνο το ανταλλακτικό χρέωσε.
-Πόσο το μαλλί;
-250 ευρώ.
-Απόδειξη πήρες;
-Καλά, μου την έφτιαξε τζάμπα να του ζητήσω και απόδειξη;
-Έλα, ντε! Από τα 250 ευρώ, θείε, τα 50 είναι ο ΦΠΑ. Από τα υπόλοιπα 200, 40% φόρος και 5% εισφορά αλληλεγγύης, 90 ευρώ. Το σύνολο 140 ευρώ. Τι να τα κάνει τα 20 ευρώ σου; Πιο προσοδοφόρα είναι η αφιλοκέρδεια από την κερδοσκοπία.

Σε μία εισαγωγή (αδασμολόγητη από Γερμανία) διακοσίων ευρώ, το Κράτος πλήρωσε 140 ευρώ αμοιβή στον ελεύθερο επαγγελματία. Για να μη βάλω και τα 250 ευρώ που προήλθαν από τη σύνταξη (που πάλι πλήρωσε το Κράτος). Ιδιωτικός τομέας… Και τα υπολόγισα απλοϊκά, όντας σίγουρος ότι ο μαστοράκος δεν έβαλε καπέλο στην τιμή του ανταλλακτικού. Γιατί είμαι σίγουρος ότι πραγματικά πιστεύει πως είναι καλό παιδί, με την έννοια που αυτός αντιλαμβάνεται. Και αδικημένο έναντι των κρατικοδίαιτων.

Τι τα θες; Το μόνο που κατάφερα ήταν να στεναχωρήσω τους θείους. Ευτυχώς το κατάλαβα και σταμάτησα πριν τους τα πω όλα. Πριν πω, ρε μπάρμπα το «καλό παιδί» σου κόβει τη σύνταξη και το γιατρό. Το κακό Κράτος σου δίνει ,ότι απομένει. Αγάπα το λίγο κι αυτό το ρημάδι. Ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη, αγαπάει και το νοικοκύρη. Εσύ γιατί μένεις πιστός μόνο στον πρώτο; Ξέρω, γιατί είναι καλό παιδί…

ένα άρθρο των πρωταγωνιστών


Διαβάστε περισσότερα »

Μια εργάσιμη Κυριακή

του Φιλοκτήτη Σαλαμίνιου

Η πλατεία Κοτζιά, η ψαραγορά, η οδός Ευριπίδου, ο Αντρέας «η φτερού» στην Αιόλου, καφενείο «ο Αλέξαντρος» στην Αγ.Ειρήνη, η στοά Καϊρη, διαγωνισμός breakdance στο Μοναστηράκι.

ένα άρθρο των πρωταγωνιστών


Διαβάστε περισσότερα »

Ένας και μοναχικός

Photo: Linda's Many Muses/Flickr

Photo: Linda's Many Muses/Flickr

1 εικόνα

του Απόστολου Διαμαντή

Ετικέτες: Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Η υπόθεση Παπακωνσταντίνου είναι πολύ βολική για να είναι αληθινή. Ο τέλειος αποδιοπομπαίος τράγος, ένας πρώην βουλευτής, του οποίου η δίωξη δεν θα στενοχωρήσει κανέναν και θα κλείσει την υπόθεση, πιθανόν διά παραγραφής, συνιστά δώρο Θεού για όλους. Μόνον ο Σύριζα θα πικραθεί που είχε αφελώς επενδύσει στη λίστα για να πέσει η κυβέρνηση, όπως ήλπιζαν κυρίως οι λεγόμενοι «αριστεροί» των συνιστωσών, ενώ ο Βενιζέλος θα κερδίσει πόντους στην προσπάθειά του να μαζέψει το μαγαζί. Τέλος καλό όλα καλά λοιπόν, για όλους σχεδόν.

Για όλους; Όχι ακριβώς. Μας μένει ο Γιώργος. Αυτόν τον ξεχάσαμε! Αλλά δεν ξεχάσαμε μόνον αυτόν, ξεχάσαμε επίσης και την κυβέρνησή του, που ήταν κάπως, ας πούμε, ιδιόρρυθμη, όπου ένας υπουργός λάμβανε μία λίστα από μια ευρωπαϊκή κυβέρνηση και την πήγαινε σπίτι του, χωρίς να πει δυο λόγια στον πρωθυπουργό του και στο υπουργικό του συμβούλιο! Ούτε ο Στάλιν, ως υπουργός του Λένιν δεν θα το τολμούσε αυτό, που είχε όλο το κόμμα δικό του. Και όμως, σύμφωνα με τα λεγόμενα, το τόλμησε ο Παπακωνσταντίνου. Είμαστε υποχρεωμένοι βεβαίως να το πιστέψουμε, διότι διαφορετικάθα πρέπει να παραπεμφθούν όλοι μαζί οι πρώην συνάδελφοι.

Οπότε τι μένει; Κάτι ψιλά. Η είσοδος του ΔΝΤ στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, μια εξέλιξη που όπως όλοι πλέον γνωρίζουμε είχε προσχεδιαστεί από την τότε κυβέρνηση, πολύ πριν την μάθουμε εμείς. Το αποκάλυψε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΔΝΤ τότε, ο γόης σοσιαλιστής Στρως Καν. Ούτε και αυτό το γνώριζαν οι πρώην συνάδελφοι, ήταν απόφαση μόνον του Γιώργου και του Παπακωνσταντίνου! Επίσης δεν γνώριζαν τι γινόταν στην ΕΛΣΤΑΤ, ούτως ώστε να υποχρεωθεί η Ελλάδα να καταφύγει στους μηχανισμούς, δηλαδή στην πτώχευση. Αυτό μας το είπε η ίδια η ΕΛΣΤΑΤ, αλλά ούτε και αυτό το γνώριζ�ν οι πρώην συνάδελφοι! Μόνον ο Παπακωνσταντίνου πάλι.

Δηλαδή, με λίγα λόγια, σε αυτήν την κυβέρνηση, δεν γνώριζε κανένας τίποτε για τον άλλον, δούλευε ο καθένας μόνος του και όλοι μαζί για τον Παπακωνσταντίνου. Του είχαν εκχωρήσει την επικαρπία της Ελλάδος που λέμε και υψηλός κύριος ήταν ο Γιώργος. Οι άλλοι απλώς κοιτάζανε.  Μα αυτό δεν ήταν κυβέρνηση, ήταν, ας πούμε, κάτι σαν εταιρεία περιορισμένης ευθύνης. Μια ΕΠΕ.

Και ο Παπακωνσταντίνου ήταν ο ένας και μοναχικός που θάλεγε και  Ζήκος.

*Ο Απόστολος Διαμαντής είναι πανεπιστημιακός και συγγραφέας.

Προηγούμενα άρθρα του Απόστολου Διαμαντή 
 



Διαβάστε περισσότερα »

H ξυλόσομπα και το Apple

Με καμάρι και συνάμα απόγνωση κοιτώ το νέο μου απόκτημα, μια ξυλόσομπα που δεσπόζει στο κέντρο του σαλονιού μου. Πως παντρεύονται αυτά τα δυο μαζί;

Καμαρώνω τις φλόγες που χορεύουν στο σκοτάδι, γλώσσες ετοιμοπόλεμες να πεταχτούν έξω απ το μεγάλο τζάμι της. Έχει ένα δέος η φωτιά. Τα ξύλα από πίσω της στοιβαγμένα δημιουργούν ένα όμορφο και ζεστό ντεκόρ.

Απ την άλλη μεριά έρχεται η απόγνωση-βαριά λέξη- για την κατάντια να μην μπορώ να ανοίξω το καλοριφέρ, αφού χρωστώ ακόμη περσινά κοινόχρηστα.

Αφορμή είναι η σόμπα για τα μπερδεμένα μου συναισθήματα.Στη λεπτομέρεια δεν κρύβεται ο διάβολος;

Είναι όλα μετέωρα. Σάμπως πάντα δεν ήταν; Αλλά να... τώρα γέρνουν ελαφρώς. Παραπαίουν τα πάντα γύρω μου; Μεγάλωσα και μαζί μου μεγαλώνει και η ανασφάλεια; Κι αυτή την είχα περίσσια μια ζωή. Κάποιες φορές της έδινα σημασία και άλλες την έκρυβα επιμελώς στο συρτάρι. Τι να χωρέσει κι αυτό;

Να φταίει άραγε το γιορτινό πανηγύρι που με νύχια και δόντια προσπαθούν να στήσουν σε μια χώρα που έχασε τον εαυτό της και τον χαρακτήρα της εδώ και δεκαετίες;

Να είναι η κατάθλιψη που χτυπά όλο και πιο δυνατά την πόρτα; Είν�! �ι της μόδας, λέει, να είσαι καταθληπτικός. Την καμπάνα σε ένα παντελόνι μπορείς να τη στενέψεις. Στην κατάθλιψη, τι μεταποίηση μπορείς να κάνεις, αν δεν σου ταιριάζει; Θα βρεί απο μόνη της τρόπο να σου φέρει για παρέα, τη μανία ίσως, κανα ψυχοφάρμακο και στην καλύτερη των περιπτώσεων ενα ψυχολόγο. Και να τον πληρώσεις με τι; Θα σου μπαστακωθεί λοιπόν, θέλεις δεν θέλεις.

Σκέφτομαι αν είχα χρήματα θα έπαιρνα σβάρνα τα καταστήματα να γυρίσω κουρέλι απο την κούραση φορτωμένη δεκάδες τσάντες; Μάλλον οχι. Η καταθλιψούλα που λέγαμε. Δεν έχω όμως. Εκεί κρύβεται ο �ιάολος πάλι. Που δεν εχω την δυνατότητα να επιλέξω.... αν μπορούσα!

Εκεί τρυπώνει. Στην κουβέντα που μου έγραψε κάποιος μια νύχτα που βολόδερνα στο facebook .

«Σκέφτεσαι ασταμάτητα. Σταμάτησε το». Λές και είναι διακόπτης.

Ζηλεύω ανθρώπους που παραπονιούνται για έλλειψη χρόνου. Που δεν προλαβαίνουν να γεμίσουν 24 ώρες, έστω και με πενιχρές αποδοχές. Η απραξία είναι ο χειρότερος σύμβουλος του νού. Όταν αργοπεθαίνει ο νούς, σιωπά και το κορμί. Επίκτητα οιστρογόνα σε αχρηστία.

Ανακατεύω τα κούτσουρα να αναζωπυρώσω τη φωτιά και η μυρωδιά του καμένου ξ! ύλου ! μου φέρνει παιδικές αναμνήσεις απ το χωριό. Με μια λάμπα πετρελαίου να διαβάζω στη μητέρα μου, ότι μάθαινα στο σχολείο. Ξεχάστηκε η λάμπα, χάθηκε το τετράδιο. Τη θέση του πήρε ενα imac, απομεινάρι «χρυσών» ημερών. Ξυλόσομπα λοιπόν και apple συντροφιά. Γυρίζουμε πίσω ή πήγαμε απ το σύντομο δρόμο μπροστά; Σαν εκείνο το κρυφό μονοπάτι του Εφιάλτη;

*Η Αννα Κουρουπού είναι συγγραφέας του βιβλίου «Γιατί δεν έχω σαν το δικό σου μαμά» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ποταμός.



Διαβάστε περισσότερα »

ΘΑ ΖΕΣΤΑΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ...

...ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ...
Την επιτάχυνση των ενεργειών για την υλοποίηση των υποδομλων τηλεθέρμανσης για την πόλη του Αλιβερίου αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Κύμης-Αλιβερίου, κατά τη συνεδρίαση του στις 20 Δεκεμβρίου...

Το έργο της τηλεθέρμανσης θα ανακτά την απορριπτόμενη θερμότητα από τον ατμοηλεκτρικό σταθμό ΑΗΣ Αλιβερίου της ΔΕΗ. Η ενέργεια θέρμανσης θα μεταφέρεται προς κατανάλωση υπό μορφή ζεστού νερού μέσω μονωμένων σωλήνων από τη μονάδα της τηλεθέρμανσης στα λεβητοστάσια των κτιρίων.
Ο Δήμαρχος Δημήτρης Θωμάς κατά την εισήγηση του τόνισε ότι '' με την υλοποίηση του έργου, θα καλυφθούν οι ανάγκες θέρμανσης των κατοίκων της περιοχής του Αλιβερίου με τρόπο οικονομικό, φιλικό προς το περιβάλλον και ωφέλιμο για την εθνική και τοπική οικονομία.
! Αυτή η θερμότητα θα μεταφέρεται με δίκτυο διανομής που θα κατασκευαστεί, επιτυγχάνοντας μείωση του κόστους θέρμανσης ανά κάτοικο έως και 50%, σε σχέση με τη θέρμανση με πετρέλαιο ''.

Διαβάστε περισσότερα »

Δήλωση της Ε. Κουντουρά σχετικά με την υπόθεση της μαύρης τρύπας των 12 εκατ. ευρώ στον ΕΟΤ

από το Γραφείο Τύπου
«Αν ευσταθούν οι πληροφορίες για προσπάθεια αποσόβησης οποιασδήποτε δημοσιοποίησης ή δημοσιότητας σχετικά με την υπόθεση ανακάλυψης μαύρης τρύπας ύψους… 12 εκατομμυρίων ευρώ στον ΕΟΤ η οποία φέρεται να έχει δημιουργηθεί επί υπουργίας Παύλου Γερουλάνου, τότε επιβεβαιώνεται η ομερτά που συνδέει τις κυβερνήσεις Παπανδρέου, Παπαδήμου, Σαμαρά, καθώς και η επιρροή που ασκούν οι πολιτικές -και όχι μόνο- συγγένειες στο να μένει ο δημόσιος βίος της χώρας παγιδευμένος στο τέλμα της διαπλοκής, της διαφθοράς και της αδιαφάνε�ας.

Η κυβέρνηση και ειδικά ο πρωθυπουργός πρέπει να πάρουν θέση πάνω σε όλα αυτά τα απίστευτα γεγονότα και τις αποκαλύψεις γύρω από τον ΕΟΤ και να αφήσουν στην άκρη τις παραινέσεις προς τη Δικαιοσύνη, η οποία, ως ανεξάρτητος πυλώνας της Δημοκρατίας μας, έχει τη θεσμική υποχρέωση, αλλά διαθέτει και το ηθικό βάρος, να ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση και να μοιράσει ευθύνες και κατηγορίες εκεί και σε εκείνους που ανήκουν».

 


tro-ma-ktiko.blogspot.com



Διαβάστε περισσότερα »

Ταξίδι σε 64 τετράγωνα: οι λέξεις της σκακιέρας (ετυμολογική-ιστορική ανάλυση)

… η λέξη σκάκι δεν είναι, βέβαια, ελληνική. Είχαν ασφαλώς και οι

αρχαίοι επιτραπέζια παιχνίδια, είτε με ζάρια (κύβους) είτε παρόμοια με τη
σημερινή ντάμα· τα πούλια αυτά ονομάζονταν πεσσοί και πεσσεία ήταν το
γενικό όνομα αυτών των παιχνιδιών, για τα οποία οι αρχαίοι θεωρούσαν
εφευρέτη τον Παλαμήδη· γι' αυτό και στη νεότερη εποχή θεωρήθηκε ο
Παλαμήδης εφευρέτης και του σκακιού, και μάλιστα το πρώτο στην ιστορία
σκακιστικό περιοδικό, που κυκλοφόρησε στο Παρίσι το 1836, είχε τον τίτλο
Palamede. Όμως, ξαναλέω, το σκάκι σαν λέξη αλλά και σαν παιχνίδι έχουν πιο
ανατολικά την αρχή τους.

Εμείς βέβαια πήραμε τη λέξη από τα Δυτικά, από τους Ιταλούς· στα ιταλικά,
το σκάκι είναι scacco αλλά συχνά χρησιμοποιούν τον πληθυντικό, scacchi,
π.χ. gioco di scacchi, και αυτό το scacchi πέρασε και στα ελληνικά ως
σκάκι, που εμείς το θεωρήσαμε ενικό αριθμό, αν και στα Επτάνησα, όπου
υπήρχε μεγάλη επαφή με Ιταλία, ο Ξενόπουλος γράφει κάπου «παίξαμε τους
σκάκους». Η ιταλική λέξη είναι εξέλιξη του μεσαιωνικού λατινικού scaccus,
και η λατινική λέξη έχει την αρχή της στον… σάχη. Θέλω να πω, Shah
στα περσικά, και τα τωρινά και τα τότε, ήταν ο βασιλιάς· θα θυμόμαστε
–έστω, οι κάπως παλιότεροι- τον Σάχη της Περσίας.

Στο σκάκι, κάθε φορά που ένας παίκτης απειλεί τον βασιλιά του αντιπάλου
του οφείλει να τον προειδοποιήσει λέγοντας «σαχ!» (στα νεότερα ελληνικά
λέμε και «ρουά»). Σε μια παρτίδα σκάκι το επιφώνημα «σαχ!» ακούγεται πολύ
συχνά, οπότε δεν είναι περίεργο ότι στην Ευρώπη το παιχνίδι ονομάστηκε
shah ή μάλλον scac όπως αποδόθηκε το παχύ σίγμα, και από εκεί έχουμε το
μεσαιωνικό λατινικό scacus, που στα αρχαία γαλλικά γίνεται eschec, και
esches και από εκεί περνάει και στα αγγλικά ως chess. Στα γαλλικά το
eschec σήμαινε όπως είπαμε δύο πράγματα, αφενός το σκάκι και αφετέρου το
σαχ, την απειλή δηλαδή προς τον βασιλιά. Η σημασία αυτή επεκτάθηκε και σε
εκτός σκακιέρας καταστάσεις, έτσι eschec έφτασε να σημαίνει «εμπόδιο,
δύσκολη θέση, αποτυχία» -και, όπως θα μαντέψατε, η σημερινή γαλλική λέξη
echec, αποτυχία, από εκεί προέρχεται. Αλλά και στα αγγλικά το
προειδοποιητικό επιφώνημα («σαχ!») μεταφέρθηκε ως check! Κι εδώ η σημασία
διευρύνθηκε, και η λέξη έφτασε να δηλώνει το δυσάρεστο γεγονός που σε
κάνει να κοντοστέκεσαι, και στη συνέχεια την απότομη παύση, το σημάδι με
το οποίο έλεγχαν αν κάτι είχε χαθεί ή κλαπεί, και από εκεί ξεπήδησαν όλες
οι σημερινές σημασίες του ρήματος check, ο έλεγχος, το τσεκάρισμα, το
τσεκάπ, ακόμα και το τραπεζικό τσεκ, όλα από τον σάχη κι από το σκάκι
προέρχονται.

Οι παλιότεροι ίσως θυμούνται ότι στην καθαρεύουσα το σκάκι λεγόταν
ζατρίκιον· μάλιστα, ένας από τους παλιότερους σκακιστικούς συλλόγους της
χώρας είναι ο Σύλλογος Παικτών Ζατρικίου της Κέρκυρας. Το ζατρίκιον είναι
παλιότερη ονομασία, βυζαντινή, και μας οδηγεί στην απώτερη κοιτίδα του
σκακιού, που δεν είναι η Περσία, αλλά η Ινδία. Λοιπόν, η αρχή του σκακιού
βρίσκεται σε ένα παιχνίδι που λεγόταν chaturanga, σανσκριτική λέξη που
μαρτυρείται γύρω στον 6ο μ.Χ. αιώνα· αυτό το chaturanga (η λέξη σημαίνει
στρατός) ήταν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που παιζόταν σε ένα αβάκιο με 8×8
τετράγωνα και με κομμάτια περίπου σαν τα σημερινά του σκακιού. Η λέξη (και
το παιχνίδι) διαδίδονται στην Περσία των Σασσανιδών και έχουμε την περσική
λέξη shatranj, που τη δανείζονται οι Άραβες. Το σατράντζ αυτό γνώρισε
τεράστια άνθιση, με επαγγελματίες παίκτες, αραβικά βιβλία με συλλογές
προβλημάτων κτλ. Κάποια στιγμή έφτασε στην Ευρώπη, η λέξη και το παιχνίδι,
από δυο πλευρές: από την Ισπανία, όπου στα ισπανικά το σκάκι λέγεται και
σήμερα ajedrez, που είναι εξέλιξη του σατράντζ, και από το Βυζάντιο, όπου
το σατράντζ ονομάστηκε ζατρίκιον. Δηλαδή, στα άκρα της Ευρώπης που είχαν
άμεση επαφή με τους Άραβες το παιχνίδι διατήρησε την αραβοπερσική του
ονομασία, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη που έμαθε το παιχνίδι από δεύτερο χέρι
επικράτησε η ονομασία scacco, Schach, chess, echecs κτλ.

Οι Βυζαντινοί λοιπόν γνώριζαν το σατράντζ, και μάλιστα η αρχαιότερη
ένδειξη γι' αυτό προέρχεται όχι από βυζαντινή αλλά από αραβική πηγή.
Συγκεκριμένα, όταν ανέβηκε στο θρόνο το 802 ο Νικηφόρος ο Α', θεώρησε καλό
να καταργήσει μια συνθήκη που είχε συνάψει η προκάτοχός του, η
αυτοκράτειρα Ειρήνη η Αθηναία, με τον χαλίφη Χαρούν αλ Ρασίδ των Αράβων.
Και έγραψε στον χαλίφη, όπως μας μεταφέρει άραβας ιστορικός: «Η
αυτοκράτειρα που βασίλευε ως τώρα, σε είχε μετρήσει ισάξιο με Πύργο και
τον εαυτό της ισάξιο με Πιόνι, κι έτσι σου πλήρωνε φόρο υποτελείας, ενώ
κανονικά υποτελής έπρεπε να ήσουν εσύ. Όμως εκείνη ήταν γυναίκα αδύναμη
και ανόητη. Λοιπόν, από τώρα θα μας πληρώνεις εσύ το φόρο που σου
πληρώναμε, αλλιώς θα μιλήσουν τα σπαθιά». Για την ιστορία, το γράμμα αυτό
του Νικφούρ (ο Νικηφόρος στα αραβικά) εξόργισε τον χαλίφη: έγινε πόλεμος
που έληξε με νίκη των Αράβων και ανανέωση του φόρου υποτελείας των
βυζαντινών. Σε ένα μεταγενέστερο βυζαντινό κείμενο, της εποχής της άλωσης,
ο ιστορικός Δούκας αφηγείται ότι ο Βαγιαζήτ με τον γιο του έπαιζαν
«ζατρίκιον, ό οι Πέρσαι σαντράτζ καλούσιν, οι δε Λατίνοι σκάκον», όπου
αναγνωρίζουμε και τις τρεις ονομασίες τη μία πλάι στην άλλη. Πάντως,
μεγάλος βυζαντινός παίχτης της εποχής δεν έχει διασωθεί και μάλιστα η Άννα
η Κομνηνή θεωρεί πως το παιχνίδι είναι τρυφηλή συνήθεια των Ασσυρίων (δηλ.
των Αράβων).

Όσοι παίζουν σκάκι ξέρουν ότι απώτερος σκοπός του παιχνιδιού είναι να
αιχμαλωτιστεί ο αντίπαλος βασιλιάς, δηλαδή να απειλείται (με σάχ) και να
μην έχει τετράγωνο διαφυγής. Αυτό το λέμε «ματ» ή «σαχ και ματ». Και αυτό
από την ανατολή προέρχεται, από το αραβικό as-sah mata, δηλ. ο βασιλιάς
είναι νεκρός. Η λέξη διαδίδεται σε όλη τη Δύση απαράλλαχτη, και φαίνεται
ότι κι αυτή αποκτά εξωσκακιστικές προεκτάσεις, αφού σύμφωνα με την
επικρατούσα άποψη διάφορες λέξεις όπως το ισπανικό ρήμα matar (και ο
ματαδόρ) αλλά και το επίθετο ματ (mat), δηλ. ο θαμπός, ο μη λαμπερός,
φαίνεται να προέρχονται από την αραβική λέξη, ενδεχομένως σε συμφυρμό με
άλλες λατινογενείς ομόηχες και περίπου συνώνυμες.

Το σκάκι παίζεται σε αβάκιο με 64 τετράγωνα που το λέμε σκακιέρα, προφανές
ιταλικό δάνειο. Από το παλαιογαλλικό eschequier (σημερινό echiquier)
προέρχεται το παλαιοαγγλικό escheker. Επειδή στη μεσαιωνική Αγγλία η
κρατική υπηρεσία που ήταν αρμόδια για τα έσοδα χρησιμοποιούσε ένα τραπέζι
σκεπασμένο με ένα ύφασμα με άσπρα και μαύρα τετράγωνα για να κάνει πιο
εύκολα τους λογαριασμούς ο λογιστής, η υπηρεσία αυτή ονομάστηκε Exchequer,
δηλαδή ο σημερινός Lord of Exchequer, ο υπουργός οικονομικών, έχει την
ετυμολογία του στη σκακιέρα.

Το σκάκι σαν παιχνίδι είναι μεταφορά του πολέμου και τα κομμάτια του
θυμίζουν στρατό, με διάφορες εξειδικεύσεις. Τα οχτώ πιόνια, βέβαια, είναι
οι απλοί στρατιώτες. Η παλιά περσική ονομασία ήταν piyadah, που σημαίνει
ακριβώς αυτό, τον πεζό στρατιώτη, και στα αραβικά έγινε baidaq. Στις
ευρωπαϊκές γλώσσες το γαλλικό pion, όπως και τα ομόρριζα αγγλικά,
ισπανικά, ιταλικά, ανάγονται στο λατινικό pedo (αιτιατική pedonem) που
σήμαινε τον πεζικάριο. Από εκεί το πήραμε κι εμείς, μαζί με τη μεταφορική
σημασία του άβουλου οργάνου, του ανθρώπου που είναι υποχείριο κάποιου
άλλου. Να πούμε πάντως ότι οι Γερμανοί βάφτισαν το πιόνι Bauer, δηλ.
χωριάτη.

Αν το πιόνι έχει τη μικρότερη αξία απ' όλα τα κομμάτια, η βασίλισσα έχει
τη μεγαλύτερη. Όμως αυτό ισχύει σήμερα· το παλιό σατράντζ, το
αραβοπερσικό, στη θέση της βασίλισσας πλάι στον βασιλιά είχε ένα αδύναμο
κομμάτι, που μπορούσε να κινηθεί μόνο κατά ένα τετράγωνο, και μόνο
διαγώνια. Το κομμάτι αυτό λεγόταν firz, που στα αραβικά σημαίνει
«σύμβουλος», λέξη συγγενική με τον βεζίρη. Στην αρχή, οι ευρωπαίοι
κράτησαν την αραβική ονομασία, όμως περί τον 15ο αιώνα, είτε με την
επιρροή των ιπποτικών μυθιστορημάτων είτε για λόγους συμμετρίας και επειδή
στην Ευρώπη υπήρχαν βασίλισσες, άρχισε να χρησιμοποιείται η ονομασία
'βασίλισσα' ή 'ντάμα'. Την ίδια περίπου εποχή, μάλλον από την Ιταλία,
εμφανίστηκε το «νέο σκάκι», που είχε δύο βασικές καινοτομίες ως προς το
παλιό, η σημαντικότερη από τις οποίες ήταν ότι η βασίλισσα μπορούσε να
κινείται όπως και σήμερα, προς όλες τις κατευθύνσεις και για όσα τετράγωνα
ήταν ελεύθερα, κι έτσι μεταμορφώθηκε από το πιο αδύνατο κομμάτι της
σκακιέρας στο πιο δυνατό! Πάντως, ακόμα και σήμερα στα τουρκικά η
βασίλισσα λέγεται vezir (βεζίρης) και στα ρωσικά Fers.

Το άλλο κομμάτι που άλλαξε κινήσεις με τους νέους κανόνες του σκακιού ήταν
ο αξιωματικός. Στο αραβοπερσικό σκάκι μπορούσε να κινείται μόνο κατά δύο
τετράγωνα διαγωνίως, αλλά μπορούσε να υπερπηδά το διαγώνια γειτονικό του
τετράγωνο αν ήταν κατειλημμένο, όπως δηλαδή το άλογο. Στα αραβικά το
κομμάτι αυτό λεγόταν fil που θα πει «ελέφαντας» (θυμηθείτε το φίλντισι, το
ελεφαντόδοντο), και η λέξη αυτή πέρασε στην Ευρώπη με το άρθρο κολλημένο
ως al-fil, από όπου και το σημερινό ισπανικό alfil. Όμως στην Ευρώπη δεν
υπήρχαν ελέφαντες, κι έτσι οι ευρωπαίοι προσπαθούσαν, με λαϊκή ετυμολογία,
να ερμηνεύσουν αυτό το περίεργο alfil, έτσι οι Ιταλοί το είπαν alfiere
(σημαιοφόρο), ενώ οι γάλλοι το συσχέτισαν με το fol, fou, που σημαίνει
τρελός αλλά και γελωτοποιός· κι έτσι βάφτισαν fou αυτό το περίεργο κομμάτι
που βρισκόταν πλάι στο βασιλιά και κινιόταν περίεργα. Η ονομασία πέρασε
και στα ρουμάνικα και στα ελληνικά, ενώ σε άλλες γλώσσες προτιμήθηκαν
άλλες: οι άγγλοι τον είπαν επίσκοπο (bishop) ενώ οι Γερμανοί και οι
γειτονικές τους γλώσσες 'μαντατοφόρο' (Laufer). Ταυτόχρονα, τροποποιήθηκε
κι ο τρόπος που κινείται κι έγινε ίδιος με τον σημερινό.

Αντίθετα, το άλογο δεν άλλαξε τρόπο κίνησης ούτε ονομασία· στα αραβικά
λεγόταν Faras, που σημαίνει άλογο, ενώ στις ευρωπαϊκές γλώσσες ονομάστηκε
είτε άλογο είτε ιππέας/ιππότης. Στα ελληνικά κρατάμε επισήμως τη λέξη της
καθαρεύουσας, Ίππος.

Μένει ο Πύργος, το κομμάτι που είναι τοποθετημένο στα ακριανά τετράγωνα.
Στο αραβοπερσικό σατράντζ ήταν το δυνατότερο κομμάτι, αλλά στο ευρωπαϊκό
πέρασε στη δεύτερη θέση όταν η βασίλισσα πήρε προαγωγή. Το αραβικό Rukh
σήμαινε το άρμα, και η λέξη αρχικά πέρασε σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες,
rook στα αγγλικά, roc στα γαλλικά, rocco στα ιταλικά και ούτω καθεξής. Το
1525 ο ιταλός Μάρκο Τζιρόλαμο Βίντα δημοσιεύει ένα μεγάλο ποίημα (στα
λατινικά) αφιερωμένο στο σκάκι, ακριβέστερα σε μια παρτίδα σκάκι του
Απόλλωνα εναντίον του Ερμή, παρουσία των άλλων θεών του Ολύμπου. Σε αυτό,
προτείνει ονόματα κλασικής έμπνευσης για τα κομμάτια του σκακιού· οι άλλες
του προτάσεις δεν έπιασαν, αλλά για το Rukh προτείνει τον ελέφαντα που
έχει στην πλάτη του έναν πολεμικό πύργο, και αυτή ακριβώς η ονομασία του
πύργου (tour, torre κτλ.) σιγά-σιγά εκτοπίζει την ακατανόητη αραβική, αφού
βολεύει και τους κατασκευαστές κομματιών (ένας πύργος φτιάχνεται πιο
εύκολα). Μόνο στα αγγλικά διατηρείται η αραβογενής ονομασία, Rook, ενώ
απόηχός της υπάρχει και στο ροκέ, την κίνηση με την οποία ο βασιλιάς και ο
πύργος αλλάζουν αμοιβαία θέσεις, η οποία, ειρωνικό είναι, δεν υπήρχε στο
αραβοπερσικό παιχνίδι, είναι ευρωπαϊκή καινοτομία.

Κι επειδή δύσκολα βρίσκεται καλύτερος επίλογος από ένα ποίημα, ας
κλείσουμε με ένα σκακιστικό ποίημα. Όχι το «Σκάκι» του Μανώλη Αναγνωστάκη,
που είναι σχετικά γνωστό και μελοποιημένο, αλλά την «Παρτίδα» του Νάσου
Βαγενά, από τη συλλογή «Πεδίον Άρεως» (1982):

Πώς να σε κερδίσω.

Με παίζεις όπως θέλεις. Και μου παίρνεις

έναν-έναν τους στρατιώτες. Μου κυκλώνεις

τους πύργους. Τ' άλογά μου έχουν τρομάξει

και τριγυρνούν εδώ κι εκεί χαμένα.

Μα πώς να σε κερδίσω. Που ακόμα

κι αυτή η βασίλισσά μου ξεπορτίζει.

Και με προδίνει αδιάκοπα μέσα στα χόρτα

με τους στρατιώτες και τους αξιωματικούς σου.

γράφει ο Νίκος Σαραντάκος



Διαβάστε περισσότερα »

Ο άνθρωπος που έκανε μήνυση για τα τέλη κυκλοφορίας

Το enikos.gr επικοινώνησε με τον Απόστολο Ζέρβα, τον πολίτη από την Πάτρα που μήνυσε το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων επειδή οι υπάλληλοι αρνήθηκαν να παραλάβουν την αίτηση του για κατάθεση 1 ευρώ ως αντίτιμο για τα τέλη κυκλοφορίας.

Ο κ. Ζέρβας διευκρινίζει ότι πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας του 2013 ενώ τονίζει ότι προέβη στη συγκεκριμένη κίνηση, καθώς «τα τέλη κυκλοφορίας είναι ανταποδοτικά –δεν είναι φόρος. Δεν μπορούμε να πληρώνουμε τα υψηλότερα τέλη στην Ευρώπη και να μην έχουμε δρόμους. Το κράτος ζητάει τα τέλη αντισυνταγματικά και μάλιστα προκαταβολικά».

Ο κ. Ζέρβας συνεργάζεται με φίλους του δικηγόρους που τον στηρίζουν αφιλοκερδώς, καθώς όπως σημειώνει δεν διαθέτει ούτε καν τα 100 ευρώ που απαιτούνταν για την κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς. Ωστόσο, σκοπεύει να εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα, τόσο «εναντίον των υπαλλήλων όσο και εναντίον του υπουργού Οικονομικών».

«Έχω δεχτεί την πίεση της πολιτείας επειδή αντιδρώ και αντιστέκομαι. Όποιος μιλάει σε αυτή τη χώρα, η διοίκηση στέκει απέναντί του και τον πυροβολεί. Ο κάθε συμπολίτης μου πρέπει να πάψει να είναι ραγιάς και να διεκδικήσει ό,τι του ανήκει» τονίζει μεταξύ άλλων ο κ. Ζέρβας.

 


Διαβάστε περισσότερα »

Γυναίκες ,άντρες ,παραμύθια ηλικίες και σεξ

Ποια η διαφορά μεταξύ γυναικών 8, 18, 28, 38 και 48 ετών;

  • Μια γυναίκα 8 χρονών την πας στο κρεβάτι και της λες ένα παραμύθι.
  • Σε μια γυναίκα 18 χρονών λες ένα παραμύθι και την πας στο κρεβάτι.
  • Μια γυναίκα 28 χρονών την πας στο κρεβάτι χωρίς να της πεις παραμύθι.
  • Μια γυναίκα 38 χρονών σου λέει ένα παραμύθι και σε πάει στο κρεβάτι.
  • Σε μια γυναίκα 48 χρονών λες ένα παραμύθι για να μην την πας στο κρεβάτι.

Ποια η διαφορά μεταξύ ανδρών 8, 18, 28, 38 και 48 ετών;

  • Έναν άνδρα 8 χρονών τον πας στο κρεβάτι και του λες ένα παραμύθι.
  • Σ' έναν άνδρα 18 χρονών λες ένα παραμύθι για να μη σε πάει στο κρεβάτι.
  • Έναν άνδρα 28 χρονών τον αφήνεις να νομίζει ότι πρέπει να σου πει ένα παραμύθι για να σε πάει στο κρεβάτι.
  • Σ' έναν άνδρα 38 χρονών λες ένα παραμύθι και πας στο κρεβάτι με έναν άλλο.
  • Σ' έναν άνδρα 48 χρονών δε λες παραμύθι. Τον έχει πάρει ο ύπνος στον καναπέ.
 

 

Από: Γυναίκες ,άντρες ,παραμύθια και σεξ http://www.xaxa.gr/2011/01/13/%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%af%ce%ba%ce%b5%cf%82-%ce%ac%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%b9%ce%b1/#ixzz2GTVTff62



Διαβάστε περισσότερα »

Σιρόπι για το βήχα προκάλεσε το θάνατο 24 ανθρώπων

Τουλάχιστον 24 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους ναρκομανείς, έχασαν τη ζωή τους από την κατάποση ενός σιροπιού για το βήχα σε μια πόλη του ανατολικού Πακιστάν, δήλωσαν σήμερα Σάββατο η αστυνομία και γιατροί.
 

Οι θάνατοι άρχισαν από την Τετάρτη στη βιομηχανική πόλη Γκουτζρανουάλα, περίπου 70 χιλιόμετρα βόρεια της Λαχόρης. Η πλειονότητα των θυμάτων ήταν τοξικομανείς.
 
«Τουλάχιστον 24 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά την κατάποση ενός απροσδιόριστου σιροπιού για το βήχα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο υπεύθυνος της τοπικής υπηρεσίας υγείας, η γιατρός Μαχ Τζαμπίν.
 
«Δεκαεπτά άνθρωποι πέθαναν στο νοσοκομείο, όπου διακομίστηκαν οι σοροί άλλων επτά προσώπων», δήλωσε, προσθέτοντας πως πέντε άνθρωποι που δηλητηριάστηκαν από το σιρόπι νοσηλεύονται.
 
Τα θύματα ήταν από 20 έως 40 χρονών και η πλειονότητα παρουσίαζε ιστορικό εθισμού στα ναρκωτικά, σύμφωνα με τον επικεφαλής ιατρό του τοπικού νοσοκομείου Ανουάρ Αμάν, ο οποίος πρόσθεσε ότι το εν λόγω σιρόπι δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί.
 
Ο Αζάμ Μεχρ, υψηλόβαθμος αξιωματούχος της αστυνομίας, δήλωσε πως έχουν συγκεντρωθεί δείγματα σιροπιών για το βήχα που διατίθενται στα τοπικά φαρμακεία.
 
«Η αστυνομία και οι υπηρεσίες υγείας έχουν ξεκινήσει έρευνα για την υπόθεση», διευκρίνισε.
 
Τον περασμένο μήνα, τουλάχιστον 19 άνθρωποι πέθαναν στη Λαχόρη εξαιτίας ενός τοξικού σιροπιού για το βήχα.
 
Τον Ιανουάριο, περίπου 100 άνθρωποι που υπέφεραν από ασθένειες της καρδιάς πέθαναν στη Λαχόρη, δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Πακιστάν, αφού κατανάλωσαν ελαττωματικά φάρμακα που είχαν παρασκευαστεί τοπικά.



Διαβάστε περισσότερα »

Ήταν παντοδύναμος με εξαπάτησε

Αυθορμήτως στην ανακρίτρια προσήλθε ένας από τους πλέον στενούς συνεργάτες του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη. Ο Κώστας Μπαλής έδωσε κατάθεση η οποία καίει τον κ. Λαυρεντιάδη, ...
αφού υποστήριξε ότι είχε στήσει απάτη γύρω από την τράπεζα Proton με εταιρείες, δανείζοντας τον εαυτό του. O κ. Μπαλής ξετύλιξε στην ανακρίτρια το κουβάρι της συνεργασίας του με τον κ. Λαυρεντιάδη, εξαιτίας της οποίας έχασε την επιχείρηση του, δηλώνοντας ότι φοβάται για τη ζωή του: «Φοβάμαι για τη ζωή μου. Ο Λαυρέντης Λαυρεντιάδης με εξαπάτησε υποσχόμενός μου ότι μετά τη συγχώνευσή της εταιρείας μου ΜΠΑΛΗΣ ΧΗΜΙΚΑ Α.Ε.Β.Ε. –που με πολύ κόπο δημιούργησα- με την εταιρεία του Lamda Detergents, θα εισέπραττα τίμημα 5,5 εκ. ευρώ». Η συγχώνευση έγινε αλλά τα χρήματα δεν τα πήρε ποτέ. Πήρε μόνο κάποιες μετοχές που έχασαν την αξία τους. Και σαν να μην έφθανε αυτό βρέθηκε να έχει λάβει δάνεια ύψους 92 εκ. ευρώ από την Proton Bank με υπογραφή που ο ίδιος δεν είχε βάλει αλλά είχε -όπως ισχυρίζεται- πλαστογραφηθεί. Μάλιστα, κατήγγειλε ακόμη ότι ο άλλοτε ισχυρός επιχειρηματίας, σε συνεργασία με χρηματιστή, χρησιμοποίησε κωδικούς του ιδίου και της γυναίκας του για να παίζει μετοχές της Alapis. Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν έσκασε το σκάνδαλο ο κ. Λαυρεντιάδης τον καθησύχασε λέγοντας του ότι το θέμα το έχει αναλάβει ολόκληρο δίκτυο δικηγόρων: «Ήταν τέτοια η παντοδυναμία του που συνομιλούσε στοπ τηλέφωνο με τον Γιώργο Παπανδρέου, τότε πρωθυπουργό της Ελλάδας, ή με πατριάρχες και μητροπολίτες, με υπουργούς της κυβέρνησης, που ήταν πραγματικά δύσκολο να περάσει από το νου μας ότι αυτός είναι ένας κοινός απατεώνας και δεν μπορέσαμε να σκεφθούμε να λάβουμε τα μέτρα μας». Όταν το κατάλαβε ότι κινδυνεύει να πάει φυλακή, διόρισε δικό του συνήγορο και ζήτησε να πει όλα όσα γνωρίζει στην ανακρίτρια: «Παρουσιάστηκε στη δικαιοσύνη αυθόρμητα για να πω όλη την αλήθεια. Η δικαιοσύνη το εκτίμησε. Είμαι ελεύθερος». Η ανακρίτρια άφησε τον κ. Μπαλή ελεύθερο με τους περιοριστικούς όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισης στο αστυνομικό τμήμα μία φορά το μήνα.


Διαβάστε περισσότερα »

Από αστυνομικός ...ιερέας!

Υπηρέτησε 25 ολόκληρα χρόνια ως αστυνομικός. Κυνήγησε τους «κακούς» και υπερασπίστηκε....
το νόμο με νύχια και με δόντια. Όταν όμως ήρθε η ημέρα της σύνταξης, το 1990, παρέδωσε το όπλο, την αστυνομική ταυτότητα, τη στολή με το εθνόσημο και γύρισε σπίτι του. Προσευχήθηκε που δεν τραυματίστηκε όλα αυτά τα χρόνια και πήρε μια μεγάλη απόφαση. Να γίνει ιερέας και να αφιερώσει την υπόλοιπη ζωή του στο έργο του Θεού. Ο πατέρας Νικόλαος όπως είναι γνωστός στη Νέα Μάκρη χειροτονήθηκε, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Η Ελλάδα αύριο», από τον τότε Μητροπολίτη Δωρόθεο. Ζει με ένα λιτό γεύμα και πέντε ώρες ύπνο ενώ δε σταματάει να ελπίζει σε ένα καλύτερο αύριο το οποίο προσπαθεί να προσφέρει και στους συνανθρώπους του. Από το καλοκαίρι του 1998 στον ισόγειο χώρο του Πνευματικού Κέντρου της εκκλησίας λειτουργούσε συσσίτια απόρων, μοναχικών ατόμων και οποιουδήποτε φτωχού έχει ανάγκη για ένα πιάτο φαγητό. Μάλιστα η ανθρωπιστική του δράση επεκτάθηκε και στις υιοθεσίες, καθώς έγινε �νάδοχος τριών παιδιών από την πολύπαθη Αιθιοπία.


Διαβάστε περισσότερα »

Που δε θα κινηθούν φορτηγά την περίοδο των γιορτων

Τη Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012 και την Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013 για το ρεύμα εξόδου και από ....
16:00 έως 21:00 ώρας θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις: - Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου, εξαιρούμενου του τμήματος από τη Χ/Θ 145 έως τη Χ/Θ 205+800 (κόμβος Ρίου). - Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ.θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410). - Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ. - Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300). Την Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013 και την Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013 για το ρεύμα εισόδου και από 15:00 έως 22:00 ώρας θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις: - Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας, εξαιρούμενου του τμήματος από τη Χ/Θ 145 έως τη Χ/Θ 205+800 (κόμβος Ρίου). - Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (Χ.Θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι). - Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης. - Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας: - Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου. - Τα φορτηγά αυτοκίνητα μεταφοράς νερού (υδροφόρα), όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών. - Τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα. - Τα φορτηγά που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο. - Τα φορτηγά σιλοφόρα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών από τα Διόδια του Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα. - Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού. - Τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού οργανισμού «Το χαμόγελο του παιδιού». Η Ελληνική Αστυνομία λόγω εορταστικής περιόδου, έχει προγραμματίσει τη λήψη αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας. Υπενθυμίζεται ακόμη σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων. Read more: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/266067/poy-de-tha-kinithoyn-fortiga-tin-periodo-ton-giorton#ixzz2GUM59EvU


Διαβάστε περισσότερα »

Αναστάσιος Αλβανίας: «Δεν με φοβίζουν οι απειλές»

«Δεν με φοβίζουν οι απειλές» δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος σε ....
αποκλειστική συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» της Νέας Υόρκης. Αναφέρεται φυσικά στις επιθέσεις και απειλές ακόμα και κατά της φυσικής του ακεραιότητας, από ακραίες ομάδες και συγκεκριμένα από το κόμμα της Ερυθρόμαυρης Συμμαχίας, το οποίο τον καλεί να εγκαταλείψει την Αλβανία.


Διαβάστε περισσότερα »

Απίστευτο! 'Εκλεψαν 4.000 λευκά ποντίκια

Ληστές έκλεψαν από φάρμα 4.000 λευκά ποντίκια, τα οποία εκτρέφονταν εκεί ειδικά για να πωληθούν σε...
ιατρικά και επιστημονικά εργαστήρια. Τις χριστουγεννιάτικες ημέρες, κατά τις οποίες όλοι ήταν αφοσιωμένοι στη γιορτή, αρχικά κανείς δεν διαπίστωσε την απώλεια των 60 πλαστικών δοχείων, όπου διαβιούσαν τα ποντίκια, μαζί με τους ενοίκους τους. Η αστυνομία της Τσεχίας υπολογίζει τη ζημιά για τους ιδιοκτήτες της φάρμας στις 38.000 κορώνες (2.000 ευρώ).


Διαβάστε περισσότερα »

"Να μοιράσουμε με Τουρκία τον ορυκτό (μας) πλούτο"!

Ο Βουλευτής Ροδόπης Αϊχάν Καραγιουσούφ προτείνει "Κοινοπραξία Ελλάδος – Τουρκίας" για τους υδρογονάνθρακες του Αιγαίου με την δικαιολογία ότι θα...
είναι πράξη αντίστασης, προς Ευρώπη και Αμερική. Σε πρόσφατες δηλώσεις στον τοπικό Τύπο, ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ προτείνει τη συνεκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου στο Αιγαίο από την Ελλάδα και την Τουρκία, χαρακτηρίζοντας, ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτήν την εξέλιξη ως πράξη αντίστασης εναντίον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Αμερικής που εκμεταλλεύονται όλα αυτά τα χρόνια κυρίως την Ελλάδα, όπως είπε. Ο κ. Καραγιουσούφ, τονίζει μεταξύ των άλλων: «Από τη στιγμή που η Ελλάδα αδυνατεί να αξιοποιήσει τον ορυκτό πλούτο του Αιγαίου, θα μπορούσε να έρθει σε συνεργασία, έτσι ώστε να μπορεί να έχει δικαιώματα και στην Προποντίδα και μέσα στην Τουρκία. Θα μπορούσε να γίνει μια κοινοπραξία Ελλάδας-Τουρκίας». Και έτσι η Τουρκία θα πλουτίσει με ξένα (τα δικά μας) πετρέλαια. Ωραία τα έχουν υπολογίσει στην Ταουρκία αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ αφού ο κύριος βουλευτής δικός τους είναι.Είδατε πως λύνονται αμέσως τα προβλήματα; Απλά δείνεις τα μισά σου υπάρχοντα και λήγει το θέμα. Προσεχώς και τις γυναίκες μας.


Διαβάστε περισσότερα »

ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΤΟ BBC

Το BBC έχει αναλάβει εργολαβικά την πολιτισμική αλλοίωση της Ελλάδας "κλαίει και οδύρεται" γιατί ακόμα δεν έχει κατασκευαστεί το τζαμί στο Βοτανικό. Σε ένα δημοσίευμα με προφανείς στόχους τη σταδιακή υποδούλωση....
της χώρας σε κάθε τι ξενόφερτο από τις επιτροπείες και τα μνημόνια μέχρι τον ισλαμισμό μέσω εκατοντάδων χιλιάδων παράνομα διαμενόντων στη χώρα αλλοδαπών το βρετανικό δίκτυο επιχειρεί να στηλιτεύσει την Ελλάδα στο ότι δεν υπάρχει τζαμί στην Αθήνα. Αναφέρει το βρετανικό δίκτυο ότι η Αθήνα είναι η μοναδική πρωτεύουσα της ΕΕ χωρίς τζαμί, (λες και αποτελεί εντολή της κομισιόν να κτιστεί τζαμί) ενώ κάθε Παρασκευή οι μουσουλμάνοι «στριμώχνονται» σε υπόγεια για να προσευχηθούν. Όμως υπάρχει αντίσταση από διάφορες πλευρές, όπως από ορισμένους ιερείς της ελληνικής εκκλησίας. Παράδειγμα ο μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ. «Η Ελλάδα υπέστη πέντε αιώνες ισλαμικής τυραννίας υπό τον τουρκικό ζυγό και η ανέγερση τζαμιού θα προσβάλει τους μάρτυρες που μας ελευθέρωσαν», είπε στο BBC. Πρόσθεσε ότι «οι περισσότεροι μουσουλμάνοι έχουν έρθει εδώ παράνομα για να ισλαμοποιήσουν την Ευρώπη». Ο ανταποκριτής του βρετανικού καναλιού του αντέταξε ότι η θέση αυτή φαντάζει ισλαμοφοβική και εκτός πραγματικότητας σε μια πολυπολιτισμική Ευρώπη αλλά η απάντηση του Σεραφείμ «έκανε εμφανείς και άλλες προκαταλήψεις». «Δεν είμαστε πολυπολιτισμική χώρα», απάντησε ο Σεραφείμ. «Είμαστε ένα ελληνικό έθνος και όλα τα υπόλοιπα αποτελούν εφεύρημα της "νέας τάξης" του σιωνισμού. Προσπαθούν να διαφθείρουν τον χαρακτήρα μας». Ισλαμοφοβική, λές και ο φόβος είναι ποινικό αδίκημα και εκτός πραγματικότητας, έτσι δηλαδή όπως θέλουν αυτοί την πραγματικότητα. Μια Ελλάδα έρμαιο, εκφυλλισμένη, οικονομικά θρησκευτικά και πολιτική υποταγμένη στην παγκοσμιοποίηση. Προφανώς ο συντάκτης του BBC αγνοεί το γεγονός της σφαγής της Χίου, της Κάσου, των Ψαρών την καταστροφή της Πελοποννήσου από τον Ιμπραήμ, κατά τη διάρκεια της επανάστασης και όλα αυτά από μουσουλμάνους. Προφανώς αγνοεί ότι οι νεκροί στη διάρκεια του ένοπλου επαναστατικού αγώνα έφτασαν τις 120.000 σε μια επικράτεια όπου ο ελληνικός πληθυσμός έφτανε δεν έφτανε τις 750.000 σύμφωνα με την απογραφή του 1828. Τέτοιο ήταν το μέγεθος της σφαγής από τους Οθωμανούς. Προφανώς ο συντάκτης του BBC αγνοεί την κατάσταση στην ίδια του τη χώρα. Αγνοεί το γεγονός της αδυναμίας αντιμετώπισης από την ίδια την MI5 του ισλαμικού κινδύνου η οποία δηλώνει πλήρως αδύναμη στο να ελέγξει τα εκατοντάδες τζαμιά τουλάχιστον στη βρετανική πρωτεύουσα όπου μουφτήδες κηρύττουν το ριζοσπαστικό Ισλάμ. Προφανώς ο συντάκτης του BBC πρέπει να ζούσε σε άλλη χώρα όταν βρετανοί μουσουλμάνοι και μάλιστα δεύτερης γενιάς αιματοκύλησαν το Λονδίνο τον Ιούλιο του 2005 με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 52 άτομα. Ετυχώς που υπάρχει ο Σεβασμιώτατος και βάζει τα πράγματα στη θέση τους, γιατί το "ελληνικό" κράτος "κοιμάται και ξυπνάει" με την ανησυχία να χτίσει το τζαμί στο Βοτανικό. Να θυμίσουμε ότι το BBC έχει βάλει προ πολλου στο στόχαστρο τον Σεβασμιώτατο.


Διαβάστε περισσότερα »