Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Σκηνές που θα θέλαμε να ξαναδούμε 29.0

«ΤΟ ΠΟΡΦΥΡΟ ΡΟΔΟ ΤΟΥ ΚΑΪΡΟΥ» («THE PURPLE ROSE OF CAIRO» - 1985, σκην. Woody Allen)

ΣΚΗΝΗ: Ο κινηματογραφικός ήρωας Τομ Μπάξτερ (Jeff Daniels), εξερευνητής, ποιητής και λάτρης της περιπέτειας, «δραπετεύει» από την οθόνη και αρχίζει να κυκλοφορεί στην πραγματική ζωή, όπου ερωτεύεται τη Σεσίλια (Mia Farrow), φανατική θαυμάστρια της ταινίας «Το πορφυρό ρόδο του Καΐρου» στην οποία πρωταγωνιστεί. Κάποια στιγμή, ο Τομ συναντά σε ένα έρημο λούνα παρκ την  Εμμα (Diane Wiest), μια πόρνη που τον παρασύρει στον οίκο ανοχής όπου εργάζεται θεωρώντας ότι είναι (ένας ακόμα) υποψήφιος πελάτης. Μπαίνοντας στο σαλόνι τον συστήνει στις υπόλοιπες κοπέλες που εργά�ονται εκεί και εκείνος, αγνοώντας την πραγματικότητα, λέει γεμάτος αθωότητα και ενθουσιασμό:

- Γεια σας, κυρίες μου. Είστε όλες καταπληκτικές!

Μια από τις κοπέλες, βλέποντάς τον με τη στολή του εξερευνητή, του απαντά:

- Ξέρω τι θέλεις! Θες να είσαι ο κυνηγός κι εγώ να 'μαι η τίγρη.

- (Χαμογελώντας αμήχανα) Δεν το 'πιασα.

Μια άλλη κοπέλα, ξαπλωμένη νωχελικά στον καναπέ, του λέει:

- Θα το πιάσεις, αν έχεις λεφτά.

Η Εμμα παρεμβαίνει στην κουβέντα:

- Τον βρήκα στο λούνα παρκ.

Επιχειρεί να του βγάλει την κάσκα του εξερευνητή. Ο Τομ αντιδρά χαμογελώντας:

- Οχι αυτό! (Απευθυνόμενος στα υπόλοιπα κορίτσια) Σκεφτόμουν κάτι…

Μια από τις πόρνες τον διακόπτει:

- Μπορώ να το φανταστώ… Θέλεις δύο ταυτόχρονα;

- (Απτόητος) Σκεφτόμουν για τη ζωή γενικά. Την προέλευση όσων βλέπουμε. (Δύο από τις κοπέλες τον αγκαλιάζουν και τον οδηγούν στις υπόλοιπες, ενώ εκείνος συνεχίζει τη φιλοσοφική θεώρηση των πραγμάτων) Σκεφτόμουν το θάνατο και πόσο φοβερός φαντάζει στον πραγματικό κόσμο, σε αντίθεση με τον κόσμο του σελιλόιντ και των σκιών…

Μια από τις κοπέλες ρωτά παραξενεμένη την Εμμα:

- Μα, πού τον βρήκες;

Ο Τομ συνεχίζει το λογίδριό του:

- Το θαύμα της γέννησης, για παράδειγμα. Υποθέτω ότι είστε όλες παντρεμένες.

- (Περίλυπα) Οχι πια.

- Οχι; Λοιπόν, το εκθαμβωτικό θαύμα της γέννησης, με τα συναφή συναισθήματα ανθρωπιάς και πάθους. Νιώθω δέος για την ύπαρξη!..

Μια κοπέλα τον διακόπτει συγκινημένη:

- Θέλεις να με δέσεις;

- (Εκπληκτος) Να σε δέσω; (Σκάει στα γέλια) Αυτό είναι πολύ αστείο! Εχεις καλή αίσθηση του χιούμορ… Πώς σε λένε, γλύκα;

- Μάιφερ.

- Μάιφερ; Ετσι λένε και τη γυναίκα του πρέσβη!

- Γιατί δεν έφερες και τον πρέσβη;

- Είναι ακόμα πάνω στην οθόνη. Πείτε μου, όμως. Αισθάνεστε κι εσείς θαυμασμό για το υλικό της ύπαρξης; Η μυρωδιά του ρόδου, το φαγητό, η αισθησιακή μουσική…

Μια άλλη κοπέλα παρεμβαίνει λέγοντάς του:

- Εγώ έχω παιδί.

- Εχεις; Κατάλαβα, είσαι χήρα. Καημενούλα…

Η μαντάμ του οίκου, καθισμένη στο μέσα δωμάτιο, προσθέτει:

- Εχω δύο παιδιά κι έχει δίκιο. Η γέννα είναι υπέροχη εμπειρία.

Η Εμμα κάθεται δίπλα στον Τομ και εξομολογείται:

- Εγώ δεν έχω κάνει παιδί. Ημουν έγκυος, μα το έχασα.

- (Την αγκαλιάζει στοργικά) Λυπάμαι που το ακούω, Εμμα.

- Κλαίω κάθε φορά που το σκέφτομαι…

- Θα έχεις κι άλλη ευκαιρία. (Στρέφεται στις υπόλοιπες) Είμαι σίγουρος ότι θα παντρευτείτε όλες. Ετσι που ντύνεστε κιόλας, θα ξελογιάσετε τους άντρες.

Μια κοπέλα απλώνει τη γάμπα της μπροστά του:

- Σ' αρέσουν αυτές οι κάλτσες;

- Είναι θεϊκές! (Εκφράζοντας την απορία του) Μα, τι είδους κλαμπ είναι αυτό;

- Είσαι πολύ αστείος, Τομ!

Η Εμμα προσθέτει:

- Είναι τρομερά γλυκός!

Τα υπόλοιπα κορίτσια συμφωνούν:

- Θα πήγαινα μαζί του τζάμπα!

- Κι εγώ! Είναι και κούκλος!

- Κι εγώ μέσα είμαι! (Στρέφεται στον Τομ) Θα σου προσφέρουμε μια εμπειρία αξέχαστη.

Μια άλλη προσθέτει συγκινημένη:

- Και την κερνάμε εμείς!

Ο Τομ παρασύρεται από τις κοπέλες στα μέσα δωμάτια, λέγοντας:

- Ηρθα για μια νέα εμπειρία…

Η Εμμα προσθέτει:

- Θα κυλιστείς στα άχυρα!

- (Με απορία) Γιατί; Εχει άχυρα στο υπνοδωμάτιο;

Τα κορίτσια σκάνε στα γέλια. Μια τον ρωτά:

- Δεν έχεις ξαναπάει σε πορνείο;

- (Με αφέλεια) Τι είναι πορνείο;

- Πλάκα κάνεις;

Η Εμμα προσπαθεί να του λύσει την απορία:

- Μπορντέλο, πορνείο.

- (Εκπληκτος) Δεν καταλαβαίνω…

- (Του εξηγεί) Πλαγιάζουμε μαζί σου, κάνουμε έρωτα και μας πληρώνεις.

Μια άλλη κοπέλα προσθέτει:

- Επειδή όμως είσαι τόσο γλύκας, θα σου το κεράσουμε.

- (Αμήχανα) Αλήθεια; Αυτό δεν μου θυμίζει τίποτα…

- Ξέρεις τι θα πει «κάνω έρωτα», έτσι;

- (Ευγενικά) Δεν μπορώ να το κάνω μαζί σας.

Μια κοπέλα τον ρωτά:

- Δεν σου αρέσουν οι γυναίκες;

Μια άλλη προσθέτει:

- Μήπως πληγώθηκες στον πόλεμο;

- (Χαμογελώντας) Οχι, όχι. Είμαι ερωτευμένος με άλλη…

Η Εμμα τον διακόπτει:

- Δεν λέμε να ερωτευτείς, αλλά να κάνεις έρωτα.

- Μα, αγαπώ την Σεσίλια.

- Ε, τότε παντρέψου την Σεσίλια. Αυτό το κάνουμε για πλάκα.

- Δεν θα μπορούσα, Εμμα. Αν είναι δυνατόν!... Κυρίες μου, εκτιμώ την προσφορά σας, αλλά είναι τελείως καινούρια ιδέα για εμένα. Είμαι τρελά ερωτευμένος με τη Σεσίλια. Αυτή θέλω μόνο, της είμαι αφοσιωμένος… Σε κάθε ανάσα της η καρδιά μου χορεύει!

Εχοντας λειώσει από τρυφερότητα, η Εμμα λέει:

- Με πεθαίνει ο τύπος! Υπάρχουν άλλοι σαν εσένα εκεί έξω;

*Το βιβλίο του Αρη Μαλανδράκη "SEX" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΠΟΤΑΜΟΣ